Søgning » Fremtidens Dagtilbud, 2014-2016 » medarbejder_maaling
Tabel

medarbejder_maaling


Beskrivelse ?

Data fra Medarbejder_maaling.

Størrelse (Antal rækker) ?

1499

Indhold (Kolonner/variable) ?

Navn Indhold
p_1 I hvilken grad oplever du, at det i jeres institution har været relevant ? - At arbejde ud fra en pædagogisk didaktisk ramme for aktiviteter med børnene (med forberedelse, planlægning, gennemførelse og evaluering af pædagogiske forløb)?
p_2 I hvilken grad oplever du, at det i jeres institution har været relevant ? - At styrke kvaliteten af interaktionen mellem voksne og børn?
p_3 I hvilken grad oplever du, at det i jeres institution har været relevant ? - At styrke den faglige refleksion over de pædagogiske aktiviteter og børnenes udbytte af aktiviteterne?
p_4 I hvilken grad oplever du, at det i jeres institution har været relevant ? - At styrke digitale læreprocesser i det pædagogiske arbejde?
p_5 I hvilken grad oplever du, at det i jeres institution har været relevant ? - At styrke forældresamarbejdet om at støtte børn i udsatte positioner?
p_6 Hvis du har bemærkninger til din oplevelse af indsatsens relevans, kan du skrive dem her:
p_7 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - Strukturen for at forberede, planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktivitetsforløb? (kaldt det didaktiske proceshjul)?
p_8 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - Det digitale analyseredskab vedr. barnet og børnegruppen (kompetenceprofilen/spindelvævet)?
p_9 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - Det digitale planlægningsredskab til brug for planlægning af 5-ugers pædagogiske forløb?
p_10 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - Koblingen af læreplanstemaer i de pædagogiske forløb (læringstemaer og aktivitetstemaer)?
p_11 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - De syv temahæfter om de pædagogiske læreplanstemaer?
p_12 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - De faste læringsmål, som I kunne vælge imellem?
p_13 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - De pædagogiske principper for interaktionen med barnet og børnegruppen (fx læringsstigen)?
p_14 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i det pædagogiske arbejde? - Aktiviteter i smågrupper?
p_15 Hvis du har oplevet udfordringer i forhold til elementernes praktiske anvendelighed, så beskriv gerne udfordringerne her:
p_16 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Arbejdet med at forberede, planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske forløb har styrket en bevidst og reflekteret tilrettelæggelse af vores aktiviteter med børnene
p_17 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Det digitale analyseredskab vedr. barnet og børnegruppen (kompetenceprofilen /spindelvævet) har styrket vores blik for det enkelte barns behov og forudsætninger
p_18 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Det digitale planlægningsredskab har understøttet systematisk refleksion over læringsmål og aktiviteter for børnene
p_19 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Koblingen mellem læreplanstemaer (læringstemaer og aktivitetstemaer) har understøttet en større sammenhæng og kontinuitet i vores arbejde med børnenes trivsel, udvikling og læring
p_20 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Temahæfter om de pædagogiske læreplaner har understøttet planlægningen af de pædagogiske forløb
p_21 Evaluerings/statusmøder efter 5-ugers aktivitetsforløb har givet os et fælles billede af muligheder og behov i eget læringsmiljø
false_2 Variabel ikke beskrevet af arkivskaber
p_22 Hvis du har bemærkninger til din oplevelse af arbejdet med en systematisk pædagogisk didaktik, kan du skrive dem her:
p_23 Hvor enig er du i følgende udsagn? - De pædagogiske principper har givet mig og mine kollegaer et fælles sprog til at tale om kvaliteten af interaktionen mellem voksne og børn (fx læringsstigen)
p_24 Hvor enig er du i følgende udsagn? - De pædagogiske principper har styrket mit fokus på, hvordan jeg kan støtte det enkelte barn i mit samspil med barnet
p_25 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vores refleksioner over brugen af de pædagogiske principper har styrket vores fælles læring om egen praksis i personalegruppen
p_26 Hvis du har bemærkninger til dine oplevelser af arbejdet med at udvikle kvaliteten af interaktionen, kan du skrive dem her:
p_27 Hvor enig er du i følgende udsagn: - Forældrenes bevidsthed om barnets trivsel, udvikling og læring er blevet skærpet
p_28 Hvor enig er du i følgende udsagn: - Min dialog med forældrene handler i højere grad om børnenes udbytte af de pædagogiske aktiviteter, som vi arbejder med
p_29 Hvor enig er du i følgende udsagn: - Forældrene viser en større interesse for de pædagogiske aktiviteter i dagtilbuddet
p_30 Hvor enig er du i følgende udsagn: - Forældrene viser en større interesse for de pædagogiske aktiviteter i dagtilbuddet
p_31 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Arbejdet med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har styrket min faglige sparring med min nærmeste leder
p_32 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har medvirket til, at min nærmeste leder er kommet fagligt tættere på det pædagogiske arbejde med børnene
p_33 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har skabt klarere rammer for min leders organisering af det daglige pædagogiske arbejde
p_34 Hvis du har bemærkninger til din oplevelse af indsatsens fokus på ledelse som drivkraft, kan du skrive dem her:
p_35 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Anvendelsen af apps i Fremtidens Dagtilbud har givet mig en større bevidsthed om, hvordan digitale læringsprocesser kan understøtte børnenes trivsel, udvikling og læring
p_36 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har motiveret mig til at arbejde med digitale læringsredskaber i det pædagogiske arbejde
p_37 Hvis du har øvrige bemærkninger til din oplevelse af arbejdet med BASIS + it, kan du skrive dem her:
p_38 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Systematikken i det udvidede forældresamarbejde har styrket min dialog med forældrene, når børn har brug for ekstra støtte i en periode
false_5 Variabel ikke beskrevet af arkivskaber
p_39 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vores samarbejde med forældre om læringsmål for barnet har styrket vores fælles fokus på at støtte barnets trivsel, udvikling og læring
p_40 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Mine kolleger og jeg er blevet bedre til at motivere forældrene til at støtte barnet i hjemmet
p_41 Hvis du har øvrige bemærkninger til din oplevelse af arbejdet med BASIS + forældre, kan du skrive dem her:
p_42 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vores ledelse har iværksat tiltag, som har understøttet vores arbejde med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud i dagtilbuddet (fx ekstra støtte fra pædagogiske konsulenter, ressourcer, erfaringsudveksling i netværk, metoder
p_43 Hvor enig er du i følgende udsagn?
p_44 Beskriv venligst de væsentligste tiltag her:
p_45 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Forældrene har generelt set bakket op om indsatsen i Fremtidens Dagtilbud
p_46 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vores ledelse har arbejdet aktivt med at fuldføre indsatsen i institutionen
p_47 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Min leder har sikret, at der er klare rammer for organiseringen af indsatsen i institutionen
p_48 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vores institutions organisering har gjort det vanskeligt at arbejde med indsatsen
p_49 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Den tidsmæssige struktur for aktivitetsforløbene har gjort det svært at nå alle opgaver i indsatsen
p_50 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vi har haft vanskeligt ved at finde tiden til at arbejde med børnene i smågrupper
p_51 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vurderinger af børnenes kompetencer med TEAM, SEAM og sprogvurderingen hvert halve år har taget fokus fra indsatsen
p_52 Er der andre drivkræfter eller barrierer, som du oplever, har påvirket, jeres arbejde med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud, så beskriv dem gerne her:
p_53 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg har haft mulighed for at bruge min pædagogiske faglighed inden for programmets rammer
p_54 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Min deltagelse i kompetenceudviklingen har klædt mig på til at komme i gang med indsatsen
p_55 Hvis der er andre forhold, som har haft betydning for, at du mere eller mindre har kunnet arbejde med indsatsen, så beskriv dem gerne her:
p_56 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du, indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Jeres faglige praksis i institutionen?
p_57 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du, indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Samarbejdet med forældrene i institutionen?
p_58 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du, indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Børnenes trivsel, udvikling og læring?
p_59 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du, indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Børnefællesskabet i institutionen?
p_60 Hvor enig er du samlet set i følgende udsagn? - Arbejdet med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har styrket vores faglige refleksion i personalegruppen
p_61 Hvor enig er du samlet set i følgende udsagn? - Arbejdet med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har højnet vores faglige bevidsthed i det pædagogiske arbejde
p_62 Hvor enig er du samlet set i følgende udsagn? - Vores arbejde med de pædagogiske læreplanstemaer og læringsmålene er blevet en mere integreret del af vores arbejde i hverdagen
p_63 Hvis du har kommentarer til jeres samlede udbytte af arbejdet med Fremtidens Dagtilbud ? såvel positive som negative konsekvenser ? så skriv dem gerne her:
p_64 Hvor længe har du været ansat i det dagtilbud, hvor du er nu? (Vælg måned og år for ansættelse) - Måned:
p_65 Hvor længe har du været ansat i det dagtilbud, hvor du er nu? (Vælg måned og år for ansættelse) - År:
p_66 Hvilke kompetenceudviklingsdage i Fremtidens Dagtilbud har du deltaget i? - Kompetenceudvikling om BASIS-modellen afholdt ?
p_67 Hvilke kompetenceudviklingsdage i Fremtidens Dagtilbud har du deltaget i? - Kompetenceudvikling om udvidet forældresamarbejde (BASIS+forældre) afholdt ?
p_68 Hvilke kompetenceudviklingsdage i Fremtidens Dagtilbud har du deltaget i? - Kompetenceudvikling om digitale læreprocesser (BASIS+it) afholdt ?
p_68a Begrund venligst, hvorfor du ikke har deltaget i kompetenceudviklingen.
p_69_1 Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - PGU-uddannelse
p_69_2 Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - PAU-uddannelse
p_69_3 Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - Pædagoguddannelse (diplomuddannelse eller professionsbachelor)
p_69_4 Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - Masteruddannelse inden for det pædagogiske område
p_69_5 Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - Anden uddannelse, angiv hvilken:
p_69_6 Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - Ingen videregående uddannelse
p_69a Hvad er din uddannelsesbaggrund? (Sæt gerne flere kryds) - Anden uddannelse, angiv hvilken:
d_1 I hvilken grad oplever du, at det i dit arbejde som dagplejer har været relevant ? - At arbejde med forberedelse, planlægning, gennemførelse og evaluering af pædagogiske forløb?
d_2 I hvilken grad oplever du, at det i dit arbejde som dagplejer har været relevant ? - At styrke kvaliteten i samspillet mellem dig som dagplejer og børnene?
d_3 I hvilken grad oplever du, at det i dit arbejde som dagplejer har været relevant ? - At styrke den faglige refleksion over dine pædagogiske aktiviteter og børnenes udbytte af aktiviteterne?
d_4 I hvilken grad oplever du, at det i dit arbejde som dagplejer har været relevant ? - At styrke forældresamarbejdet om at støtte børn i udsatte positioner?
d_5 Hvis du har bemærkninger til din oplevelse af indsatsens relevans, kan du skrive dem her:
d_6 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - Strukturen for at forberede, planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktivitetsforløb?
d_7 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - Det digitale analyseredskab vedr. barnet og børnegruppen (kompetenceprofilen/spindelvævet)?
d_8 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - Det digitale planlægningsredskab til brug for planlægning af 5-ugers pædagogiske forløb?
d_9 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - Koblingen af læreplanstemaer i de pædagogiske forløb (læringstemaer og aktivitetstemaer)?
d_10 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - De syv temahæfter om de pædagogiske læreplaner?
d_11 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - De faste læringsmål, som du kunne vælge imellem?
d_12 I hvilken grad oplever du, at følgende elementer i indsatsen har været praktisk anvendelige i dit arbejde som dagplejer? - De pædagogiske principper for samspillet mellem den voksne, barnet og børnegruppen (fx læringsstigen)?
d_13 Hvis du har oplevet udfordringer i forhold til elementernes praktiske anvendelighed, så beskriv gerne udfordringerne her:
d_14 Hvor enig er du i følgende udsagn...? - Arbejdet med at forberede, planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske forløb har styrket en bevidst og reflekteret tilrettelæggelse af mine aktiviteter med børnene
d_15 Hvor enig er du i følgende udsagn...? - Det digitale analyseredskab vedr. barnet og børnegruppen (kompetenceprofilen/spindelvævet) har styrket mit blik for det enkelte barns behov og forudsætninger
d_16 Hvor enig er du i følgende udsagn...? - Det digitale planlægningsredskab har understøttet min refleksion over læringsmål og aktiviteter for børnene
d_17 Hvor enig er du i følgende udsagn...? - Koblingen mellem læreplanstemaer (læringstemaer og aktivitetstemaer) har understøttet en større sammenhæng i mit arbejde med børnenes trivsel, udvikling og læring
d_18 Hvor enig er du i følgende udsagn...? - Temahæfter om de pædagogiske læreplaner har understøttet min planlægning af de pædagogiske forløb
d_19 Evaluerings/statusmøder med andre dagplejere efter 5-ugers aktivitetsforløb har givet mig og mine kolleger et fælles billede af muligheder og behov i eget læringsmiljø
false_6 Variabel ikke beskrevet af arkivskaber
d_20 Hvis du har bemærkninger til din oplevelse af arbejdet med at forberede, planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske forløb, kan du skrive dem her:
d_21 Hvor enig er du i følgende udsagn? - De pædagogiske principper har givet mig og mine kolleger i legestuen et fælles sprog til at tale om kvaliteten af samspillet mellem voksne og børn (fx læringsstigen)
d_22 Hvor enig er du i følgende udsagn? - De pædagogiske principper har skærpet mit fokus på, hvordan jeg kan støtte det enkelte barn i mit samspil med barnet
d_23 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vores refleksioner i legestuen over brugen af de pædagogiske principper har styrket vores fælles læring om egen praksis
d_24 Hvis du har bemærkninger til dine oplevelser af arbejdet med at udvikle kvaliteten af sampillet, kan du skrive dem her:
d_25 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Forældrenes bevidsthed om barnets trivsel, udvikling og læring er blevet skærpet
d_26 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Min dialog med forældrene handler i højere grad om børnenes udbytte af de pædagogiske aktiviteter, som jeg arbejder med
d_27 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Forældrene viser en større interesse for de aktiviteter, jeg laver sammen med børnene
d_28 I hvilken grad er du enig i følgende udsagn? - Jeg har fået bedre mulighed for at bringe min faglighed som dagplejer i spil i forældresamarbejdet
d_29 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Arbejdet med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har styrket min faglige sparring med dagplejepædagogen
d_30 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har betydet, at dagplejepædagogen er kommet tættere på arbejdet med min børnegruppe
d_31 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har forbedret dagplejepædagogens faglige tilsyn hos mig
d_32 Hvis du har bemærkninger til din oplevelse af dapleje, kan du skrive dem her:
d_33 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Systematikken i det udvidede forældresamarbejde har styrket min dialog med forældrene, når børn har brug for ekstra støtte i en periode
d_34 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Mit samarbejde med forældre om læringsmål for barnet har styrket vores fælles fokus på at støtte barnets trivsel, udvikling og læring
d_35 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg er blevet bedre til at motivere forældrene til at støtte barnet i hjemmet
d_36 Hvis du har øvrige bemærkninger til din oplevelse af arbejdet med det udvidede forældresamarbejde, kan du skrive dem her:
d_37 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Min dagplejepædagog har iværksat tiltag, som har understøttet mit arbejde med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud (fx ekstra støtte fra dagplejepædagog, ressourcer, erfaringsudveksling i netværk, metoder mv.)
d_38 Hvor enig er du i følgende udsagn?
s_39 Beskriv venligst de væsentligste tiltag her:
d_39 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Forældrene har generelt bakket op om indsatsen i Fremtidens Dagtilbud
d_40 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Min dagplejepædagog har arbejdet aktivt med at understøtte mit arbejde med indsatsen
d_41 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Min dagplejepædagog har sikret, at der var klare rammer for mit arbejde i Fremtidens Dagtilbud
d_42 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Den måde vores dagpleje er organiseret på, har gjort det vanskeligt at arbejde med indsatsen
d_43 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Den tidsmæssige struktur for aktivitetsforløbene har gjort det svært at nå alle opgaver i indsatsen
d_44 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Vurderinger af børnenes kompetencer med SEAM og CDI hvert halve år har taget fokus fra indsatsen
d_45 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Det har været vanskeligt at fuldføre indsatsen i Fremtidens Dagtilbud med de ressourcer, jeg havde til rådighed som dagplejer
d_46 Hvis der er andre drivkræfter eller barrierer, som du oplever, har haft betydning for dit arbejde med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud, så beskriv dem gerne her:
d_47 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg har haft mulighed for at bruge min faglighed inden for programmets rammer
d_48 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Kompetenceudviklingen har klædt mig på til at komme i gang med indsatsen
d_49 Hvor enig er du i følgende udsagn? - Jeg har fået faglig sparring fra min dagplejepædagog i forhold til arbejde med indsatsen
d_50 Hvis der er andre forhold, som har haft betydning for din mulighed for at understøtte indsatsen, så beskriv dem gerne her:
d_51 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Din faglige praksis som dagplejer?
d_52 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Dit samarbejde med forældrene?
d_53 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Børnenes trivsel, udvikling og læring?
d_54 Samlet set, hvor positive eller negative konsekvenser vurderer du indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har haft for ? - Børnefællesskabet i jeres legestuegruppe?
d_55 Hvor enig er du samlet set i følgende udsagn? - Arbejdet med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har styrket vores faglige refleksion i legestuegruppen
d_56 Hvor enig er du samlet set i følgende udsagn? - Arbejdet med indsatsen i Fremtidens Dagtilbud har højnet vores faglige bevidsthed
d_57 Hvor enig er du samlet set i følgende udsagn? - Vores arbejde med de pædagogiske læreplanstemaer og læringsmålene er blevet en mere integreret del af mit arbejde i hverdagen
d_58 Hvis du har kommentarer til jeres samlede udbytte af arbejdet med Fremtidens Dagtilbud ? såvel positive som negative konsekvenser ? så skriv dem gerne her:
d_59 Hvornår blev du ansat som dagplejer i din nuværende stilling? - Måned:
d_60 Hvornår blev du ansat som dagplejer i din nuværende stilling? - År:
d_61 Hvilke kompetenceudviklingsdage i Fremtidens Dagtilbud har du deltaget i? - Kompetenceudvikling om BASIS-modellen afholdt ?
d_62 Hvilke kompetenceudviklingsdage i Fremtidens Dagtilbud har du deltaget i? - Kompetenceudvikling om udvidet forældresamarbejde (BASIS+forældre) afholdt ?
d_62a Begrund venligst, hvorfor du ikke har deltaget i kompetenceudviklingen
ptype2t Kommunens navn
ptype3t Dagtilbuddets navn
konditio Angiver, hvilken indsatsgruppe barnet har været i (se metodebilag for hvilke indsatser, hver af de fem grupper har modtaget).
insttyp Dagtilbudstype
instt_2 Dagtilbudstype (komplet)
stato_2 Samlet status - Distribueret. Spørgeskemaet er udsendt, men ikke besvaret
stato_3 Spørgeskemaet er blevet besvaret med nogle svar
stato_4 Spørgeskemaet er gennemført
Løbenummer Ikke betydningsbærende unikt løbenummer skabt under aflevering til arkiv