Antal søgeresultater 7462
Din søgning har givet 7462 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Jammerbugt Kommune, Bofællesskabet Krabben, Bofællesskabet Poppelhuset, Bofællesskabet Solkrogen, Bofællesskabet Sneppen, Bofællesskabet Toftehøj.
Klientsystem.
Dokumentation af livshistorie, notater og handleplaner for socialpsykiatrien og handicapområdet.
Skabt af: Viborg Amt, Viborg Kommune, Forsorgscenter Vibohøj, Forsorgscenter Viborg.
Systemet er taget i brug af Viborg Amt. Der foreligger ikke oplysninger om grundlaget for anskaffelsen.
Systemets primære formål har været: Styring af indskrivning, udskrivning, journalisering samt økonomistyring i forbindelse med misbrugeres midlertidige ophold på forsorgshjemmet Vibohøj (Senere Forsorgscenter Viborg).
Skabt af: Pandrup Kommune, Jammerbugt Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicinering og handleplaner.
Skabt af: Herning Kommune, Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Foldbjergcenteret, Nordjyllands Amt, Misbrugscenteret, Region Nordjylland.
It-systemet har haft 3 formål: (1) Systematisk indsamling og overførsel af statistiske oplysninger til brug for Sundhedsstyrelsen. (2) Effektivisering af det administrative arbejde i forbindelse med behandling for stofmisbrug og alkoholmisbrug. Herunder at registrere fornøden dokumentation samt at give datagrundlag for samarbejde mellem flere medarbejdere. (3) tilvejebringelse af ledelsesinformation vedr. arbejdsområdet.
Match i 4 tabeller: news, historik, kontrol, bmedarb
Skabt af: Den Sociale Ankestyrelse, Ankestyrelsen.
Skabt af: Den Sociale Ankestyrelse, Ankestyrelsen.
Skabt af: Varde Kommune, Beskæftigelsen, Samstyrken - støtte og vejledning, Samstyrken - Aflastning, Samstyrken - Botilbud, Bo- og Rehabiliteringstilbud Lunden, Center Bøgely, Socialpsykiatrien, Bofællesskab Østbækhjemmet.
Dokumentere den social pædagogiske indsats. Bosted er et fagsystem som er anvendt af udfører tilbuddene.
Skabt af: Region Nordjylland, Bostedet Brovst, Nordjyllands Amt, Sødisbakke, Forsorgshjemmet Aas, Aalborgskolen, Den sikrede Institution Kompasset, Socialpsykiatrisk Boform Visborggaard, Bostedet Visborggaard, Bostedet Hadsund, Boformen Kærvang, Bostedet Kærvang, SocialpsykiatriskBoform Solsiden, Bostedet Solsiden, Socialpsykiatrisk Boform Vestervang, Bostedet Vestervang, Boformen Skovvænget, Bostedet Skovvænget, Bostedet Aars, Boformen Aas, Behandlingscenter Østerskoven, Neurocenter Østerskoven, Rehabiliteringscenter Strandgården, Specialbørnehjemmene, Døvblindecentret, Center for Døvblindhed og Høretab, Aktivitets- og Botilbud - CDH, Undervisning og Behandling - CDH.
Daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pæ-dagogisk praksis. Dokumentation for misbrugs-behandling. Dokumentation af terapeutisk be-handling samt fremmøde. Personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, herunder retningslinjer, procedurebeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Perronen, Pedersvænge, Agerbækhuse, ITC/ Fændediget, Lyngtoften, KRB.
opbevarre og sikre daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Sikre og opbevarre dokumentation for misbrugsbehandling. Sikre og opbevarre dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Sikre og opbevarre personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, hverunder retningslinjer, procedurerbeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Støttecentret Ådalen, Bofællesskabet Højbo, Støttecenter Hjørnehuset, Støttecentret Søjlen, Bostedet Øksendrup, Fjordhuset, Døgninstitution Juulskov, Beskyttet værksted, Nyborgværkstedet, Carlsminde kollegiet, Nyborg Kommune, Bostedet Jagtenborg, Støttecenter Skrænten.
IT-løsningen Bosted blev taget i anvendelse som et værktøj til at dokumentere og opbevare alle registreringer på botilbudenes borgere. Fra 2013 kunne løsningen understøtte DHUV-metoden og bl.a. skabe sammenhæng til "søsterløsningen" på myndighedsniveau (inCorp). Dvs. fastsatte mål og indsatser i myndighed kunne opsættes til pædagogiske handleplaner i Bosted.
Skabt af: Center for Handicap og Psykiatri, Hvidovre Kommune.
Sensum InCorp: Systemet har været anvendt til journalisering og udarbejdelse af VUM- udredning, udarbejdelse af indsatsmål, sociale handleplaner jf. §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110
Skabt af: Herlev Kommune, Skovgården, Højsletten, Juvelhuset, Bofællesskaberne, Hørkær, Kagshuset, Socialpsykiatriske tilbud: Krisetelefonen, Socialpsykiatriske tilbud: Aktivitetsteamet.
Formålet har været daglig pædagogisk borgerrelateret dokumentation og intern kommunikation. Dokumentation og opfølgning på planlægning og udførelse af arbejdet med Indsatsmål, udarbejdelse af pædagogiske planer, arkivering af diverse korrespondance, dokumenter og bevillinger, medicin håndtering, indberetning af magtanvendelse samt fakturering. Formålet har desuden været dokumentation af tilbud om socialpædagogisk støtte, boligsocialtarbejde og tilbud om misbrugsbehandling. For misbrugsområdet har formålet været at føre journal både social- og sundhedsfaglig, af behandlingen af borger med rusmiddelproblemer.
Skabt af: Ankestyrelsen/Danmarks Statistik.
Formålet med statistikken er at tilvejebringe information om brugerne af boformer efter servicelovens § 110, som omfatter forsorgshjem mv. Statistikken indeholder også information om belægning og ressourceudnyttelse på de enkelte institutioner. Statistikken blev oprindelig startet i Den Sociale Ankestyrelse tilbage i 1999. Statistikken blev indtil 1.juli 2016 varetaget af Ankestyrelsen, hvorefter den blev overflyttet til Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: SA_BO_1991_2016
Skabt af: Brønderslev-Dronningelund Kommune, Brønderslev Kommune.
At kunne dokumentere, hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til borgerne på følgende områder:
* hjemmepleje
* sygepleje
* træning
Skabt af: Skanderborg Kommune, Solsikken Botilbud, Skanderborg Kommune.
IT-system til understøttelse i det daglige arbejde med borgerne med nedsat funktionsevne
Skabt af: Marstal Kommune, Ærøskøbing Kommune, Ærø Kommune.
Følgende typer af behandling indgår:
På baggrund af henvendelser fra borgere eller kommunens opsøgende arbejde træffer kommunen afgørelse om tildeling af omsorgsydelser. Kommunen koordinerer indsatsen, disponerer kommunens eget personale og ydelser og indgår aftaler med eksterne leverandører eller bevilger tilskud til hjælp, som klienten selv antager. Vedr. udførte omsorgsydelser opgøres timer m.v. til lønberegning og opkrævning hos klienter. Der udføres regnskab, rapporter/statistik, afregnes med kommunen og leverandører og opkræves statsrefusion. I forbindelse med sagsbehandlingen foretages indberetning til edb-registre, og der udarbejdes dokumenter i et tekstbehandlingssystem. Endvidere kan dokumenter scannes og opbevares på edb-medie. Materialet gemmes som dokumentation for den sagsbehandling, der er udført, samt til sagsstyring og sagsopfølgning.
Skabt af: Svendborg Kommune, Bofællesskabet Søndergade, Botilbud Høje Bøgevej, Botilbud Skovsbovej, Botilbud Vestereng, Café Aroma, Forsorgscenter Sydfyn, Grønnemoseværkstederne, Handicapcenter Sydøstfyn, Sydbo, Kursuscenter Impuls, Støttecenter Anemonen, Støttecenter Bryggerlunden, Støttecenter Gl. Skårupvej, Støttecenter Kærvej, Støttecenter Lyøvej, Støttecenter Skovbrynet, Støttecenter Skovsbovej, Støttecenter Solsikkevej, Støttecenter Storkehaven.
Systematisk og elektronisk dokumentation i Bosted i forhold til den daglige arbejde i udførerleddet.
Skabt af: VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, Didde Cramer Jensen.
VIVE har for Social- og Ældreministeriet gennemført en brugertilfredshedsundersøgelse blandt borgere på det specialiserede voksenområde. Målgruppen er borgere på 18 år eller derover med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer, som modtager støtte efter SL §85, §§107-108.
Formålet med undersøgelsen er, at belyse brugertilfredsheden med en række specifikke borgerrettede ydelser, der leveres i forbindelse med den socialpædagogiske støtte, samt borgernes tilfredshed med visitationsprocessen og kontakt til de respektive visitationsmyndigheder.
Match i 1 tabel: viveborgtilf2021_svar
Skabt af: Forsorgshjemmet Solvang.
System brugt til jounalføring og dokumentation i sagsforløb for borgere indskrevet på forsorgshjem. Forsyne myndigheder med oplysninger omkring borgere i forhold til videre handleplan for borgeren.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune, Botilbud Bellisbo, Bofællesskaberne Grundtvigsvej, Bostøtte VUH-SHS, Brande Åcenter, Bøgehusene, Værkstedet Lundgården, Botilbud Marienlund, Dagcentret Regnbuen, Skovbjergparken, Den Blå Cafe - Socialpsykatrisk Center Nord, Socialpsykiatrisk Center Syd, Startboligerne.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Kulturarvsstyrelsen.
Match i 4 tabeller: BEGIVENH, PERIODE, PERSON, SAGSRELA
Skabt af: Brønderslev Kommune.
Systemets formål er at dokumentere hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til brogerne på følgende områder:
- social hjælp i eget hjem
- social hjælp på bosteder
Skabt af: Aalestrup Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Bofællesskabet Under bøgen, Bofællesskabet Hobrovej, Bofællesskabet Østre Boulevard, Boformen Østermarken, Bofællesskabet Dyrskuevej 1, Ungehuset, Bofællesskaberne Bøgevej 3-5, Bofællesskabet Møllersgård, Bofællesskabet Borgergade 23, Bofællesskabet Kroghen, Bofællesskabet Lucernevangen, Bofællesskabet Rosengaarden, Rosenvænget.
Daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Dokumentation for misbrugsbehandling. Dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, herunder retningslinjer, procedurebeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Blåkærgård, Boligerne Jossiasens Vej, Boligerne Lene Breddahls gade, Boligerne Svalevej, Bygmarken, Bækketoften, Bo- og Aktivitetscenter Elbækvej, Gårdhaven, Granbakken, Den sikrede døgninstitution Grenen, Gudenåkollegiet, Hald Ege, Handi-Ka, Himmelbjerggården, Kollegiet Hinnerup, Holmstrupgård, MultifunC Midtjylland, Mosetoft, Nørholm Kollegiet, Pilebakken, Specialområde Børn og Unge, Bostedet Sct. Mikkel, Sønderparken, Bo- Rehabiliterings- og Aktivitetstilbuddet Tagdækkervej, Botilbud Tangkær.
Bosted System har det formål, at Region Midtjylland opfylder journalbekendtgørelsen for de borgere, der er indskrevet i regionens sociale tilbud. Benyttes også i kommunikationen med kommunerne, som bevilliger borgerne ophold til regionens tilbud. Hver borger har en §141 handleplan efter serviceloven, som kommunal sagsbehandler og borger er ansvarlig for. Samt en pædagogisk handleplan, som udarbejdes mellem medarbejder i socialt tilbud og borger med tilhørende delmål.
Skabt af: Kærhuset.
IT-system til understøttelse i det daglige arbejde med borgerne med nedsat funktionsevne.
Skabt af: Handicap og psykiatriafdelingen, Familie, børn og unge i Faaborg Midtfyn.
Systemet har været anvendt af henholdvis Handicap og psykiatriafdelingen - Bostedet Lunden samt Familie, børn og unge - Børnehusene i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Skabt af: Dagsværket.
IT-system til understøttelse i det daglige arbejde med borgerne med nedsat funktionsevne.
Skabt af: Region Sjælland, Bo og Naboskab Sydlolland, Botilbud Else Hus, Bo- og aflastningstilbud Skelbakken, Den Sikrede Institution Stevnsfortet, Forsorgshjemmet Roskildehjemmet, Glim Refugium, Himmelev - Et behandlingstilbud til børn og unge, Kofoedsminde, Marjatta, Platangårdens Ungdomscenter, Bakkegården, Synscenter Refsnæs.
Daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, herunder retningslinjer, procedurebeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Statistikken belyser aktiviteterne i kommunale myndigheders anbringelser (§§ 52, 58, 75 og 76 i lov om social service, § 74a i straffeloven, § 78 i lov om fuldbyrdelse af straf mv., § 765 i retsplejeloven og §§ 36 i udlændingeloven og §14 i lov om bekæmpelse af ungdomskriminalitet). Statistikken anvendes til at redegøre for omfanget af anbringelser af børn og unge uden for eget hjem. Statistikken er sammenlignelig fra 2011 og frem.
Match i 3 tabeller: KTX_ANB_EFTHJEM, KTX_ANB_HJEMOPHOLD, SA_ANB_BUAH_2020
Skabt af: Rigsantikvarens Arkæologiske Sekretariat.
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune, Center Bakkehuset, Center Vest, Center for Socialpsykiatri, ADHD og Autisme, Å-Center Syd, Skelbæk Centret.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og almenboligloven. Derudover danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer både i myndighed og på centrene.
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Elisabeth Stauenberg Heckmann.
Formålet med projektet har været at udvikle og beskrive virksomme elementer i en indsats til mennesker med psykiske vanskeligheder og et problematisk forbrug af rusmidler. Selve indsatsen har til formål at understøtte målgruppens recovery-proces ved at minimere de negative konsekvenser af rusmiddelforbruget for både borgeren og medarbejdere/øvrige borgere på socialpsykiatriske botilbud, samt i det omfang det er muligt, at reducere misbruget eller stoppe det helt.
Match i 2 tabeller: Medarbejderbesvarelsestart, Kvalitetikerneelementer
Skabt af: Sydlangeland Kommune, Tranekær Kommune, Rudkøbing Kommune, Langeland Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Svendebjerggård Krise og Bosted.
Notatpligt, journalføring, dokumentation, samlet overblik over den enkelte borger samt vores pædagogiske, psykologiske og sociale arbejde
Skabt af: Den Sociale Højskole, Århus, Styrelsen for Social Service.
Skabt af: Kulturstyrelsen, Se liste i Kontekstdokumentationen, dokumentID 8, Kulturarvsstyrelsen.
Formålet er at føre et registrer over den bygningshistoriske kulturarv i DK
Baggrund er Lov om bygningsfredning, hvor der står:
§ 20. Kulturministeren indsamler oplysninger og foretager registreringer til brug ved varetagelsen af de i § 1 nævnte formål.
Stk. 2. Kulturministeren udarbejder sammenfattende oversigter over fredningsinteresserne.
Stk. 3. Kulturministeren kan i samarbejde med kommunalbestyrelserne foretage kortlægning og registrering af bygningers og bymiljøers bevaringsværdier til brug for bevaringsplanlægningen i kommunerne.
Stk. 4. Kulturministeren fører en offentligt tilgængelig liste over fredninger efter loven.
Match i 1 tabel: sagsrelation
Skabt af: Assens Kommune, Assens Misbrugscenter, Poul Mose Parken, Botilbud Bryggervangen, Asabo-Pilebakken, Botilbud Skovvangen, Psykiatricenter Vestervangen, Botilbud Nyholmgården, Bostedet Stærevænget, Bostøtte Team Vestervangen, Lindebjerg, Værkstedet Pilevej, Center for Senhjerneskade, Fyns Amt.
Assens Kommune har brugt Bosted systemet fra den 1. august 2003 til den 1. marts 2018.
Systemet har været brugt af vores 12 bosteder. Bostederne arbejder med voksne fysisk- psykiskhandicappede, sindslidende, misbrugere af stoffer og alkohol og voksne senhjerneskadede.
Bostederne har arbejdet inden for servicelovens § 85, 101, 102, 103, 104, 105, 107, 108 samt Sundhedslovens § 141 og 142.
Skabt af: Frederiksborg Amts misbrugscenter, Nordsjællands Misbrugscenter, Center for Forsorg og Behandling, 3Kløveren.
Formålet med IT systemet er at samle dokumentation vedrørrende sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføreing, medicinregistrering med videre i forhold til borgere der modtager ydelser indenfor serviceloven og sundhedsloven. Derudover er formålet for IT systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Skanderborg Kommune, Kjærsholm Botilbud, Skanderborg Kommune.
IT-system til understøttelse i det daglige arbejde med borgerne med nedsat funktionsevne
Skabt af: Galten Kommune, Ry Kommune, Hørning Kommune, Skanderborg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 4 tabeller: KTX_SA_ANB_HJEMOPHOLD, KTX_SA_ANB_EFTHJEM, KTX_SA_ANB_OPHEFTHJEM, STAT_ARKIV_ANB_HAEND_2016
Skabt af: Danmarks Tekniske Universitet.
Systemets formål er at:
- modtage og distribuere gæsteforskeres ansøgning om kortere ophold ved DTU.
- hjælpe med behandling af deres ansøgning.
- lave udtræk til administrative formål.
Match i 2 tabeller: gr_stayBase, gr_applicationBase
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks Statistik, Told- og Skattestyrelsen, Arbejdstilsynet.
Match i 2 tabeller: PFORELOE, TILBAGEM
Skabt af: Herlev Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndighedssagsbehandlingen I Herlev kommune, på området voksen med særlige behov. Alle borgere der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse er registeret i systemet. Systemet er brugt som dokumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statistik.
Skabt af: Egvad, Kommune, Ringkøbing Kommune, Skjern Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Gl. Assens Kommune, Ry Glamsbjerg Kommune, Haarby Kommune, Vissenbjerg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks Statistik, Told- og Skattestyrelsen, Arbejdstilsynet.
Skabt af: Gl. Holstebro Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Vinderup Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statistik
Skabt af: Fredericia Kommune, Kobbelgaarden 1, Kompetencekollegiet, Ny Vej, Proaktiv, Støttecenter for døve - Solglimt, Værestedet Stoppestedet, Opgangsbofællesskabet Frejasvej 7, Opgangsbofællesskabet Friggsvej 7, Opgangsbofællesskabet Nr. Voldgade 104-106, Lejlighederne Jupitervej 31-45, Nova, Bofællesskabet Ullerupdalvej, Bostøtten, HippoCampus, AspBo, Kobbelgaarden 3.
Formålet med at bruge ressourcer på at oprette og drive it-systemet var, at samle dokumentation på borgere i et it-system fremfor at dokumentere i kina-bøger.
Skabt af: Norddjurs Kommune, administrationen, Trekanten, botilbud, Skovstjernen, botilbud, Mellemgården, aktivitetstilbud, Nærheden, beskæftigelsestilbud, Ålunden, bofællesskab.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse,
Skabt af: Nyborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statisti.
Skabt af: Kathrine Ebbe Tertz, Socialstyrelsen.
Dokumenterede metoder i bostøtteindsatsen over for mennesker med psykiske lidelser (2014-2017) indeholder en evaluering af metoden Critical Time Intervention (CTI). Formålet med projektet var at sikre en vellykket overgang til et nyt liv for borgere der flytter til egen bolig efterindlæggelse på psykiatrisk afdeling eller efter et ophold på botilbud, ved brug af CTI-metoden. CTI er en recovery-orienteret metode, dvs. den tager udgangspunkt i borgerens egen ressourcer, behov og ønsker. Formålet med CTI-metoden er, at hjælpe borgeren at styrke sin livssituation på de områder, der er relevante for ham eller hende, samt at støtte borgeren i at blive mere selvhjulpen. Et CTI-forløb er tidsafgrænset til ni måneder og i løbet af projektperioden opbygges et støttenetværk, som kan bistå borgeren efter forløbets afslutning.
Skabt af: Helle Kommune, Blaabjerg Kommune, Blåvandshuk Kommune, Varde Kommune, Ølgod Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Dansk Center for Internationale Studier og Menneskerettigheder.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Skov- og Naturstyrelsen.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Grenaa Kommune, Nørre Djurs Kommune, Rougsø Kommune, Sønderhald Kommune, Norddjurs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Julemærkefonden.
Systemet sætter julemærkefonden i stand til at gå fra navn/cpr.nr. til papirjournal, som ligger gemt i journalnummerrækkefølge under år, journalnummer
Match i 1 tabel: barn_stamdata
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Lemvig Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Danmarks Tekniske Universitet, Institut for Transport.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 1 tabel: REGISTER
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Frederiksværk Kommune, Hundested Kommune, Halsnæs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Sallingsund Kommune, Sundsøre Kommune, Skive Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Match i 2 tabeller: AktivitetHistoriskeData3, AktivitetHistoriskeData1
Skabt af: Thyholm Kommune, Struer Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Hvidovre Kommune, Ledøje-Smørum Kommune, Rødovre Kommune, Græsted-Gilleje Kommune, Helsinge Kommune, Solrød Kommune, Haslev Kommune, Tornved Kommune, Næstved Kommune, Egebjerg Kommune, Søndersø Kommune, Aabenraa Kommune, Horsens Kommune, Nr. Snede Kommune, Aulum-Haderup Kommune, Trehøje Kommune, Midtdjurs Kommune, Odder Kommune, Hanstholm Kommune, Nørager Kommune.
Match i 1 tabel: EM84000T
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Social - og Boligstyrelsen.
Evalueringen af de reviderede magtanvendelsesregler er ét
ud af tre delelementer under Opfølgning af revision af
magtanvendelsesreglerne i aftalegrundlaget for satspuljen
2019. Evalueringens overordnede formål er at skabe viden om
konsekvenserne af lovændringen, herunder i hvilket
omfang de reviderede regler for magtanvendelse er
implementeret, samt om de nye regler opfylder deres
formål.
Evalueringen skal bidrage til at skabe grundlag for en
politisk opfølgning på regelændringerne ved at undersøge:
1) udviklingen i indberetningen af magtanvendelser, 2) i
hvor høj grad de ændrede regler er kendte og bruges af
ledere og medarbejdere, 3) hvilke konsekvenser
regelændringerne har haft for borgere og personale og 4)
erfaringerne med det nyoprettede råd; Rådet for
Tryghedsskabende Velfærdsteknologi (kaldet Rådet).
Skabt af: Randers Kommune.
Match i 1 tabel: EM84000T
Skabt af: Odder Kommune.
Administration og dokumentation af Det specialiserede socialområde = Handicappede og Udsatte Voksne (DHUV)
Skabt af: Ankestyrelsen.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 2 tabeller: OPHEFTHJEM, EFTHJEM
Skabt af: Brøndby Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Høje-Tåstrup Kommune, Søllerød Kommune, Ishøj Kommune, Vallensbæk Kommune, Værløse Kommune, Allerød Kommune, Birkerød Kommune, Frederikssund Kommune, Frederiksværk Kommune, Hillerød Kommune, Hundested Kommune, Hørsholm Kommune, Jægerspris Kommune, Karlebo Kommune, Skibby Kommune, Skævinge Kommune, Slangerup Kommune, Stenløse Kommune, Ølstykke Kommune, Bramsnæs Kommune, Greve Kommune, Gundsø Kommune, Hvalsø Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Ramsø Kommune, Roskilde Kommune, Skovbo Kommune, Vallø Kommune, Bjergsted Kommune, Dianalund Kommune, Dragsholm Kommune, Fuglebjerg Kommune, Gørlev Kommune, Hashøj Kommune, Hvidebæk Kommune, Høng Kommune, Jernløse Kommune, Kalundborg Kommune, Korsør Kommune, Nykøbing-Rørvig Kommune, Ringsted Kommune, Skælskør Kommune, Slagelse Kommune, Sorø Kommune, Stenlille Kommune, Svinninge Kommune, Trundholm Kommune, Tølløse Kommune, Fakse Kommune, Fladså Kommune, Holeby Kommune, Holmegård Kommune, Højreby Kommune, Langebæk Kommune, Maribo Kommune, Møn Kommune, Nakskov Kommune, Nykøbing F Kommune, Nysted Kommune, Nr. Alslev Kommune, Præstø Kommune, Ravnsborg Kommune, Rudbjerg Kommune, Rødby Kommune, Sakskøbing Kommune, Stevns Kommune, Stubbekøbing Kommune, Suså Kommune, Sydfalster Kommune, Vordingborg Kommune, Assens Kommune, Bogense Kommune, Broby Kommune, Ejby Kommune, Fåborg Kommune, Glamsbjerg Kommune, Gudme Kommune, Hårby Kommune, Kerteminde Kommune, Langeskov Kommune, Marstal Kommune, Middelfart Kommune, Munkebo Kommune, Nr. Åby Kommune, Otterup Kommune, Ringe Kommune, Rudkøbing Kommune, Ryslinge Kommune, Svendborg Kommune, Sydlangeland Kommune, Tranekær Kommune, Ullerslev Kommune, Vissenbjerg Kommune, Ærøskøbing Kommune, Ørbæk Kommune, Årslev Kommune, Årup Kommune, Augustenborg Kommune, Bov Kommune, Bredebro Kommune, Broager Kommune, Gram Kommune, Gråsten Kommune, Højer Kommune, Lundtoft Kommune, Løgumkloster Kommune, Nordborg Kommune, Nørre-Rangstrup Kommune, Rødding Kommune, Rødekro Kommune, Skærbæk Kommune, Sundeved Kommune, Sydals Kommune, Sønderborg Kommune, Tinglev Kommune, Tønder Kommune, Billund Kommune, Blåbjerg Kommune, Blåvandshuk Kommune, Brørup Kommune, Fanø Kommune, Grindsted Kommune, Helle Kommune, Holsted Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Ølgod Kommune, Brædstrup Kommune, Fredericia Kommune, Gedved Kommune, Hedensted Kommune, Juelsminde Kommune, Tørring-Uldum Kommune, Brande Kommune, Egvad Kommune, Holmsland Kommune, Holstebro Kommune, Ikast Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing Kommune, Skjern Kommune, Struer Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Thyholm Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Videbæk Kommune, Åskov Kommune, Ebeltoft Kommune, Galten Kommune, Gjern Kommune, Grenå Kommune, Hadsten Kommune, Hinnerup Kommune, Hørning Kommune, Langå Kommune, Mariager Kommune, Nørhald Kommune, Nr. Djurs Kommune, Purhus Kommune, Rosenholm Kommune, Rougsø Kommune, Ry Kommune, Rønde Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Sønderhald Kommune, Them Kommune, Århus Kommune, Bjerringbro Kommune, Fjends Kommune, Hvorslev Kommune, Karup Kommune, Kjellerup Kommune, Morsø Kommune, Møldrup Kommune, Sallingsund Kommune, Skive Kommune, Spøttrup Kommune, Sundsøre Kommune, Sydthy Kommune, Thisted Kommune, Tjele Kommune, Viborg Kommune, Ålestrup Kommune, Arden Kommune, Brovst Kommune, Brønderslev Kommune, Dronninglund Kommune, Farsø Kommune, Fjerritslev Kommune, Frederikshavn Kommune, Hadsund Kommune, Hirtshals Kommune, Hjørring Kommune, Hobro Kommune, Læsø Kommune, Løgstør Kommune, Løkken-Vrå Kommune, Pandrup Kommune, Sindal Kommune, Skagen Kommune, Skørping Kommune, Støvring Kommune, Sæby Kommune, Åbybro Kommune, Års Kommune.
Match i 1 tabel: EM84000T
Skabt af: Rigsarkivet, Bevarings- og Kassationsafdelingen, Landsarkivet for Sjælland mm, Landsarkivet for Nørrejylland, Landsarkivet for Sønderjylland, Landsarkivet for Fyn.
Match i 8 tabeller: 1Produkt, 2Produkt, 3Produkt, 4Produkt, 5produkt, ...
Skabt af: Fælleskommunale edb-registre.
Match i 1 tabel: BIS_PERS
Skabt af: Socialstyrelsen - Bolette Pedersen.
Social støtte i overgang til og fastholdelse i job har haft til formål at afprøve, om en koordineret, integreret og intensiv socialfaglig og beskæftigelsesrettet indsats kan hjælpe flere udsatte ledige med at få og fastholde et ordinært job. Fem kommuner har deltaget i projektet.
Match i 1 tabel: Virksomhedspraktik
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Direktoratet for Arbejdstilsynet.
Skabt af: Fælleskommunale edb-registre.
Match i 1 tabel: BIS_PERS
Skabt af: Rusmiddelcenter Viborg, Viborg Amts Misbrugscenter, Botilbuddet Søhuset (Psykiatri).
Styring af ressourser og behandling i forhold til alkohol- og stofmisbrugere (2 databaser) samt styring af ressourcer og pleje i forhold til psykiatrien (1 database).
Skabt af: Skanderborg Kommune, Skovbo.
IT-system til understøttelse i det daglige arbejde med borgerne med nedsat funktionsevne.
Skabt af: Skanderborg Kommune, Bostederne.
IT-system til understøttelse i det daglige arbejde med borgerne med nedsat funktionsevne.
Skabt af: Statens Serum Institut.
Det danske vaccinationsregister (DDV), er en database og registreringsplatform, der anvendes i Danmark til at indsamle, opbevare og administrere oplysninger om vaccinationsstatus.
DDV giver borgere og sundhedspersonale et samlet overblik over borgerens vaccinationer.
DDV indeholder data afregnet med sygesikringen fra 1996 og frem, information om vacciner udleveret på recept fra 2006 frem til om med første halvår af 2016, samt alle vaccinationer registreret efter 15. november 2015, hvor pligten til indberetning i DDV trådte i kraft.
Derudover er det muligt for sundhedsfaglige og borgere at registrere tidligere givne vacciner, hvorfor DDV indeholder data om givne vaccinationer fra før pligten til indberetning trådte i kraft i 2015.
Det danske vaccinationsregister (DDV) anvendes til:
- Overvågning af befolkningens vaccinationsdækning
- Overvågning af vaccineeffektivitet: Registeret gør det muligt at overvåge, hvor effektive forskellige vacciner er i praksis ved at spore, hvordan de påvirker sygdomsforekomsten over tid.
- Udbrudsundersøgelser: DDV kan ved udbrud bruges til at identificere personer med øget risiko for smitte grundet manglende/fravalg af vaccination. Dette giver mulighed for hurtigt kontakt mhp. relevante forholdsregler.
- Epidemiologisk forskning: Data fra vaccinationsregisteret kan bruges i epidemiologisk forskning for at evaluere langsigtede sundhedstendenser og vaccineeffektivitet.
- Vaccineplanlægning: DDV anvendes til planlægning og implementering af vaccinationskampagner og programmer. Herunder udsendelse af invitationer og påmindelser til vaccinationsindsatser og børnevaccinationsprogrammet.
- Dokumentation og patientopfølgning: DDV indeholder registreringer af en persons vaccinationshistorik, hvilket er nyttigt for både sundhedsprofessionelle og borgere, der har brug for at dokumentere deres vaccinationsstatus.
Skabt af: Vejdirektoratet.
Match i 4 tabeller: HULKRT18, HULKRT19, HULKRT20, HULKRT21