ID_numbers |
Respondent ID |
s_2_5_8 |
Har der paa jeres institution siden starten af 2017 vaeret: - ? boern og unge med psykiske og fysiske funktionsnedsaettelser |
s_29 |
Hvilket af foelgende udsagn beskriver bedst dit kendskab til voksenansvarsloven: |
s_2_7_1 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, hvorvidt der er behov for at anvende fysisk magt mod et barn/en ung |
s_2_7_3 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung |
s_2_7_4 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - I dagligdagen er det let at vurdere, om der er hjemmel til at bruge fysisk magt over for et barn/ en ung |
s_2_8_1 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - Det er ofte vanskeligt at vurdere, hvornaar barnet/den unge udgoer tilstraekkelig fare for sig selv |
s_2_8_2 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - Det er ofte vanskeligt at vurdere, hvornaar barnet/den unge udgoer tilstraekkelig fare for andre |
s_2_8_3 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - Det er ofte vanskeligt at vurdere, om det er noedvendigt at gribe ind i barnets eller den unges selvbestemmelsesret for at kunne drage den noedvendige daglige omsorg for barnet eller den unge |
s_2_8_4 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - Andet, beskriv: |
s_2_8_5 |
I det foelgende vil vi bede dig angive, hvor enig/uenig du er i en raekke udsagn vedr. fysisk magtanvendelse - Ved ikke |
s_1_1 |
Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Det er ofte vanskeligt at skelne mellem, hvornaar der er tale om fysisk guidning og fysisk magtanvendelse |
s_1_8 |
Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Det kan, bl.a. i forhold til yngre boern, vaere vanskeligt at vurdere om man overskrider graensen mellem omsorgshandlinger og egentlig magtanvendelse, fx i hygiejnesituationer. |
s_1_9 |
Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Saerligt ift. boern og unge med nedsat funktionsevne: Det kan vaere vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt, fordi boern og unge med nedsat funktionsevne kan have svaert ved at vise eller kommunikere, eksempelvis hvis de er imod at få toej på |
s_1_25 |
Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Andet, beskriv: |
s_1_27 |
Hvilke forhold kan goere det vanskeligt at vurdere, om man har brugt fysisk magt over for et barn/en ung? - Ved ikke |
s_2_11 |
Hvor mange indberetninger om magtanvendelser og andre indgreb havde I ca. i 2018? |
s_2_14_1 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Fastholde barnet/den unge i hygiejne- og paaklaedningssituationer |
s_22 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Regulere barnet/den unges adgang til internettet, herunder sociale medier |
s_23 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Anvende rusmiddeltest (§ 5) |
s_2_14_2 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Fysisk guide et barn eller en ung (§ 6) |
s_128 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - I oevrigt anvende noedvendige indgreb som en del af den daglige omsorg |
s_2_14_4 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Hindre barnet eller den unge i at oedelægge ting ved at bruge fysisk magt mod barnet/den unge (§ 8) |
s_24 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Fastholde eller fjerne barnet eller den unge, fordi barnet / den unge udviser en adfaerd, hvor vedkommende er til fare for sig selv eller andre (§ 9) |
s_2_14_5 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Hente et anbragt barn eller ung, der er stukket af, og hvor I mener, der er risiko for skade paa barnet / den unge selv eller andre (§ 10) |
s_2_14_6 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Isolere en ung i isolationsrummet (§ 14) |
s_2_14_7 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Undersoege barnets eller den unges person el. opholdsrum ved mistanke (§ 16 stk. 1) |
s_2_14_8 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Undersoege den unges person el. opholdsrum ved anbringelse, besoeg eller fravaer (§ 16 stk. 2) |
s_2_14_9 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - Tage effekter i bevaring (§ 16 stk. 6) |
s_2_1411 |
Angiv venligst hvor ofte du oplever, at det paa jeres afdeling er noedvendigt at goere brug af disse typer af indgreb og magtanvendelser - I oevrigt foretage indgreb og magtanvendelser (fx indgreb der skal indberettes efter bekendtgoerelsens § 23) |
s_2__35 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med andre boern/unge |
s_2__36 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Mundtlige konflikter med en ansat |
s_2__37 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med andre boern/unge |
s_2__38 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Fysiske konflikter med en ansat |
s_2__39 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Fysisk selvskadende adfaerd |
s_2__40 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Anden form for selvskadende adfaerd, hvilken: |
s_2__41 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke deltage i personlig pleje eller hygiejne (fx tandboerstning, bad, paaklaedning) |
s_2__42 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville ikke modtage medicin |
s_2__43 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Barnet/den unge ville forlade institutionen uden tilladelse |
s_2__44 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Andet, beskriv: |
s_2__45 |
Hvilke situationer har foert til disse indgreb og magtanvendelser? (Saet gerne flere krydser) - Ved ikke |
s_30 |
Har du inden for det seneste par aar oplevet, at en medarbejder paa din institution/afdeling har optraadt ydmygende, haanende eller nedvaerdigende over for et anbragt barn eller en anbragt ung? |
s_26 |
Hvilket af nedenstaaende udsagn kendetegner bedst de situationer, hvor I skal give et anbragt barn eller ung medicin? |
s_2_18 |
I hvilken grad vurderer du, at der er behov for oeget brug af teknologi for at yde tilstraekkelig omsorg for anbragte boern og unge som har psykiske og/eller fysiske funktionsnedsaettelser? |
s_2_61 |
Vurderer du, at voksenansvarsloven giver medarbejderne paa din institution/afdeling mulighed for at foretage de noedvendige indgreb for at sikre den daglige omsorg for anbragte boern og unge med funktionsnedsaettelser? |
s_2_22 |
Har I paa jeres institution udformet en husorden for institutionen? |
s_2_2_1 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Ja, vi har involveret boernene/de unge i udformning af husorden |
s_2_2_2 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Ja, vi har praesenteret boernene/de unge for hjemmesiden Dine rettigheder som anbragt barn eller ung: https://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader |
s_2_2_3 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Ja, vi har praesenteret boernene/de unge for Boerneraadets pjecer: https://www.boerneraadet.dk/materialer/materialer-inddelt-i-temaer/anbringelse |
s_2_2_4 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Ja, vi har undervist i eller droeftet rettigheder med boernene/de unge |
s_2_2_5 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Ja, vi har i oevrigt inddraget boernene/de unge i dagligdagen |
s_2_2_6 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Nej |
s_2_2_7 |
Har I siden januar 2017 ivaerksat tiltag, der styrker de anbragte boern og unges rettigheder? - Ved ikke |
s_2_2_8 |
Har I paa jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ja, retningslinjer for haandtering af magtanvendelse |
s_2_2_9 |
Har I paa jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ja, retningslinjer for haandtering af andre indgreb i selvbestemmelsesretten |
s_2__52 |
Har I paa jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ja, retningslinjer for registrering, indberetning og/eller opfoelgning på magtanvendelser og indgreb |
s_2__53 |
Har I paa jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Nej |
s_2__54 |
Har I paa jeres institution udformet andre interne retningslinjer? - Ved ikke |
s_2_25 |
I hvilken grad vurderer du, at du er fortrolig med indberetningspligten forstaaet på den maade, at du ved hvad der skal indberettes, hvornaar og hvordan? |
s_2_27 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Vi faar oftest boernenes/de unges udtalelse om haendelsen inden for de fastsatte 24 timer |
s_2_28 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Boernene/de unge er ivrige for at fortaelle, hvordan de har oplevet haendelsen |
s_2_29 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Boernenes/de unges beskrivelser af haendelsesforloebene er vaerdifulde ift. fremtidig forebyggelse af magtanvendelse/indgreb |
s_2_30 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Det er vanskeligt at orientere foraeldremyndighedsindehaver om en magtanvendelse |
s_2_31 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Boernene/de unge gider ikke udtale sig om haendelsen |
s_2_32 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Vi udfylder felterne vedroerende supplerende oplysninger i standardskemaet |
s_2_33 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Det giver ikke mening at faa boernenes/de unges udtalelse om haendelsen saa kort tid efter en ophedet situation |
s_2_34 |
Herunder fremgaar nogle udsagn om jeres praksis omkring registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb. Angiv i hvilken grad du oplever, at udsagnene er passende for jeres afdeling: - Vi registrerer fysisk guidning og andre mindre indgribende former for magt (fx kortvarig fastholdelse og bortvisning fra faellesrum) |
s_2_35 |
I hvilken grad oplever du udfordringer i forbindelse med registrering og indberetning af magtanvendelser og indgreb? |
s_2_37 |
I hvilken grad foelger I op paa magtanvendelser og andre indgreb? |
s_2_39 |
I hvilken grad vurderer du, at registreringen af magtanvendelser og andre indgreb (baade de lovpligtige registreringer og eventuelle interne registreringer) giver anledning til refleksion og laering blandt dig og dine kolleger? I hvilken grad vurderer du, at registreringen af magtanvendelser og andre indgreb (baade de lovpligtige registreringer og eventuelle interne registreringer) giver anledning til refleksion og laering blandt ledelse og medarbejdere? |
s_2_41 |
I hvilken grad vurderer du, at registreringen af magtanvendelser og andre indgreb bidrager til at forebygge fremtidige magtanvendelser og indgreb? |
s_2_43 |
I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven har tydeliggjort hvilke former for magtanvendelse og indgreb over for anbragte boern og unge, som I paa jeres afdeling maa goere brug af? |
s_3 |
Vurderer du, at voksenansvarsloven er klar og tydelig? |
s_4_1 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. raekkevidden af voksenansvaret |
s_4_2 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. skelnen mellem magtanvendelse og omsorg |
s_4_3 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. skelnen mellem fysisk guidning og fysisk magt |
s_4_4 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. sikring af personalets rettigheder |
s_4_5 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. sikring af boern og unges rettigheder |
s_4_6 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. noedvaerge |
s_4_7 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. tilbagefoersel |
s_4_8 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ift. kan vs. skal-bestemmelser (dvs. hvorvidt personale har ret eller pligt til at benytte sig af forskellige former for magtanvendelse og indgreb) |
s_4_9 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Andre omraader |
s_4_10 |
Paa hvilke omraader vurderer du, at voksenansvarsloven er uklar? (saet evt. flere krydser) - Ved ikke |
s_5 |
Vurderer du, at der er behov for at praecisere skoennet i forbindelse med nedenstaaende regler: - Regler om voksenansvaret |
s_7 |
Vurderer du, at der er behov for at praecisere skoennet i forbindelse med nedenstaaende regler: - Regler om afvaergehjaelp |
s_8 |
Vurderer du, at der er behov for at praecisere skoennet i forbindelse med nedenstaaende regler: - Regler og fysisk guidning |
s_9 |
Vurderer du, at der er behov for at praecisere skoennet i forbindelse med nedenstaaende regler: - Regler om undersoegelse af person eller opholdsrum |
s_10 |
Vurderer du, at der er behov for at praecisere skoennet i forbindelse med nedenstaaende regler: - Reglerne om fysisk magt for at hindre at barnet / den unge skader sig selv eller andre |
s_2_62 |
I hvilken grad vurderer du, at voksenansvarsloven giver medarbejderne paa jeres institution/afdeling de noedvendige redskaber til at sikre den daglige omsorg for anbragte boern og unge? |
s_31 |
Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn: - Medarbejderne paa vores institution/afdeling savner indimellem muligheden for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i hygiejne- og paaklaedningssituationer |
s_32 |
Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn: - Medarbejderne paa vores institution/afdeling savner indimellem muligheden for at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb i forbindelse med opdragelsen af anbragte boern og unge |
s_33 |
Angiv hvor enig du er i nedenstaaende udsagn: - Medarbejderne paa vores institution/afdeling savner indimellem muligheden for i stoerre omfang at kunne benytte fysisk magt eller andre indgreb for at kunne beskytte de anbragte boern og unge paa vores afdeling eller andre personer. |
s_1__29 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Ja, et internt kursus/seminar |
s_1__30 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Ja, et eksternt kursus |
s_1__31 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Ja, et andet kursus |
s_1__32 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Metoder til konfliktforebyggelse og konflikthaandtering - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet |
s_1__33 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Ja, et internt kursus/seminar |
s_1__34 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Ja, et eksternt kursus |
s_1__35 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Ja, et andet kursus |
s_1__36 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Reglerne i voksenansvarsloven - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet |
s_129_1 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Ja, et internt kursus/seminar |
s_129_2 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Ja, et eksternt kursus |
s_129_3 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Ja, et andet kursus |
s_129_4 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Anvendelse af bestemmelserne i voksenansvarsloven i praksis - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet |
s_130_1 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Ja, et internt kursus/seminar |
s_130_2 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Ja, et eksternt kursus |
s_130_3 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Ja, et andet kursus |
s_130_4 |
Har medarbejderne paa jeres institution/afdeling deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for nedenstaaende temaer i 2017 eller 2018? (Ved et opkvalificeringsforloeb forstaas forloeb, der har haft til formaal at styrke dine kompetencer og forstaaelse inden for et bestemt tema. Herved forstaas altsaa ikke deciderede efter- og videreuddannelsesforloeb, der er ECTS-givende). - Forebyggelse af magtanvendelser - Nej, medarbejderne har ikke deltaget i et opkvalificeringsforloeb inden for temaet |
s_2_64 |
I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forstaa og fortolke loven |
s_2_65 |
I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at forebygge magtanvendelser og haandtere konflikter foer de udvikler sig, og det er noedvendigt at gribe til en magtanvendelse |
s_2_66 |
I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere selve situationen, hvor det er noedvendigt at anvende magt og/eller foretage et indgreb |
s_2_67 |
I hvilken grad vurderer du, at medarbejderne paa jeres institution/afdeling har de tilstraekkelige kompetencer i forbindelse med: - ? at haandtere opfoelgningen på magtanvendelsen, herunder opfoelgningen med barnet/den unge og registrering mv. |
s_1_8_1 |
Hvad er din primaere uddannelsesmaessige baggrund? |
s_42 |
Har du en lederuddannelse |
s_1_9_1 |
Hvad er din anciennitet (antal aars erfaring med at arbejde med jeres maalgruppe)? |
asted |
Anbringelsessted |
type |
Respondenttype |
uuid |
Baggrundsoplysninger - UUID Tilbud |
tilb_na |
Baggrundsoplysninger - Tilbudsnavn |
tilb_pla |
Hvor mange pladser har doegninistutionen, som du er ansat paa? |
ansatte |
Hvor mange ansatte er paa din institution? |
tilb_typ |
Baggrundsoplysninger - Tilbudstype |
virk_for |
Baggrundsoplysninger - Virksomhedsform |
ansatte_A |
ansatte_A |
led_fler |
Baggrundsoplysninger - Leder for flere institutioner |