Tabel

plejefamilier


Beskrivelse ?

Spørgeskemadata fra plejefamilier

Størrelse (Antal rækker) ?

510

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
ID_numbers Respondent ID
s_2b_1 Hvor mange plejeboern har I boende?
s_2b__1 Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - 0-6 aar
s_2b__2 Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - 7-14 aar
s_2b__3 Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - 15-18 aar
s_2b__4 Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Over 18 aar
s_2b__5 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Normalt begavede boern og unge med sociale problemer
s_2b__6 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Normalt begavede boern og unge med psykiatriske diagnoser eller psykiske forstyrrelser (fx ADHD, OCD, angst, depression)
s_2b__7 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Boern og unge med fysisk funktionsnedsaettelse
s_2b__8 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Boern og unge med kognitiv funktionsnedsaettelse (fx udviklingshaemning, autisme, hjerneskade)
s_2b__9 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Kriminelle unge
s_2b_10 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Ingen specifik maalgruppe
s_2b_11 Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Andet, angiv:
s_2b_2 Hvor mange aar har I haft plejeboern boende?
s_2b_6 Hvilket af foelgende udsagn beskriver bedst dit kendskab til voksenansvarsloven:
s_2b71 I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende fysisk magt mod barnet/den unge
s_2b71_2 I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for barnet/den unge
s_2b71_3 I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om der er hjemmel til at bruge fysisk magt over for barnet/ den unge
s_2b_8 Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung?
s_2b14 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Fastholde barnet/den unge i hygiejne- og paaklaedningssituationer
s_2b14_2 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Regulerer barnet/den unges adgang til internettet, herunder sociale medier
s_2b14_3 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Fysisk guide af barnet eller den unge
s_2b14_4 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - I oevrigt anvende fysisk magt som en del af den daglige omsorg
s_2b14_5 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Hindre barnet eller den unge i at oedelægge ting ved at bruge fysisk magt mod barnet/den unge
s_2b14_6 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Fastholde eller fjerne barnet eller den unge, fordi barnet / den unge udviste en adfaerd, hvor vedkommende var til fare for sig selv eller andre
s_2b14_7 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Hente et anbragt barn eller ung, der er stukket af, og hvor I mener, der er risiko for skade på barnet/ den unge selv eller andre
s_2b14_8 Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - I oevrigt foretage indgreb og magtanvendelser
s_2b_3 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med andre boern/unge
s_2b_4 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med en plejeforaeldre
s_2b_5 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med andre boern/unge
s_2b_7 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med en plejeforaeldre
s_2b_13 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Fysisk selvskadende adfaerd
s_2b_14 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Anden form for selvskadende adfaerd, hvilken:
s_2b_15 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke deltage i personlig pleje eller hygiejne (fx tandboerstning, bad, paaklaedning)
s_2b_16 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke modtage medicin
s_2b_17 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville forlade hjemmet uden tilladelse
s_2b_18 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Andet, beskriv:
s_2b_19 Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Ved ikke
s_1_1 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vores plejebarn/plejeboern skal ikke have medicin
s_1_2 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi har ingen problemer med at faa plejebarnet/plejeboernene til at tage deres medicin
s_1_3 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi bruger mange ressourcer paa at overtale plejebarnet/plejeboernene til at tage sin/deres medicin
s_1_4 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Plejebarnet/plejeboernene faar en form for beloenning, hvis de tager deres medicin
s_1_5 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi skaber saerlige trygge situationer, for at faa plejebarnet/plejeboernene til at tage deres medicin, fx 1:1 situationer
s_1_6 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi har altid store udfordringer med at faa plejebarnet/plejeboernene til at tage deres medicin
s_1_7 Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Andet, beskriv
s_2b_20 I hvilken grad vurderer du, at der er behov for oeget brug af teknologi for at yde tilstraekkelig omsorg for barnet/den unge som foelge af barnets/den unges psykiske og/eller fysiske funktionsnedsaettelser?
s_2b_22 Vurderer du, at voksenansvarsloven giver dig mulighed for at foretage de noedvendige indgreb for at sikre den daglige omsorg for anbragte boern og unge med funktionsnedsaettelser?
s_2b_23 I hvilken grad vurderer du, at du er fortrolig med indberetningspligten forstaaet på den maade, at du ved hvad der skal indberettes, hvornaar og hvordan?
s_2b_25 Har I nogensinde indberettet brug af magt eller indgreb over for et anbragt barn eller en anbragt ung?
s_2b_25a Har I nogensinde indberettet brug af magt eller indgreb over for et anbragt barn eller en anbragt ung? - Ja, angiv antal gange
s_2b_24 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Vi faar oftest plejebarnets udtalelse om haendelsen inden for de fastsatte 24 timer
s_2b_26 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Plejebarnet er ivrig for at fortaelle, hvordan han/hun har oplevet haendelsen
s_2b_27 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Plejebarnets beskrivelser af haendelsesforloebene er vaerdifulde ift. fremtidig forebyggelse af magtanvendelse/indgreb
s_2b_28 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Det er vanskeligt at orientere foraeldremyndighedsindehaver om en magtanvendelse
s_2b_29 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Plejebarnet gider ikke udtale sig om haedelsen
s_2b_30 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Vi udfylder felterne vedroerende supplerende oplysninger i standardskemaet
s_2b_31 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Det giver ikke mening at faa barnets/den unges udtalelse om haendelsen saa kort tid efter en ophedet situation
s_2b_32 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Vi registrerer fysisk guidning og andre mindre indgribende former for magt (fx kortvarig fastholdelse og bortvisning fra faellesrum)
s_2b_33 Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer:
s_2_28 I hvilken grad... - ... oplever du udfordringer i forbindelse med registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb?
s_2_29 I hvilken grad... - ... foelger I op paa indgreb (eksempelvis under omsorgsforpligtelsen/voksenansvaret og fysisk guidning) i plejefamilien ved at tale med barnet/den unge?
s_2b_35 I hvilken grad... - ... foelger I op paa indgreb (eksempelvis under omsorgsforpligtelsen/voksenansvaret og fysisk guidning) i dialog med anbringende kommune?
s_2b_50 I hvilken grad... - ... vurderer du, at opfoelgning på magtanvendelser bidrager til at forebygge fremtidige magtanvendelser og indgreb?
s_2b_34 I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven har tydeliggjort hvilke former for magtanvendelse, I som plejefamilie maa goere brug af?
s_2b_36 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. skelnen mellem magtanvendelse og omsorg
s_2b_37 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. skelnen mellem fysisk guidning og fysisk magt
s_2b_38 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. sikring af boern og unges rettigheder
s_2b_39 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. noedvaerge
s_2b_41 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Andre omraader
s_2b_42 Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ved ikke
s_2b_43 I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven giver dig de noedvendige redskaber til at sikre den daglige omsorg for det anbragte barn/den anbragte ung?
s_2b_44 Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn - Jeg savner muligheder for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i hygiejne og paaklaedningssituationer
s_2b_45 Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn - Jeg savner muligheder for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i forbindelse med opdragelsen af barnet/den unge
s_2b_46 Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn - Jeg savner indimellem muligheder for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb for at kunne beskytte barnet/den unge eller andre
s_1_7_1 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Internt kursus/seminar
s_1_7_2 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Eksternt kursus
s_1_7_3 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Andet
s_1_7_4 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Internt kursus/seminar
s_1_7_5 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Eksternt kursus
s_1_7_6 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Andet
s_1_7_7 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis og forebyggelse af magtanvendelser - Internt kursus/seminar
s_1_7_8 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis og forebyggelse af magtanvendelser - Eksternt kursus
s_1_7_9 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis og forebyggelse af magtanvendelser - Andet
s_1__10 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Internt kursus/seminar
s_1__11 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Eksternt kursus
s_1__12 Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Andet
s_2_47 I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forstaa og fortolke loven
s_2_48 I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forebygge magtanvendelser og haandtere konflikter foer de udvikler sig til magtanvendelser
s_2_49 I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere selve situationen, hvor det er noedvendigt at anvende magt
s_2_50 I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere opfoelgningen paa magtanvendelsen, herunder opfoelgningen med barnet/den unge og evt. registrering
type Institutionstype
kom Baggrundsoplysninger - Kommune
id Baggrundsoplysninger - ID
my_navn Baggrundsoplysninger - Myndighedsnavn