Skabt af: Ringkøbing Amtskommune, Holstrbro Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og dagtilbudsloven inden for stofmisbrugsbehandling. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse
Skabt af: Københavns Amt, Københavns Amts Behandlingscenter, Glostrup Kommune, KABS.
Formålet med systemet er at sikre muligheden for patientjournalisering og dataregistrering af parakliniske samt lovpligtige oplysninger om borgere i stofmisbrugsbehandling.
Skabt af: Center for Rusmiddelforskning, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.
Formålet med databasen var, at etablere en landsdækkende statistik over stofmisbrugere i døgnbehandling til forskningsmæssig brug
Match i 1 tabel: ASI_appendix_2_total
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Christoffer Rasch.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser. Undersøgelsen er en opfølgning på samme undersøgelse i 2020.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_voksenområdet
Skabt af: Sundhedsstyrelsen, Statens Serum Institut, Sundhedsdatastyrelsen.
Monitorering og evaluering af effekten af behandling med injcerbar heroin og metadon.
Match i 1 tabel: IHM_SF36_AFL
Skabt af: Foldbjergcenteret, Nordjyllands Amt, Misbrugscenteret, Region Nordjylland.
It-systemet har haft 3 formål: (1) Systematisk indsamling og overførsel af statistiske oplysninger til brug for Sundhedsstyrelsen. (2) Effektivisering af det administrative arbejde i forbindelse med behandling for stofmisbrug og alkoholmisbrug. Herunder at registrere fornøden dokumentation samt at give datagrundlag for samarbejde mellem flere medarbejdere. (3) tilvejebringelse af ledelsesinformation vedr. arbejdsområdet.
Skabt af: Socialstyrelsen, Jeanette Birch Lauridsen.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_voksenområdet
Skabt af: VASUafdeling Nord - Horsens, Horsens Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer
Skabt af: Socialstyrelsen, Birgitte Færregaard Larsen, Socialstyrelsen, VIVE, Christoffer Scavenius Sonne-Schmidt, VIVE.
Formålet med forskningsprojektet var atundersøge om FFT har den ønskede virkning i
Danmark. Målet med FFT var at forbedrerelationerne i familien og mindske den ungesuhensigtsmæssige adfærd ved dels at styrkerelationerne internt i familien, dels at træne denunge og forældrene i at forebygge og håndterekonflikter.
Skabt af: Holstebro Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Statens Institut for Folkesundhed, Pia Vivian Pedersen.
Det overordnede formål med projektet har været at bidrage til en øget forståelse af socialt udsattes sociale relationer, sundhed og trivsel ved hjælp af kvantitative og kvalitative forskningsmetoder.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
At undersøge baggrunden for udsættelser i Danmark.
Skabt af: Bo Møhl.
Formålet med undersøgelsen var at undersøge, om der er en sammenhæng mellem hyppigheden af NSSI (Ikke-selvmorderiske skader på sig selv) og indirekte selvskade (f.eks spiseforstyrrelse, alkohol og stofmisbrug), og om dette er påvirket af køn.
Skabt af: Rusmiddelcenter Viborg, Viborg Amts Misbrugscenter, Botilbuddet Søhuset (Psykiatri).
Styring af ressourser og behandling i forhold til alkohol- og stofmisbrugere (2 databaser) samt styring af ressourcer og pleje i forhold til psykiatrien (1 database).
Skabt af: KABS, Statsfængslet i Vridsløselille.
Formålet med systemet var at sikre muligheden for patientjournalisering og dataregistrering i et IT system som var uafhængig af kriminalforsorgens eget klientsystem.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune, Center for Rusmiddelbehandling.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Ringkøbing-Skjern Kommune, Rusmiddelcenter Ringkøbing-Skjern.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Hvidovre Kommune, Center for Handicap og Psykiatri, Bofællesskabet Holmelunden, Lille Friheden, Bofællesskabet Hvidovregade, Klub Hvid, Socialpsykiatrien - bostøtten.
Sensum Bosted har været anvendt til dokumentation på borgere samt opbevaring af dokumenter
Skabt af: Støttecentret Ådalen, Bofællesskabet Højbo, Støttecenter Hjørnehuset, Støttecentret Søjlen, Bostedet Øksendrup, Fjordhuset, Døgninstitution Juulskov, Beskyttet værksted, Nyborgværkstedet, Carlsminde kollegiet, Nyborg Kommune, Bostedet Jagtenborg, Støttecenter Skrænten.
IT-løsningen Bosted blev taget i anvendelse som et værktøj til at dokumentere og opbevare alle registreringer på botilbudenes borgere. Fra 2013 kunne løsningen understøtte DHUV-metoden og bl.a. skabe sammenhæng til "søsterløsningen" på myndighedsniveau (inCorp). Dvs. fastsatte mål og indsatser i myndighed kunne opsættes til pædagogiske handleplaner i Bosted.
Skabt af: Svendborg Kommune, Bofællesskabet Søndergade, Botilbud Høje Bøgevej, Botilbud Skovsbovej, Botilbud Vestereng, Café Aroma, Forsorgscenter Sydfyn, Grønnemoseværkstederne, Handicapcenter Sydøstfyn, Sydbo, Kursuscenter Impuls, Støttecenter Anemonen, Støttecenter Bryggerlunden, Støttecenter Gl. Skårupvej, Støttecenter Kærvej, Støttecenter Lyøvej, Støttecenter Skovbrynet, Støttecenter Skovsbovej, Støttecenter Solsikkevej, Støttecenter Storkehaven.
Systematisk og elektronisk dokumentation i Bosted i forhold til den daglige arbejde i udførerleddet.
Skabt af: Odder Kommune.
Administration og dokumentation af Det specialiserede socialområde = Handicappede og Udsatte Voksne (DHUV)
Skabt af: Herlev Kommune, Skovgården, Højsletten, Juvelhuset, Bofællesskaberne, Hørkær, Kagshuset, Socialpsykiatriske tilbud: Krisetelefonen, Socialpsykiatriske tilbud: Aktivitetsteamet.
Formålet har været daglig pædagogisk borgerrelateret dokumentation og intern kommunikation. Dokumentation og opfølgning på planlægning og udførelse af arbejdet med Indsatsmål, udarbejdelse af pædagogiske planer, arkivering af diverse korrespondance, dokumenter og bevillinger, medicin håndtering, indberetning af magtanvendelse samt fakturering. Formålet har desuden været dokumentation af tilbud om socialpædagogisk støtte, boligsocialtarbejde og tilbud om misbrugsbehandling. For misbrugsområdet har formålet været at føre journal både social- og sundhedsfaglig, af behandlingen af borger med rusmiddelproblemer.
Skabt af: Assens Kommune, Assens Misbrugscenter, Poul Mose Parken, Botilbud Bryggervangen, Asabo-Pilebakken, Botilbud Skovvangen, Psykiatricenter Vestervangen, Botilbud Nyholmgården, Bostedet Stærevænget, Bostøtte Team Vestervangen, Lindebjerg, Værkstedet Pilevej, Center for Senhjerneskade, Fyns Amt.
Assens Kommune har brugt Bosted systemet fra den 1. august 2003 til den 1. marts 2018.
Systemet har været brugt af vores 12 bosteder. Bostederne arbejder med voksne fysisk- psykiskhandicappede, sindslidende, misbrugere af stoffer og alkohol og voksne senhjerneskadede.
Bostederne har arbejdet inden for servicelovens § 85, 101, 102, 103, 104, 105, 107, 108 samt Sundhedslovens § 141 og 142.
Skabt af: Frederiksborg Amts misbrugscenter, Nordsjællands Misbrugscenter, Center for Forsorg og Behandling, 3Kløveren.
Formålet med IT systemet er at samle dokumentation vedrørrende sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføreing, medicinregistrering med videre i forhold til borgere der modtager ydelser indenfor serviceloven og sundhedsloven. Derudover er formålet for IT systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Perronen, Pedersvænge, Agerbækhuse, ITC/ Fændediget, Lyngtoften, KRB.
opbevarre og sikre daglig dokumentation af sundhedsfaglig og pædagogisk praksis. Sikre og opbevarre dokumentation for misbrugsbehandling. Sikre og opbevarre dokumentation af terapeutisk behandling samt fremmøde. Sikre og opbevarre personalerelaterede dokumenter, samt arbejdsgangsbeskrivelser, hverunder retningslinjer, procedurerbeskrivelser, instrukser og vejledninger.
Skabt af: Varde Kommune, Beskæftigelsen, Samstyrken - støtte og vejledning, Samstyrken - Aflastning, Samstyrken - Botilbud, Bo- og Rehabiliteringstilbud Lunden, Center Bøgely, Socialpsykiatrien, Bofællesskab Østbækhjemmet.
Dokumentere den social pædagogiske indsats. Bosted er et fagsystem som er anvendt af udfører tilbuddene.
Skabt af: Kataniely, Strandvænget, Region Syddanmark, Skovhuse. Handicapcenter Nordøstfyn., Bognæs. Handicapcenter Nordøstfyn., Børnehusene, Engbo. Handicapcenter Nordøstfyn., Østerhuse. Handicapcenter Nordøstfyn., Flydedokken. Center for Misbrug og Socialpsykiatri., Kingstrup. Center for hjerneskade., Syrenparken. Center for Misbrug og Socialpsykiatri., Æblehaven. Autismecentret., Østruplund. Specialcentret for unge og voksne., Lilleskov. Handicapcenter Sydøstfyn., Bihuset. Autismecentret., Bøgealle, Midgaardhus. Specialcentret for Unge og Voksne, Låddenhøj. Handicapcenter Storebælt, Grønnebæk/Kompasrosen. Specialcentret for Unge og Voksne, Lilleskov, Annekserne, Handicapcenter Storebælt, Egely. Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Teglgårdskollegiet. Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Teglgårdshuset. Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Midgårdhus, Specialcentret for Unge og Voksne, Dansk Røde Kors Bo og Dagcenter, Center for Senhjerneskade, Autismecenter Region Syddanmark, Holmehøj, Holtegården Center for Misbrug og Socialpsykiatri, Handicapcenter Sydbo.
Borgeradministrativt system
Skabt af: Center for Handicap og Psykiatri, Hvidovre Kommune.
Sensum InCorp: Systemet har været anvendt til journalisering og udarbejdelse af VUM- udredning, udarbejdelse af indsatsmål, sociale handleplaner jf. §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110
Skabt af: Kalundborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statistik
Skabt af: Nyborg Kommune.
Systemet er oprettet som fagsystem for myndig-hedssagsbehandlingen i kommunen, på området Voksen med særlige behov. Alle borgere, der har søgt og fået afslag eller bevilget en ydelse, er registeret i systemet. Systemet er brugt som do-kumenthåndteringssystem og journalskrivning. Systemet er ligeledes anvendt til at indberette til Danmarks Statisti.
Skabt af: Vesthimmerlands Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Statens Serum Institut, Sundhedsdatastyrelsen.
Behandlingens formål og evt. delformål:* a) danne grundlag for Sundhedsstyrelsens løbende statistik til belysning af stofmisbrugets art og omfang i den danske befolkning - blandt andet til brug for EU’s narkotikaagentur EMCDDA b) forsyne de myndigheder, der er ansvarlige for behandlingen af stofmisbrugere på såvel overordnet som regionalt niveau med det nødvendige beslutningsgrundlag c) bidrage til forskning d) danne grundlag for den økonomiske udligning mellem amter og kommuner
Skabt af: Sundhedsstyrelsen.
Behandlingens formål og evt. delformål:* a) danne grundlag for Sundhedsstyrelsens løbende statistik til belysning af stofmisbrugets art og omfang i den danske befolkning - blandt andet til brug for EU’s narkotikaagentur EMCDDA b) forsyne de myndigheder, der er ansvarlige for behandlingen af stofmisbrugere på såvel overordnet som regionalt niveau med det nødvendige beslutningsgrundlag c) bidrage til forskning d) danne grundlag for den økonomiske udligning mellem amter og kommuner.
Skabt af: Sundhedsstyrelsen.
Behandlingens formål og evt. delformål:* a) danne grundlag for Sundhedsstyrelsens løbende statistik til belysning af stofmisbrugets art og omfang i den danske befolkning - blandt andet til brug for EU’s narkotikaagentur EMCDDA b) forsyne de myndigheder, der er ansvarlige for behandlingen af stofmisbrugere på såvel overordnet som regionalt niveau med det nødvendige beslutningsgrundlag c) bidrage til forskning d) danne grundlag for den økonomiske udligning mellem amter og kommuner
Match i 3 tabeller: SIB_GRUNDOPLYSNINGER, SIB_BEHANDLINGSFORLOB, SIB_MEDFOLGENDEBORN
Skabt af: sundhedsstyrelsen.
Skabt af: Sundhedsstyrelsen.
Match i 1 tabel: SAMLET03
Skabt af: Sundhedsstyrelsen.
Match i 1 tabel: SAMLET04
Skabt af: Sundhedsstyrelsen.
Match i 1 tabel: SAMLET05
Skabt af: Danmarks Statistik.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: STAT_ARKIV_ANB_HAEND_2016
Skabt af: Ankestyrelsen.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: ANBRING1
Skabt af: Søren Søberg Hansen.
Skabt af: Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for ser-viceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Dan-marks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Herning Kommune, Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Formålet med undersøgelsen er at bevirke, at der i fremtiden kan udvikles initiativer, der kan hjælpe lejere, som er blevet eller risikerer at blive sat ud af deres bolig.
Skabt af: Kriminalforsorgen.
Registrering af oplysninger om personer, som enten skal afsone eller afsoner en straf. Systemet er anvendt af både Direktoratet for Kriminalforsorgen og alle afdelinger under direktoratet f.eks. fængsler
Match i 1 tabel: FUF_SELVMORD_DOEDSFALD
Skabt af: Socialstyrelsen.
Intern sagsadministration. ESDH-system til håndtering af Socialstyrelsens kommunikation og dokumentproduktion.
Håndterer dokumenter for Fagsystemet VIAS.
Håndtering af sekretariatsarbejde for Ældre Forum.
Skabt af: Socialstyrelsen.
F2 er Socialstyrelsens journaliseringssystem. Socialstyrelsen benytter derudover systemet til sags- og dokumenthåndtering.