ID_numbers |
Respondent ID |
s_2b_1 |
Hvor mange plejeboern har I boende? |
s_2b__1 |
Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - 0-6 aar |
s_2b__2 |
Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - 7-14 aar |
s_2b__3 |
Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - 15-18 aar |
s_2b__4 |
Hvor gamle er jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Over 18 aar |
s_2b__5 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Normalt begavede boern og unge med sociale problemer |
s_2b__6 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Normalt begavede boern og unge med psykiatriske diagnoser eller psykiske forstyrrelser (fx ADHD, OCD, angst, depression) |
s_2b__7 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Boern og unge med fysisk funktionsnedsaettelse |
s_2b__8 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Boern og unge med kognitiv funktionsnedsaettelse (fx udviklingshaemning, autisme, hjerneskade) |
s_2b__9 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Kriminelle unge |
s_2b_10 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Ingen specifik maalgruppe |
s_2b_11 |
Hvilken maalgruppe tilhoerer jeres plejeboern? (Saet gerne flere krydser) - Andet, angiv: |
s_2b_2 |
Hvor mange aar har I haft plejeboern boende? |
s_2b_6 |
Hvilket af foelgende udsagn beskriver bedst dit kendskab til voksenansvarsloven: |
s_2b71 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende fysisk magt mod barnet/den unge |
s_2b71_2 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for barnet/den unge |
s_2b71_3 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om der er hjemmel til at bruge fysisk magt over for barnet/ den unge |
s_2b_8 |
Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende et fysisk indgreb mod et barn/en ung? |
s_2b14 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Fastholde barnet/den unge i hygiejne- og paaklaedningssituationer |
s_2b14_2 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Regulerer barnet/den unges adgang til internettet, herunder sociale medier |
s_2b14_3 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Fysisk guide af barnet eller den unge |
s_2b14_4 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - I oevrigt anvende fysisk magt som en del af den daglige omsorg |
s_2b14_5 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Hindre barnet eller den unge i at oedelægge ting ved at bruge fysisk magt mod barnet/den unge |
s_2b14_6 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Fastholde eller fjerne barnet eller den unge, fordi barnet / den unge udviste en adfaerd, hvor vedkommende var til fare for sig selv eller andre |
s_2b14_7 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - Hente et anbragt barn eller ung, der er stukket af, og hvor I mener, der er risiko for skade på barnet/ den unge selv eller andre |
s_2b14_8 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det er noedvendigt, at I goer brug af disse typer indgreb - I oevrigt foretage indgreb og magtanvendelser |
s_2b_3 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med andre boern/unge |
s_2b_4 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med en plejeforaeldre |
s_2b_5 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med andre boern/unge |
s_2b_7 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med en plejeforaeldre |
s_2b_13 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Fysisk selvskadende adfaerd |
s_2b_14 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Anden form for selvskadende adfaerd, hvilken: |
s_2b_15 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke deltage i personlig pleje eller hygiejne (fx tandboerstning, bad, paaklaedning) |
s_2b_16 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke modtage medicin |
s_2b_17 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville forlade hjemmet uden tilladelse |
s_2b_18 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Andet, beskriv: |
s_2b_19 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb eller anvendelse af magt?(Saet gerne flere krydser) - Ved ikke |
s_1_1 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vores plejebarn/plejeboern skal ikke have medicin |
s_1_2 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi har ingen problemer med at faa plejebarnet/plejeboernene til at tage deres medicin |
s_1_3 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi bruger mange ressourcer paa at overtale plejebarnet/plejeboernene til at tage sin/deres medicin |
s_1_4 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Plejebarnet/plejeboernene faar en form for beloenning, hvis de tager deres medicin |
s_1_5 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi skaber saerlige trygge situationer, for at faa plejebarnet/plejeboernene til at tage deres medicin, fx 1:1 situationer |
s_1_6 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Vi har altid store udfordringer med at faa plejebarnet/plejeboernene til at tage deres medicin |
s_1_7 |
Hvilke af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give plejebarnet/plejeboernene medicin? - Andet, beskriv |
s_2b_20 |
I hvilken grad vurderer du, at der er behov for oeget brug af teknologi for at yde tilstraekkelig omsorg for barnet/den unge som foelge af barnets/den unges psykiske og/eller fysiske funktionsnedsaettelser? |
s_2b_22 |
Vurderer du, at voksenansvarsloven giver dig mulighed for at foretage de noedvendige indgreb for at sikre den daglige omsorg for anbragte boern og unge med funktionsnedsaettelser? |
s_2b_23 |
I hvilken grad vurderer du, at du er fortrolig med indberetningspligten forstaaet på den maade, at du ved hvad der skal indberettes, hvornaar og hvordan? |
s_2b_25 |
Har I nogensinde indberettet brug af magt eller indgreb over for et anbragt barn eller en anbragt ung? |
s_2b_25a |
Har I nogensinde indberettet brug af magt eller indgreb over for et anbragt barn eller en anbragt ung? - Ja, angiv antal gange |
s_2b_24 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Vi faar oftest plejebarnets udtalelse om haendelsen inden for de fastsatte 24 timer |
s_2b_26 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Plejebarnet er ivrig for at fortaelle, hvordan han/hun har oplevet haendelsen |
s_2b_27 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Plejebarnets beskrivelser af haendelsesforloebene er vaerdifulde ift. fremtidig forebyggelse af magtanvendelse/indgreb |
s_2b_28 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Det er vanskeligt at orientere foraeldremyndighedsindehaver om en magtanvendelse |
s_2b_29 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Plejebarnet gider ikke udtale sig om haedelsen |
s_2b_30 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Vi udfylder felterne vedroerende supplerende oplysninger i standardskemaet |
s_2b_31 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Det giver ikke mening at faa barnets/den unges udtalelse om haendelsen saa kort tid efter en ophedet situation |
s_2b_32 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: - Vi registrerer fysisk guidning og andre mindre indgribende former for magt (fx kortvarig fastholdelse og bortvisning fra faellesrum) |
s_2b_33 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om, hvordan I registrerer og indberetter magtanvendelser. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende hos jer: |
s_2_28 |
I hvilken grad... - ... oplever du udfordringer i forbindelse med registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb? |
s_2_29 |
I hvilken grad... - ... foelger I op paa indgreb (eksempelvis under omsorgsforpligtelsen/voksenansvaret og fysisk guidning) i plejefamilien ved at tale med barnet/den unge? |
s_2b_35 |
I hvilken grad... - ... foelger I op paa indgreb (eksempelvis under omsorgsforpligtelsen/voksenansvaret og fysisk guidning) i dialog med anbringende kommune? |
s_2b_50 |
I hvilken grad... - ... vurderer du, at opfoelgning på magtanvendelser bidrager til at forebygge fremtidige magtanvendelser og indgreb? |
s_2b_34 |
I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven har tydeliggjort hvilke former for magtanvendelse, I som plejefamilie maa goere brug af? |
s_2b_36 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. skelnen mellem magtanvendelse og omsorg |
s_2b_37 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. skelnen mellem fysisk guidning og fysisk magt |
s_2b_38 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. sikring af boern og unges rettigheder |
s_2b_39 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ift. noedvaerge |
s_2b_41 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Andre omraader |
s_2b_42 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (Saet gerne flere krydser) - Ved ikke |
s_2b_43 |
I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven giver dig de noedvendige redskaber til at sikre den daglige omsorg for det anbragte barn/den anbragte ung? |
s_2b_44 |
Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn - Jeg savner muligheder for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i hygiejne og paaklaedningssituationer |
s_2b_45 |
Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn - Jeg savner muligheder for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i forbindelse med opdragelsen af barnet/den unge |
s_2b_46 |
Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn - Jeg savner indimellem muligheder for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb for at kunne beskytte barnet/den unge eller andre |
s_1_7_1 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Internt kursus/seminar |
s_1_7_2 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Eksternt kursus |
s_1_7_3 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Andet |
s_1_7_4 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Internt kursus/seminar |
s_1_7_5 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Eksternt kursus |
s_1_7_6 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Andet |
s_1_7_7 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis og forebyggelse af magtanvendelser - Internt kursus/seminar |
s_1_7_8 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis og forebyggelse af magtanvendelser - Eksternt kursus |
s_1_7_9 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis og forebyggelse af magtanvendelser - Andet |
s_1__10 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Internt kursus/seminar |
s_1__11 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Eksternt kursus |
s_1__12 |
Har du deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke uddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Andet |
s_2_47 |
I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forstaa og fortolke loven |
s_2_48 |
I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forebygge magtanvendelser og haandtere konflikter foer de udvikler sig til magtanvendelser |
s_2_49 |
I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere selve situationen, hvor det er noedvendigt at anvende magt |
s_2_50 |
I hvilken grad vurderer du, at du har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere opfoelgningen paa magtanvendelsen, herunder opfoelgningen med barnet/den unge og evt. registrering |
type |
Institutionstype |
kom |
Baggrundsoplysninger - Kommune |
id |
Baggrundsoplysninger - ID |
my_navn |
Baggrundsoplysninger - Myndighedsnavn |