Antal søgeresultater 7865
Din søgning har givet 7865 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Brønderslev Kommune.
Systemets formål er at dokumentere hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til brogerne på følgende områder:
- social hjælp i eget hjem
- social hjælp på bosteder
Skabt af: VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, Bjørn Christian Arleth Viinholt.
NORDCARE-projektet er et samarbejde mellem forskellige nordiske universiteter og KORA. I alle deltagende lande er der i henholdsvis 2005 og 2015/6 blevet gennemført en repræsentativ spørgeskemaundersøgelse blandt et tværsnit af ansatte i ældreplejen, hvor der blev spurgt ind til deres arbejdsbetingelser og -indhold. Eftersom undersøgelsen blev gennemført over to tidsperioder og i flere lande, giver projektet mulighed for at sammenligne henholdsvis Danmark, Finland, Norge og Sverige og se på ændringer over tid.
Skabt af: Sikringsstyrelsen, Socialministeriet, Sikringsstyrelsen, Indenrigs- og Socialministeriet, Social- og Integrationsministeriet, Socialstyrelsen.
Tilskudsadministration af tilskudsordninger på det sociale område.
Skabt af: Social - og Boligstyrelsen.
Evalueringen af de reviderede magtanvendelsesregler er ét
ud af tre delelementer under Opfølgning af revision af
magtanvendelsesreglerne i aftalegrundlaget for satspuljen
2019. Evalueringens overordnede formål er at skabe viden om
konsekvenserne af lovændringen, herunder i hvilket
omfang de reviderede regler for magtanvendelse er
implementeret, samt om de nye regler opfylder deres
formål.
Evalueringen skal bidrage til at skabe grundlag for en
politisk opfølgning på regelændringerne ved at undersøge:
1) udviklingen i indberetningen af magtanvendelser, 2) i
hvor høj grad de ændrede regler er kendte og bruges af
ledere og medarbejdere, 3) hvilke konsekvenser
regelændringerne har haft for borgere og personale og 4)
erfaringerne med det nyoprettede råd; Rådet for
Tryghedsskabende Velfærdsteknologi (kaldet Rådet).
Match i 6 tabeller: Medarbejdersurvey_2022, Medarbejdersurvey_2020, Medarbejdersurvey_2021, Ledersurvey_2020, Ledersurvey_2021, ...
Skabt af: Social- og Indenrigsministeriet (I), Børne- og Socialministeriet, Social- og Indenrigsministeriet (II), Rådet for Socialt udsatte.
Systemet har 2 overordnede formål. Det skal dels sikre en effektiv sagsbehandling og skal dels gøre relevante dele af departementets sager tilgængelige for fremtidig forskning.
Skabt af: Pandrup Kommune, Jammerbugt Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicinering og handleplaner.
Skabt af: Institut for Pensions- og Ældrepolitik, Styrelsen for Social Service, Styrelsen for Specialrådgivning og Social Service, Servicestyrelsen.
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Christoffer Rasch.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser. Undersøgelsen er en opfølgning på samme undersøgelse i 2020.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_voksenområdet
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Det overordnede formål med evaluering af
voksenansvarsloven er at belyse, hvorledes de rammer,
som loven sætter for plejefamilier og personales adgang
til, som led i varetagelsen af den daglige omsorg, at anvende magt og foretage andre indgreb i anbragte børnog unges selvbestemmelsesret samt sikre de anbragtebørn og unges retssikkerhed, anvendes i praksis.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Har voksenansvarsloven givet de fagprofessionelle ide anbringende kommuner og påanbringelsessteder samt plejefamilier en sådanklarhed over ansvar og handlemuligheder, at dehandler i overensstemmelse med lovens indhold ogintentioner?
B.
Har de fagprofessionelle i de anbringendekommuner og på anbringelsessteder medvoksenansvarsloven fået de nødvendige redskabertil at drage omsorg for og beskytte anbragte børnog unge?
Match i 7 tabeller: delvis_lukkede_medarbejdere, sikrede_medarbejdere, aabne_medarbejdere, delvis_lukkede_ledere1, plejefamilier, ...
Skabt af: Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
Administrativ behandling af kommunale afgørelser efter lov om social pension.
Match i 2 tabeller: FOP_AFG_KOM, FOP_AFG_KOM_MANUEL
Skabt af: Danmarks Statistik.
Statistikken belyser aktiviteterne i kommunale myndigheders anbringelser (§§ 52, 58, 75 og 76 i lov om social service, § 74a i straffeloven, § 78 i lov om fuldbyrdelse af straf mv., § 765 i retsplejeloven og §§ 36 i udlændingeloven og §14 i lov om bekæmpelse af ungdomskriminalitet). Statistikken anvendes til at redegøre for omfanget af anbringelser af børn og unge uden for eget hjem. Statistikken er sammenlignelig fra 2011 og frem.
Match i 1 tabel: SA_ANB_BUAH_2020
Skabt af: Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
Administrativ behandling af kommunale nævnsafgørelser efter lov om social pension.
Match i 1 tabel: FOP_AFG_AST
Skabt af: Glostrup Kommune.
Formålet med brug af CSC VITAE er: At skabe gennemsigtighed i visitation og levering, at skabe tydelighed i sagsbehandling, afgørelser og levering af indsatser, at skabe tydelighed i den faglige dokumentation, at skabe mulighed for kommunikation, at skabe grundlag for ledelsesinformation.
Skabt af: Tale- og Hoereinstituttet, Boern og Unge Centeret, Rehabilitering, Institut for Kommunikation og Handicap.
Formaalet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til klienter, der har kommunikationshandicap, herunder tale-/hoere-problemer og erhvervet hjerneskade. Ligeledes borgere med behov for handicapteknologiske hjalpemidler. Borgere foedt med laebe/ganespalte samt boern med varige fysiske og psykiske funktionsnedsaettelser.
Skabt af: Statens Institut for Folkesundhed, Pia Vivian Pedersen.
Det overordnede formål med projektet har været at bidrage til en øget forståelse af socialt udsattes sociale relationer, sundhed og trivsel ved hjælp af kvantitative og kvalitative forskningsmetoder.
Skabt af: Sanne Lund Clement.
Formålet med denne undersøgelse er, ved hjælp af et spørgeskema, at undersøge adgang og tilgængelighed af ressourcer i og mellem forskellige samfundslag. Ydermere bliver det undersøgt hvilken effekt sociale netværk og sociale ressourcer har på politiske og sociale resultater. Slutteligt er formålet at undersøge hvorledes institutionelle rammer moderer relationer mellem sociale netværk og resultater.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Tilbudsportalen skal bidrage med et overblik over tilbud og udviklingen på det specialiserede socialområde.
Tilbudsportalen er et kommunalt, regionalt og nationalt, samt socialfagligt og økonomisk styringsværktøj, hvor formålet er:
· at styrke overblikket og forbedre planlægningsgrundlaget for tilbud,
· at styrke grundlaget for valg af konkrete tilbud til den enkelte borger,
· at skabe en generel åbenhed og gennemskuelighed i de tilbud, der er registreret i portalen,
· at skabe sammenlignelighed mellem tilbuddene, herunder mellem offentlige og private tilbud, og udgifterne til tilbuddene, og
· at sikre en lige konkurrence mellem private og offentlige leverandører.
Skabt af: Lemvig Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Kristian Mark Bech Andersen.
Social- og Boligstyrelsen har gennemført evalueringen, der samler op på erfaringerne fra de tre samarbejdsfora. Evalueringen belyser bl.a. målopfyldelse, drivkræfter og barrierer og udbytte af samarbejdet. Evalueringen belyser særligt de erfaringer og pointer, som kan uddrages på tværs af de tre fora, selv om der ikke er tale om en fælles model på tværs af foraene, fordi de tre samarbejdsfora er forskellige i forhold til lokal organisering og udmøntning af samarbejdet.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Intern sagsadministration. ESDH-system til håndtering af Socialstyrelsens kommunikation og dokumentproduktion.
Håndterer dokumenter for Fagsystemet VIAS.
Håndtering af sekretariatsarbejde for Ældre Forum.
Skabt af: Vallensbæk Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den nationale it-strategi om digitalisering.
Skabt af: Socialstyrelsen.
F2 er Socialstyrelsens journaliseringssystem. Socialstyrelsen benytter derudover systemet til sags- og dokumenthåndtering.
Skabt af: Social- og Integrationsministeriet, Psykolognævnet, Indenrigs- og Socialministeriet.
F2 er et fælles arkiv for alt sagsrelevant materiale. Det anvendes til dokumentation, videndeling og journalisering.
Skabt af: Ankestyrelsen.
Indberetning af statistik om kommunale afgørelser om social pension (førtidspennsion).
Match i 1 tabel: "førtidspensionssag"
Skabt af: Julia Twigg, Bjørn Holstein.
Skabt af: Ankestyrelsen.
At føre statistik på afgørelsen af ankesager om tildeling af social pension forelagt ankenævnene (efter 2013 Ankestyrelsen).
Skabt af: Brønderslev-Dronningelund Kommune, Brønderslev Kommune.
At kunne dokumentere, hvilke indsatser og faglige vurderinger, der er leveret til borgerne på følgende områder:
* hjemmepleje
* sygepleje
* træning
Skabt af: Gl. Holstebro Kommune, Ulfborg-Vemb Kommune, Vinderup Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Department of Psychology, University of Copenhagen, Ingo Zettler.
Establishing a panel that can be followed over the next years, focus on the interplay between personality, personality change, and critical life events.
Match i 1 tabel: POSAP_runde_1
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Evalueringen skal belyse, hvorvidt institutionerne medderes særlige beføjelser lever op til formålet om at kunnefastholde de unge i et positivt pædagogisk behandlingsbeløb - dermed formålet med indførelsen afinstitutionstypen.
Endvidere er formålet at opnå viden om denneinstitutionstype, institutionernes målgrupper, indholdet afden pædagogiske behandling på institutionerne samtindsatsens resultater i forhold til de unge samt eventuelleudfordringer.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Er der skabt institutioner med specialiseredepædagogiske behandlingsforløb efter lovens hensigtog for den i loven nævnte målgruppe, og hvadkendetegner denne institutionstype?
B.
Hvad kendetegner målgruppen for denneinstitutionstype, og hvad er de anbringendekommuners overvejelser herom i forhold til valg afinstitutionstype?
C.
Hvordan er de intensive pædagogiskebehandlingsforløb tilrettelagt, herunder personaletskvalifikationer og kompetencer for indsatserne?
D.
Hvilke resultater ses for gruppen af børn og unge,som har været anbragt på delvis lukkededøgninstitutioner, på kort og mellemlangt sigt?
Evalueringen af de fem delvis lukkede døgninstitutionerskal indeholde alle relevante elementer, der er væsentligefor at vurdere, hvilken rolle og betydning institutionstypenudgør som anbringende og behandlende foranstaltning iforhold til unge med svære adfærdsmæssigeproblemstillinger.
Match i 2 tabeller: delvis_lukkede_medarbejdere, delvis_lukkede_ledere1
Skabt af: Socialstyrelsen.
Statistik om centrale oplysninger vedr. børn unge, der gennemgår forløb i de danske børnehuse.
Skabt af: Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold, Social- og Indenrigsministeriet, Psykolognævnet, Rådet for Socialt Udsatte.
Håndtering af al sagsbehandling og dokumentation for departementet samt Psykolognævnet og Rådet for Socialt Udsatte.
Skabt af: Glostrup Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Marstal Kommune, Ærøskøbing Kommune, Ærø Kommune.
Følgende typer af behandling indgår:
På baggrund af henvendelser fra borgere eller kommunens opsøgende arbejde træffer kommunen afgørelse om tildeling af omsorgsydelser. Kommunen koordinerer indsatsen, disponerer kommunens eget personale og ydelser og indgår aftaler med eksterne leverandører eller bevilger tilskud til hjælp, som klienten selv antager. Vedr. udførte omsorgsydelser opgøres timer m.v. til lønberegning og opkrævning hos klienter. Der udføres regnskab, rapporter/statistik, afregnes med kommunen og leverandører og opkræves statsrefusion. I forbindelse med sagsbehandlingen foretages indberetning til edb-registre, og der udarbejdes dokumenter i et tekstbehandlingssystem. Endvidere kan dokumenter scannes og opbevares på edb-medie. Materialet gemmes som dokumentation for den sagsbehandling, der er udført, samt til sagsstyring og sagsopfølgning.
Skabt af: Den Sociale Ankestyrelse, Ankestyrelsen, Ankestyrelsen.
Skabt af: Region Hovedstaden, Københavns Amtskommune, AKUcenter, Boligerne Brøndbyøstervej, Den Sociale Virksomhed, Boligerne Gl. Lyngevej, Klintegården, Lionslund, Lunden-Gnisten, Rosenfeldthusene, Skibbyhøj, Skovgården, Specialbørnehaven i Frederikssund, 3kløveren, Bredegaard, Børneungecentret, Center for Forsorg og Behandling Solvang, Center for Forsorg og Behandling, Hulegården, Jonstrupvang, Kamager, Lunden, Lyngdal, Nødebogård, Orion, Røde Kors Herberg for Kvindere, Rønnegård, Psykiatrisk Center Sct. Hans, Solgaven, Svendebjerggård, Sølager, Geelsgårdskolen.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, tildelte ydelser, individuelle planer, daglig journalføring, medicinregistrering m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven, folkeskoleloven og lov om specialundervisning. Derudover er formålet for it-systemet at danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer.
Skabt af: Herning Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for ser-viceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommu-nikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den nationale it-strategi om digitalisering.
Skabt af: Aalborg Universitet, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Sanne Lund Clement.
Formålet med forskningsprojektet er at indsamle de danske data til den internationale, årlige surveyundersøgelse ISSP for 2019, der omhandlede danskernes oplevelser af og holdninger til social ulighed i det danske samfund.
Skabt af: Socialstyrelsen - Bolette Pedersen.
Social støtte i overgang til og fastholdelse i job har haft til formål at afprøve, om en koordineret, integreret og intensiv socialfaglig og beskæftigelsesrettet indsats kan hjælpe flere udsatte ledige med at få og fastholde et ordinært job. Fem kommuner har deltaget i projektet.
Skabt af: Frederiksværk Kommune, Hundested Kommune, Halsnæs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Albertslund Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (Tidligere SFI), Heidi Hesselberg Lauritzen.
Den offentlige sektor er under et økonomisk pres, hvorfor der er behov for viden om, hvordan vi opretholder og forbedrer de offentlige services.Inden for forvaltningslitteraturen er public servicemotivation (PSM), blevet brugt som forklaring på,hvorfor nogle ansatte performer bedre end andreansatte. Argumentet er, at ansatte med en høj PSM, dvs. ansatte der følger altruistiske motive rom at tjene andre borgere og samfundets interesse vil yde en større indsats i deres job end ansatte med en lav PSM. Imidlertid er det fortsatt eoretisk såvel som empirisk underbelyst, hvordan PSM spiller sammen med andre faktorer i forsøget på at optimere den offentlige sektor.
Ph.d.-projektet vil bidrage til at lukke dette videnshul ved at se på samspillet mellem ansattes PSM, kompetencer og personlighed i relation til deres performance. Med det primære afsæt i kvantitative register- og surveydatagennemføres en undersøgelse af samspillets betydning for tilvejebringelsen af offentlige services blandt ansatte på ældreområdet.
Match i 1 tabel: Datasætmedspørgeskemabesvarelser
Skabt af: Grenaa Kommune, Nørre Djurs Kommune, Rougsø Kommune, Sønderhald Kommune, Norddjurs Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Luise Mølenberg Begtrup.
Projektets overordnede formål var at undersøge, om undervisning af ledere i Aktiv Gravidpolitik, hvor arbejdet forsøges tilpasset den gravides behov, nedsætter det graviditetsrelaterede fravær.
Delformål
Derudover ønskede vi at undersøge
1) i hvilken grad man ved undervisning af ledere får implementeret Aktiv Gravidpolitik på arbejdspladsen.
2) om en Aktiv Gravidpolitik medfører større tryghed og tilfredshed blandt de gravide medarbejdere, og om effekten er størst blandt medarbejdere, der har meget stående/gående arbejde, hyppige løft, mange nattevagter og lav indflydelse.
3) om indførelse af Aktiv Gravidpolitik på en arbejdsplads er effektiv i forhold til omkostningerne.
På grund af lav responsrate på spørgeskemaer og deraf mindre datamængde end forventet, var vi ikke i stand til at undersøge hele delformål 2.
Match i 1 tabel: fravaer_all_final
Skabt af: VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Katrine Iversen,, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Hans Skov Kloppenborg, VIVE – Det nationale forskningscenter for velfærd. Mads Thau.
Socialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringSocialstyrelsen har ønsket en undersøgelse af kommunernes oplevede udfordringer på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik er på områderne for udsatte børn og unge samt børn og unge med handicap. Undersøgelsen understøtter på den måde Socialstyrelsens mulighed for at kunne fokusere på og investere i de områder, hvor der er de største behov og dermed også styrelsens arbejde med at fremme en mere vidensbaseret socialpolitik.
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Match i 4 tabeller: AktivitetHistoriskeData3, Indberetning, AktivitetHistoriskeData1, AktivitetHistoriskeData4
Skabt af: Gl. Assens Kommune, Ry Glamsbjerg Kommune, Haarby Kommune, Vissenbjerg Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Den Sociale Ankestyrelse, Ankestyrelsen.
Skabt af: Allerød Kommune.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektroninsk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Pandrup Kommune.
Skabt af: Den Sociale Ankestyrelse, Ankestyrelsen.
Skabt af: Helle Kommune, Blaabjerg Kommune, Blåvandshuk Kommune, Varde Kommune, Ølgod Kommune.
Styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Viborg kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven og sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfyl-de den nationale it-strategi om digitalisering.
Skabt af: HadstenKommune.
Skabt af: Thomas Clausen.
Formålet er at undersøge om man kan udvikle social kapital på en industriel arbejdsplads, om der er systematiske forskelle i hvilken type af intervention, der virker i forhold til at skabe social kapital på en arbejdsplads. Derudover er formålet med undersøgelsen, at finde ud af om social kapital kan være med til at øge effektiviteten, skabe trivsel, engagement og færre sygedage.
Skabt af: HIllerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Københavns Amt, Københavns Amts Behandlingscenter, Glostrup Kommune, KABS.
Formålet med systemet er at sikre muligheden for patientjournalisering og dataregistrering af parakliniske samt lovpligtige oplysninger om borgere i stofmisbrugsbehandling.
Skabt af: Udlændinge- og Integrationsministeriet, Statsforvaltningen Hovedstaden, Statsforvaltningen Midtjylland, Statsforvaltningen Nordjylland, Statsforvaltningen Sjælland, Statsforvaltningen Syddanmark, Integrationsministeriet, Udlændingestyrelsen, Justitsministeriet, Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering, Statsforvaltningen, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Udlændinge- og Integrationsministeriet, Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Registering af personer (kontakter) på udlændingeområdet. Oplysningerne anvendes bl.a.i systemerne IBS og Esther H
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Ikast-Brande Kommune, Botilbud Bellisbo, Bofællesskaberne Grundtvigsvej, Bostøtte VUH-SHS, Brande Åcenter, Bøgehusene, Værkstedet Lundgården, Botilbud Marienlund, Dagcentret Regnbuen, Skovbjergparken, Den Blå Cafe - Socialpsykatrisk Center Nord, Socialpsykiatrisk Center Syd, Startboligerne.
Formålet med IT-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere der modtager ydelser inden for Serviceloven, og Sundhedsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer. Kunne opfylde den Nationale IT-strategi om digitalisering.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: STAT_ARKIV_ANB_HAEND_2016
Skabt af: European Commission.
Undersøgelsen har til formål at undersøge folks holdninger til social ulighed på tværs af en række lande.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Hillerød Kommune.
Journalisering og sagsbehandling af personsager i det sociale område, herunder også ydelser, beskæftigelse, dagpenge, pensioner, boligstøtte, pladsanvisning, forebyggende sundhedsforanstaltninger, samt opkrævninger.
Skabt af: Svendborg Kommune, Gudme Kommune, Egebjerg kommune.
Planlægning, kørelister og dokumentation af Svendborg Kommunes omsorgsindsatser på ældre og handicapområdet samt hjælpemidler.
Skabt af: Thyholm Kommune, Struer Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Det Humanistriske Fakultet, Københavns Universitet, Andreas Candefors Stæhr, Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab.
Sociale medier udgør i dag en almindelig del af både unge og voksnes hverdagskommunikation. På trods af dette har vi kun begrænset viden om, hvordan digital kommunikation på sociale medier påvirker familielivet. Gennem etnografiske observationer og analyser af forskellige familiemedlemmers digitalmedierede hverdagssprogbrug undersøger dette projekt, hvilke
kommunikative funktioner socialemedier udfylder i 14 forskellige familier. Familierne er udvalgt blandt unge i to gymnasieklasser. Ved at analysere hvordan disse familier rent faktisk bruger og taler om sociale medier, undersøger projektet også hvordan sociale medier påvirker familie socialisering –altså de sproglige og social aktiviteter og kulturer, der konstituerer en familie. Projektet biddrager således ikke kun med ny viden til forskning, men også med betydelig viden om sociale medier og familieliv generelt.
Skabt af: Svendebjerggård Krise og Bosted.
Notatpligt, journalføring, dokumentation, samlet overblik over den enkelte borger samt vores pædagogiske, psykologiske og sociale arbejde
Skabt af: Ole Borre, Hans Jørgen Nielsen, Lise Togeby, Jens Christian Tonboe, Jørgen Goul Andersen, Lars Torpe, Ulrik Kjær, Bjarne Hjorth Andersen, Mette Tobiasen, Johannes Andersen, Sanne Lund Clement.
Skabt af: Økonomi- og Indenrigsministeriet, Social- og Indenrigsministeriet, Indenrigs- og Boligministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, Benchmarkingenheden, Rådet for Socialt udsatte.
Systemet anvendes til intern sagsadministration, varetagelse af ressortområde (ESDH)
Skabt af: VASUafdeling Nord - Horsens, Horsens Kommune.
Formålet med it-systemet er at samle dokumentation vedr. sagsbehandling, ydelser, intern kommunikation m.v. i forhold til borgere, der modtager ydelser inden for serviceloven, sundhedsloven og dagtilbudsloven. Derudover kunne kommunikere elektronisk med sygehuse, læger, apoteker, andre kommuner i forhold til de gældende sundhedsaftaler. Kunne levere elektronisk data til Danmarks Statistik om borgernes ydelser m.m. samt danne grundlag for styring af økonomi og ressourcer
Skabt af: European Commission.
Undersøgelsen har til formål at undersøge folks holdninger til social ulighed på tværs af en række lande.
Skabt af: Sallingsund Kommune, Sundsøre Kommune, Skive Kommune.
Formålet med it-systemet er styring af ældreplejen, herunder behandlinger, medicineringer og handleplaner.
Skabt af: Brønderslev Kommune.
Skabt af: Kildeskattedirektoratet, Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Formålet med CSR-P er at registrere oplysninger om persondata for samtlige skatteydere et sted. CSR-P bruges som centralt stamregister, når SKAT henvender sig til borgerne. Desuden bruges det til diverse kontroller
i forbindelse med beregning af skatteborgernes ligningsmæssige forhold."
Match i 2 tabeller: DB2_STPERSFOSUDLSOCSIK, DB2_STPERSUDLSOCSIK
Skabt af: Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Systemet bruges til administration af både elektronisk og manuel sagsbehandling vedr. SU-tildeling.
Skabt af: Socialstyrelsen.
En række danske kommuner leverer den evidensbaserede programserie Parent Management Training Oregon (PMTO) til børn og forældre. Socialstyrelsen understøtter dette arbejde bl.a. ved at stille et datasystem til rådighed for kommunerne. Datasystemet giver mulighed for at indsamle data om PMTO i kommunen samt hente rapporter om indsatsen. Formålet med datasystemet er at kvalificere indsatsen i PMTO i Danmark gennem en bedre viden om effekten af indsatsen. I organisationen kan denne viden anvendes både af de medarbejdere der leverer indsatsen, og på organisatorisk niveau af den administrative og politiske ledelse. På nationalt niveau er et samlet overblik over data om indsatsen inden for Parent Management Training Oregon et vigtigt grundlag for løbende forskning i programmet og for monitorering af programmets effekt i Danmark.
Datasystemet giver som udgangspunkt organisationer, der arbejder med PMTO, mulighed for at benytte det validerede testredskab Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) til at følge effekten af indsatsen i organisationen. SDQ har til formål at måle barnets trivsel og funktionsniveau. SDQ anvendes ofte i forskning i PMTO. I PMTO datasystemet kan organisationer indberette SDQ-målinger på børn ?? xxxxxxxxx
Skabt af: Frivilligrådet, Det Centrale Handicapråd.
Intern sagsadministration samt varetagelse af viden, herunder indsamling af data til hvert fagområde og deling af rådsmateriale for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd.
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Institut for Tværfaglige og Regionale Studier, Peter Birkelund Andersen.
Projektet ligger i forlængelse af tidligere surveys i scientology i Danmark og opdaterer på den måde tidligere fund. Denne indsamling satte fokus på scientologernes utilitaristiske verdenssyn, som blev udfoldet i forhold til deres sociale aktiviteter og syn på kollektiv versus individuel handling.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Skabt af: Danmarks Statistik.