Søgning » Fremtidens Dagtilbud, 2014-2016 » foraeldresamarbejde
Tabel

foraeldresamarbejde


Beskrivelse ?

Datasæt fra Måling af forældresamarbejde og hjemmelæringsmiljø

Størrelse (Antal rækker) ?

38193

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
bcprnr Barnets CPR-nummer
fra Frafaldsårsag?
f_1 Hvor mange timer har du og/eller din partner set fjernsyn i den seneste uge?
f_2 Hvor mange gange har dit barn set dig og/eller din partner se fjernsyn i den seneste uge?
f_3 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du set fjernsyn sammen med dit barn?
f_4_1 Hvor ofte har dit barn spillet spil på computer, spillekonsol, tablet (iPad) eller mobiltelefon den seneste uge? - Alene
f_4_2 Hvor ofte har dit barn spillet spil på computer, spillekonsol, tablet (iPad) eller mobiltelefon den seneste uge? - Sammen med andre
f_5 Hvor mange bøger (skønlitteratur, fagbøger, kogebøger, religiøse bøger osv.) for voksne har I i jeres hjem?
f_6 Hvor mange børnebøger har I hjemme?
f_7 Hvor ofte har du og/eller din partner læst bøger, aviser, ugeblade, religiøse tekster, tekster på tablet (fx iPad) eller computer i den sidste uge?
f_8 Hvor mange gange er der blevet læst op for dit barn i den seneste uge?
f_9_1 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op for dit barn,...? - Mit barn hjalp mig med at fortælle historien.
f_9_2 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op for dit barn, ...? - Mit barn og jeg sammenlignede historien med andre ting i mit barns liv, fx hvad hovedpersonen i historien godt kan lide at spise, og hvad mit barn godt kan lide at spise.
f_9_3 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op ...? - Jeg byggede videre på det, mit barn sagde. Eks.: Barnet siger: ?Havde I en stor hund? Voksne siger:Ja, vi havde en rigtig stor hund. Den var så stor som den løve, som vi så i zoologisk have forleden dag
f_9_4 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op for dit barn, ...? - Jeg stillede spørgsmål til mit barn om historien, imens eller før/efter vi læste eller fortalte en historie.
f_9_5 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op for dit barn, ...? - Jeg stillede spørgsmål for at hjælpe mit barn med at fortælle, hvad han/hun havde oplevet og for at få mere at vide.
f_9_6 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op for dit barn, ...? - Jeg spurgte, hvad han/hun tænkte eller følte omkring ting, som han/hun havde oplevet i løbet af dagen.
f_9_7 Da du (eller et andet familiemedlem) læste op for dit barn, ...? - Jeg prøvede at sammenligne ting, som han/hun havde oplevet i løbet af dagen med andre ting, som vi havde oplevet eller set sammen.
f_10_1 Hvor ofte har dit barn selv lavet eller spurgt dig (eller et andet familiemedlem), om du ville være med til at lave de følgende aktiviteter den seneste uge? - Læse en bog eller kigge på bøger selv
f_10 Hvor ofte har dit barn selv lavet eller spurgt dig (eller et andet familiemedlem), om du ville være med til at lave de følgende aktiviteter den seneste uge? - Bedt om at få skrevet sit navn
f_21 Hvor ofte har dit barn selv lavet eller spurgt dig (eller et andet familiemedlem), om du ville være med til at lave de følgende aktiviteter den seneste uge? - Spurgt om hjælp til at læse et ord eller to (fx på et skilt, mad, tøj eller andre steder)
f_11 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du sagt rim og remser med dit barn?
f_12 Hvor mange gange har du i den seneste uge talt med dit barn om bogstaver (fx bogstaverne i dit barns eget navn)?
f_13 Hvor mange gange har du talt med dit barn om tal i den seneste uge?
f_14 Hvor mange gange i den seneste uge har du opfordret og evt. hjulpet dit barn med at tælle ting i små mængder (1-3 ting) og samtidigt sagt tallene højt
f_15 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du talt med dit barn om størrel-sesforhold, som fx størrelse eller vægt (stor/lille, tung/let)?
f_16 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du talt med dit barn om former fx ved at navngive, sammenligne og kombinere forskellige former som firkanter, trekanter osv.?
f_17 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du støttet dit barn i at sortere og kategorisere forskellige ting, fx tallerkener efter størrelse (små/store) eller legetøj efter farve (røde/blå biler)?
f_18 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du opfordret dit barn til at finde mønstre (fx striber på tøj eller former på gulvtæpper) eller hjulpet dit barn med selv at lave mønstre?
f_19 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du støttet dit barn i at forstå måleenheder, fx ved at sammenligne store og små ting eller bruge en lineal/tommestok?
f_20 Hvor mange gange i løbet af den seneste uge har du hjulpet dit barn med at afprøve forskellige sammenhænge i naturen fx om et legetøjsskib kan synke i badekaret?
f_21_1 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Praktiske ting (fx skiftetøj, ferie mv.)
f_21_2 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Dit barns sociale trivsel
f_21_3 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Dit barns udvikling og læring (fx sprog, motorik, forståelse for tal mv.)
f_21_4 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Børnegruppens trivsel
f_21_5 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - De pædagogiske aktiviteter, som børnegruppen/dit barn deltager i
f_21_6 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Læringsmålene for de pædagogiske aktiviteter
f_21_7 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Dit barns/børnegruppens udbytte af de pædagogiske aktiviteter
f_21_8 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud om følgende?? (sæt gerne flere kryds) - Forældresamarbejdet
f_22_1 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Samtale/dialog i dagtilbuddet når jeg bringer/henter
f_22_2 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Et planlagt møde i dagtilbuddet målrettet dit barn
f_22_3 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Forældremøde
f_22_4 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Telefon
f_22_5 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Papirsedler
f_22_6 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Mail
f_22_7 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Forældreintra
f_22_8 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Opslag i dagtilbuddet
f_22_9 Hvor ofte har du det seneste år været i kontakt med det pædagogiske personale i dit dagtilbud på følgende måder?? (sæt gerne flere kryds) - Andre måder, hvilke:
f_23_1 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Forventningerne til samarbejdet mellem det pædagogiske personale og forældrene er afstemt
f_23_2 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Samarbejdet med det pædagogiske personale er præget af gensidig respekt
f_23_3 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Jeg får løbende viden om mål og metoder i det pædagogiske arbejde med børnene
f_23_4 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Jeg udveksler erfaringer og viden med det pædagogiske personale om mit barns læring, udvikling og trivsel
f_23_5 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Dagtilbuddet bruger min viden om mit barn til at understøtte mit barns læring og udvikling i dagtilbuddet
f_23_6 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Det pædagogiske personale understøtter forældre i dagtilbuddet i at samarbejde og kommunikere med andre forældre om barnet og
ptype2t Project type - Kommune text
measurem The measurements- Angiver hvilken nummer af måling, der er tale om, samt hvornår den er foretaget
stato_1 Samlet status - Ny - Angiver, at målingen er blevet udsendt til barnet, men
stato_3 Samlet status - Nogen svar - Angiver om der er blevet afgivet nogen svar for barnet
stato_4 Samlet status - Gennemført - Angiver om målingen er blevet gennemført for det
f_25 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Mit barn har virket glad for at deltage i aktiviteterne i små grupper i projektet (Fremtidens Dagtilbud)
f_26 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Mit barn har haft et positivt udbytte af aktiviteterne i små grupper i projektet (Fremtidens Dagtilbud)
f_27 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Jeg oplever, at projektet (Fremtidens Dagtilbud) har skabt et positivt miljø om børnenes trivsel og læring i dagtilbuddet
f_28 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Mit barn har haft gavn af at deltage i projektet