Filtrér søgeresultater ?

Datatyper ?
6308
1354

Årstal ? (101 - 3112)
Fra
Til 

Skabt af ?
Antal søgeresultater 7662

Register
Aflevering 20432
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.

Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.


Register
Aflevering 20296
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.

Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.


Register
Aflevering 19852
Skabt af: Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholm Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, København Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tårnby Kommune, Tønder Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune.

Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger, der anvendes af både statslige, regionale og kommunale myndigheder samt forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Ejere af fast ejendom har pligt til at indberette korrekte oplysninger til BBR gennem kommunen, der ajourfører BBR for alle faste ejendomme indenfor sit eget geografiske område.


ESDH-system
Aflevering 19370
Skabt af: Kulturstyrelsen, Se liste i Kontekstdokumentationen, dokumentID 8, Kulturarvsstyrelsen.

Formålet er at føre et registrer over den bygningshistoriske kulturarv i DK Baggrund er Lov om bygningsfredning, hvor der står: § 20. Kulturministeren indsamler oplysninger og foretager registreringer til brug ved varetagelsen af de i § 1 nævnte formål. Stk. 2. Kulturministeren udarbejder sammenfattende oversigter over fredningsinteresserne. Stk. 3. Kulturministeren kan i samarbejde med kommunalbestyrelserne foretage kortlægning og registrering af bygningers og bymiljøers bevaringsværdier til brug for bevaringsplanlægningen i kommunerne. Stk. 4. Kulturministeren fører en offentligt tilgængelig liste over fredninger efter loven.


Register
Aflevering 19919
Skabt af: Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Albertslund Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rødovre Kommune, Ishøj Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Furesø Kommune, Allerød Kommune, Fredensborg Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Rudersdal Kommune, Egedal Kommune, Frederikssund Kommune, Greve Kommune, Køge Kommune, Frederiksværk-Hundested Kommune, Roskilde Kommune, Solrød Kommune, Gribskov Kommune, ODSHERRED KOMMUNE, Holbæk Kommune, Faxe Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Slagelse Kommune, Stevns Kommune, Sorø Kommune, Lejre Kommune, Lolland Kommune, Næstved, Guldborgsund Kommune, Vordingborg Kommune, Bornholms Regionskommune, Middelfart Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyns Kommune, Langeland Kommune, Ærø kommune, Haderslev Kommune, Billund Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Aabenraa Kommune, Fredericia Kommune, Horsens Kommune, Kolding Kommune, Vejle Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Syddjurs Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Silkeborg Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Århus Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Hedensted Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Thisted Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Frederikshavn Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Læsø Kommune, Rebild Kommune, Mariagerfjord Kommune, Jammerbugt Kommune, Aalborg Kommune, Hjørring Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte. BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.


Register
Aflevering 19725
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte. BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.


Register
Aflevering 19025
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte. BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.


Register
Aflevering 19459
Skabt af: Albertslund Kommune, Ballerup Kommune, Brøndby Kommune, Dragør Kommune, Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Ishøj Kommune, Københavns Kommune, Rødovre Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Gribskov Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune, Hillerød Kommune, Hørsholm Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Rudersdal Kommune, Bornholms Kommune, Faxe Kommune, Greve Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Vordingborg Kommune, Guldborgsund Kommune, Lolland Kommune, Assens Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune, Middelfart Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odense Kommune, Svendborg Kommune, Ærø kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Frederikshavn Kommune, Hjørring Kommune, Jammerbugt Kommune, Mariagerfjord Kommune, Læsø Kommune, Morsø Kommune, Rebild Kommune, Thisted Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Aalborg Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Ikast-Brande Kommune, Lemvig Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Silkeborg Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Viborg Kommune, Favrskov Kommune, Hedensted Kommune, Horsens Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Randers Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Syddjurs Kommune, Århus Kommune, Billund Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Fredericia Kommune, Haderslev Kommune, Kolding Kommune, Sønderborg Kommune, Tønder Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Aabenraa Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: grund, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte. BBR blev i 2009 omlagt til en ny it-platform med serviceorienteret arkitektur og med standardiserede snitflader. Systemet er opbygget således at det fremtræder som et lokalt system i den enkelte kommune, men muliggør landsdækkende adgang til brug og opdatering af BBR-data.


Register
Aflevering 19700
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.


Register
Aflevering 19726
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune,, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.

Formålet med BBR er at tilvejebringe en systematisk registrering af bygnings og bolig forhold til brug for statslige,regionale og kommunale myndigheders administration og planlægning. Samt til brug for forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter. Derudover er BBR det officielle adresseregister og indeholder dermed alle gældende adresser. Ejere af bygninger har pligt til at oplyse BBR-myndigheden i kommunen om ændringer eller fejlagtig registrering af deres ejendom i registret. Kommunen har ajourføringspligt,og dermed pligt til at ajourføre registret på baggrund af alt tilgængeligt materiale. BBR indeholder 3 niveauer, der er obligatoriske for kommunen at ajourføre: ejendom, bygning og enhed. Derudover indeholder BBR oplysninger om etage, opgang, brugsenhed, rum og teknisk anlæg. Oplysningerne afspejler de faktiske, fysiske forhold, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendte.


It-system med dok.
Aflevering 50965
Skabt af: DTU Campus Service.

At have et samlet dokument/fil arkiv for DTU's bygninger og stille gældende materiale til rådighed for slutbrugere gennem en webbaseret brugergrænseflade. At understøtte bygningsdrift, byggeprojekter og forvaltning af bygningerne.


Uoplyst
Aflevering 51088
Skabt af: CBS - Copenhagen Business School.

At understøtte CBS’ opgaver med at håndtere løbende vedligehold af bygninger ved brug af modulerne: Helpdesk, Bygningsarkiv, Dokumentation og Assets. Samt vedligeholdelsesplaner ved brug af modulet Budget.


It-system uden dok.
Aflevering 51335
Skabt af: By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet.

Loven om byfornyelse (LBK 135 af 01/03/2001) har til formål at skabe velfungerende byområde og forbedre de generelle levevilkår. Til dette formål er der afsat puljer på finansloven, som fordeles ud på de enkelte kommuner efter deres behov for byfornyelse. Ud fra de udmeldte investeringsrammer kan kommunalbestyrelsen træffe beslutning om igangsættelse af byfornyelsesprojekter. Når beslutningen er truffet om et projekt kan kommunen hjemtage tilsagn (reserveres beløbet) på rammen. Den del af kommune investeringsramme, som ikke er hjemtaget inden udløb af fristen bortfalder. I perioden xx til xx blev der udmeldt flere puljer, som kommunerne få del i. Når kommunen har hjemtaget et beløb på deres ramme kan de igangsætte byfornyelsesprojekt. I takt med at kommunen afholder udgifterne i projektet, kan de søge om at få udgifterne refunderet. Der er ingen krav om hvornår et byfornyelsesprojekt skal være afsluttet. Loven er udmøntet i en bekendtgørelse, hvori det fremgår at der er et krav at alle byfornyelsesprojekterne indberettes i BFO for at være en del af rammen og for at kunne få udgifterne refunderet.


Register
Aflevering 19453
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Glostrup Kommune, Halsnæs Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Kerteminde Kommune, Lemvig Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 20236
Skabt af: Arbejdstilsynet, Arbejdsmiljøinstituttet.

Produktegistret er et fælles register mellem Arbejdstilsynet og Miljøstyrelsen, der har til formål at skabe et overblik over udbredelsen og brugen af farlige stoffer og materialer i Danmark.


Register
Aflevering 50250
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Hillerød Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Vesthimmerland Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 50251
Skabt af: Brøndby Kommune, Hvidovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Hillerød Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 50252
Skabt af: Brøndby Kommune, Hvidovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Hillerød Kommune, Solrød Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Norddjurs Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 20691
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Hillerød Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerland Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 20692
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Hillerød Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerland Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 20693
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Hillerød Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerland Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 20690
Skabt af: Brøndby Kommune, Herlev Kommune, Hvidovre kommune, Høje-Taastrup Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Assens Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Horsens Kommune, Kerteminde Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Varde Kommune, Lemvig Kommune, Norddjurs Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø kommune, Skanderborg Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev-Dronninglund, Vesthimmerland.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 20689
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev-Dronninglund Kommune, Favrskov Kommune, Fredensborg Kommune, Glostrup Kommune, Halsnæs Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Kerteminde Kommune, Lemvig Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyn Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Odsherred Kommune, Rødovre Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerland Kommune, Viborg Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Uoplyst
Aflevering 20741
Skabt af: Assens Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 11251
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.

Register
Aflevering 50727
Skabt af: Assens Kommune, Brøndby Kommune, Fanø Kommune, Hillerød Kommune, Hvidovre Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Viborg Kommune, Ærø Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 50870
Skabt af: Fanø Kommune, Hvidovre Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Samsø Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Ærø Kommune.

Understøtte kommuners håndtering af byggesagsbehandling


Register
Aflevering 10597
Skabt af: Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen.

Register
Aflevering 10132
Skabt af: Planstyrelsen, Skov- og Naturstyrelsen.

Register
Aflevering 50334
Skabt af: Geodatastyrelsen, Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur.

GeoDanmark grunddata er de autoritative digitale geodata om Danmarks topografiske forhold. GeoDanmark grunddata dækker hele Danmark (undtagen Færøerne og Grønland) med en kortlægning af by og landskab, som blandt andet kan bruges til at beregne afstande og at angive placeringen af f.eks. bygninger, vindmøller og veje. Data indeholder flere lag med elementer som veje, bygninger, naturområder som skove og vandløb. Data stilles frit til rådighed og er primært henvendt til anvendelse i stat og kommuner i forbindelse med disses forvaltning af forhold i landskabet.


It-system uden dok.
Aflevering 50920
Skabt af: Forsvarskommandoen, VTS Great Bealt.

Skibsovervågning af Storebælt, Great Belt VTS er en skibstrafiktjeneste, der overvåger farvandet fra Sjællands Odde til Thurø Rev døgnet rundt.Der er meldepligt inden gennemsejlads af Storebælt på: 1) Alle skibe med en bruttotonnage på 50 BTN og derover. 2) Alle skibe med en højde over vandoverfladen (airdraught) på 15 meter og derover. Fritidsfartøjer på under 50 BTN eller med en højde under 15 meter har ikke meldepligt. Fremmede statsskibe på 3 fartøjer eller derunder har ikke meldepligt, men ofte ledsaget af et af Søværnets skibe.


Register
Aflevering 19074
Skabt af: Slots- og Ejendomsstyrelsen.

At skabe overblik over den aktuelle statslige ejendomsportefølje og dens anvendelse. Oplysningerne skal danne grundlag for en effektiv statslig ejendomsforvaltning og en samlet prioritering af anvendelsen af statens ejendomme.


Register
Aflevering 12200
Skabt af: Arbejdsmarkedsstyrelsen, Kommuner, A-kasser, Anden Aktør.

It-system uden dok.
Aflevering 51069
Skabt af: By- og Boligministeret, Ervhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Social- og Indenrigsministeriet, Ministeriet for By-, Bolig- og Landdistrikter, Bov Kommune, Fakse Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederikshavn Kommune, Glostrup Kommune, Gram Kommune, Helsingør Kommune, Herning Kommune, Hirtshals Kommune, Hjørring Kommune, Hobro Kommune, Hvalsø Kommune, Hvidovre Kommune, Hørsholm Kommune, Ishøj Kommune, Kolding Kommune, Lemvig Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Løkken-Vrå Kommune, Maribo Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Møn Kommune, Nykøbing-Falster Kommune, Nysted Kommune, Næstved Kommune, Odense Kommune, Ringkøbing Kommune, Rudkøbing Kommune, Rønde Kommune, Sakskøbing Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Suså Kommune, Svendborg Kommune, Søllerød Kommune, Sønderborg Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Viborg Kommune, Vojens Kommune, Vordingborg Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aalestrup Kommune, Aarhus Kommune.

Bygningsforbedringsudvalg var en låneordning hvor kommunerne kunne nedsætte et bygningsforbedringsudvalg, der disponerede over en del af kommunens vejledende investeringsramme. Ejeren kunne sætte arbejdet i gang, når der var indberettet lånetilbud på BFU, og efter afslutning skulle der aflægges regnskab. Der kunne ydes supplerende lånetilbud. Formålet med BFU var at styre forbrug af investeringsramme samt udbetaling af statslig refusion til kommunerne. Kladde, tilsagnsstatus, regnskabsstatus. Ordningen blev nedlagt i 2003.


Register
Aflevering 521
Skabt af: By- og Boligministeriet.

It-system uden dok.
Aflevering 19743
Skabt af: Danmarks Tekniske Universitet, Miljøstyrelsen.

Databasen indeholder matematiske modeller - eller computer-forudsigelser (QSAR forudsigelser) - for forskellige egenskaber af kemiske stoffer, herunder toksiske effekter, som kan anvendes i vurderinger af kemiske stoffer/kemikalier. Formålet er at give miljømyndigheder, forskere og industri et redskab til at vurdere farligheden af stofferne på en enkelt og ikke alt for dyr måde. Mange af stofferne er ikke vurderet på andre måder. Databasen indeholder QSAR forudsigelser for 165.000 kemiske stoffer for mere end 70 egenskaber/effekter på dyr, mennesker og miljø tilgængelige. Data bruges bl.a. af Miljøstyrelsen, forskere i hele verden og af kemiske industrivirksomheder.


Register
Aflevering 11392
Skabt af: Kulturarvsstyrelsen.

Forskningsdata
Aflevering 37511
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

ESDH-system
Aflevering 19075
Skabt af: DR Ejendomme.

Systemet bruges i forbindelse med bygningsvedligeholdelse


Register
Aflevering 11760
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Register
Aflevering 11759
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Forskningsdata
Aflevering 37256
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Register
Aflevering 11252
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

Register
Aflevering 11758
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen.

It-system uden dok.
Aflevering 19727
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Velfærdsministeriet, Beskæftigelsesministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

BOSSINF BYF 2012 skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte til byfornyelse. Der kan ydes støtte til byfornyelse i ejerandelsboligforeninger og private andelsboligforeninger, herunder støtte til opkøb og nedrivning af tomme erhvervsbygninger i mindre byer og forsamlingshuse. I forbindelse med en byfornyelsesbeslutning indberetter en kommune oplysninger om beslutningens art, angivelse af de berørte ejendomme, ombygningens fysiske omfang samt en angivelse af udgifter i forbindelse med beslutningen.


It-system med dok.
Aflevering 20559
Skabt af: Gentofte Hospital, Herlev og Gentofte Hospital.

Det overordnede formål med et journalsystem, herunder registrering af ind- og udgående post, intern post samt elektronisk post, er at sikre en systematisk opbevaring og dermed mulighed for hurtig genfinding af informationer hos såvel sygehusdirektion som i alle stabsafdelinger. Formålet er således: • At dele viden på tværs af organisationen. • At understøtte samarbejdet på tværs af organisationen. Formålet med et journalsystem er derfor at sikre en hurtig og effektiv sagsbehandling. Systemet skal derfor som minimum kunne opfylde følgende krav: • Hurtigt finde verserende sager. • Hurtigt finde hvilende sager, som skal genoptages. • Finde sager, som kan benyttes som fortilfælde. • Finde breve som kan benyttes som ”model” / grundlag. • Besvare forespørgsler uden at finde sagerne frem. • Kontrollere, at sagsbehandlingsfrister overholdes. • Kontrollere, at modtagne anmodninger og høringer besvares inden for fastsatte frister. • Sandsynliggøre, at post ikke er modtaget eller afsendt. • Efterkomme anmodning om aktindsigt med den fornødne hurtighed. • Foretage søgning på tværs af journalplanens sagsgrupper. • Nemt udskille sager, der skal bevares. • Nemt at fastslå, hvem der sagsbehandler. Internt er journaliseringen / registreringen således en væsentlig hjælpefunktion for sags-behandlingen. Et effektivt journal- / registreringssystem danner samtidig grundlag for en senere rationel kassation af de arkivalier, der ikke har varig administrativ, retlig, videnskabelig og kulturel værdi.


It-system uden dok.
Aflevering 50622
Skabt af: Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur.

Danske Stednavne er et grunddataregister med over alle navngivne steder i Danmark. Det er frivilligt at indberette stednavne, men registret er det autoritative register for Danske Stednavne og et udvalg godkender indkomne anmeldelser af stednavne.


Journal
Aflevering 995
Skabt af: AF-Ribe Regionskontor.

Register
Aflevering 847
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 516
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 844
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 850
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 843
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 845
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 846
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 851
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 848
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 849
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 517
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Register
Aflevering 852
Skabt af: By- og Boligministeriet.

Journal
Aflevering 11555
Skabt af: AF Nordjylland.

Forskningsdata
Aflevering 37086
Skabt af: Flemming Mikkelsen, Rene Karpantschof.

At danne et overblik over de bygninger BZ-bevægelsen besatte i tiden mellem 1981 og 1994.


It-system med dok.
Aflevering 21069
Skabt af: Lægeforeningen, Yngre Læger (YL), Praktiserende Læger (PLO), Foreningen af Speciallæger (FAS).

Med Scanjour Captia ønskede Lægeforeningen at etablere et fælles sagsstyrings- og journalsystem for Lægeforeningen og de forhandlingsberettigede foreninger, som hidtil havde arbejdet med fire uafhængige journaler. Målsætningerne var at opnå: - en infrastruktur, der understøtter og fremmer videndeling - uafhængighed af fysisk materiale gennem elektronisk lagring, distribution og behandling af sager - udbredelse af sagsstyringsværktøjet til alle elektroniske arbejdspladser - forbedret servicering af medlemmer gennem minimering af flaskehalsproblemer som følge af travlhed, sygdom og ferie/fritid - adgang til forbedret, intuitiv informationssøgning for den enkelte


Register
Aflevering 853
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 854
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 515
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 855
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 856
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 858
Skabt af: Boligministeriet.

Register
Aflevering 857
Skabt af: Boligministeriet.

It-system uden dok.
Aflevering 51084
Skabt af: Trafikstyrelsen.

Af- og påstigere data anvendes internt og af Transportministeriet departement til rapporter, analyser, departements- og ministerbetjening samt ved besvarelser af diverse forespørgsler fra eksterne interessenter.


Register
Aflevering 10164
Skabt af: Arbejdsdirektoratet.

Register
Aflevering 719
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen.

Journal
Aflevering 10032
Skabt af: Center for Ligebehandling af Handicappede.

ESDH-system
Aflevering 20399
Skabt af: Slots- og Ejendomsstyrelsen, Styrelsen for Slotte og Kulturejendomme, Slots- og Kulturstyrelsen.

Central opbevaring af digitale tegninger af styrelsens ejendomsportefølje


It-system med dok.
Aflevering 50427
Skabt af: Geodatastyrelsen.

At understøtte sagsbehandling af sager som opretter eller ændrer fast ejendom. f.eks. ejerlejligheds- , tema- og udstykningssager indsendt fra landinspektører og kommuner.


Forskningsdata
Aflevering 37626
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Formålet med LOKKs årsstatistikker er at følge og dokumentere udviklingen på kvindekrisecentre.


Register
Aflevering 859
Skabt af: Boligministeriet.

Forskningsdata
Aflevering 37510
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Formålet med LOKK''s årsstatistikker er at følge og dokumentere udviklingen for de kvinder og børn, der bor på krisecenter. ''LOKK voksenstatistik 2007, Kvinder på krisecenter'', er en fortsættelse af det statistiske arbejde om voldsramte kvinder, der for de voksne kvinder er indsamlet siden 1999. Siden 2004 er der desuden indsamlet statistik om børnene på krisecenter (se LOKK''s børnestatistikker).


Forskningsdata
Aflevering 37623
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Formålet med LOKKs årsstatistikker er at følge og dokumentere udviklingen på kvindekrisecentre.


Forskningsdata
Aflevering 37624
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Formålet med LOKKs årsstatistikker er at følge og dokumentere udviklingen på kvindekrisecentre.


Forskningsdata
Aflevering 37625
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Formålet med LOKKs årsstatistikker er at følge og dokumentere udviklingen på kvindekrisecentre.


Forskningsdata
Aflevering 37191
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Formålet med undersøgelsen er at belyse baggrunden for de kvinder, der ankommer på krisecentre i 2004.


Forskningsdata
Aflevering 37255
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Forskningsdata
Aflevering 37277
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Undersøgelsen afdækker forhold for kvinder på krisecentre, ved at personalet har udfyldt et spørgeskema om den ramte kvinde ved ankomst til krisecenteret. I tilfælde af at en kvinde er kommet på krisecenter 2 gange, er der lavet 2 spørgeskemaer.


Forskningsdata
Aflevering 37278
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Undersøgelsen afdækker forhold for kvinder på krisecentre, ved at personalet udfylder et spørgeskema om den ramte kvinde ved ankomst til krisecenteret. I tilfælde af at en kvinde er kommet på krisecenter 2 gange, er der lavet 2 spørgeskemaer.


Forskningsdata
Aflevering 37279
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Undersøgelsen afdækker forhold for kvinder på krisecentre, ved at personalet udfylder et spørgeskema om den ramte kvinde ved ankomst til krisecenteret. I tilfælde af at en kvinde er kommet på krisecenter 2 gange, er der lavet 2 spørgeskemaer.


Forskningsdata
Aflevering 37280
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Undersøgelsen afdækker forhold for kvinder på krisecentre, ved at personalet udfylder et spørgeskema om den ramte kvinde ved ankomst til krisecenteret. I tilfælde af at en kvinde er kommet på krisecenter 2 gange, er der lavet 2 spørgeskemaer.


Forskningsdata
Aflevering 37281
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

Undersøgelsen afdækker forhold for kvinder på krisecentre, ved at personalet udfylder et spørgeskema om den ramte kvinde ved ankomst til krisecenteret. I tilfælde af at en kvinde er kommet på krisecenter 2 gange, er der lavet 2 spørgeskemaer.


Forskningsdata
Aflevering 37391
Skabt af: LOKK - Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.

ESDH-system
Aflevering 12825
Skabt af: Det Centrale Handicapråd, Center for Ligebehandling af Handicappede.

ESDH-system
Aflevering 19418
Skabt af: Region Hovedstaden.

Det forretningsmæssige formål er en fælles ESDH løsning for koncernstabene i Region Hovedstaden. De operationelle formål omfatter en journalisering der kan: - Dokumentere og skabe overblik over sagsbehandlingen og øvrige aktiviteter, der er nødvendigt for at følge lovgivningen og god forvaltningsskik. - Sikre at sager og dokumenter er nemt kan genfindes. - Gøre viden og erfaringer tilgængelige i den forstand, at den enkelte medarbejder skal have mulighed for at finde relevante sager og dokumenter inden for et bestemt område eller om et givet emne på tværs af koncernen. - Støtte sagsbehandling og sagsstyring og øget kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen. - Trækkes statistik om præcist afgrænsede sagsområder, afgørelser, sagsbehandlingstider m.m. på udvalgte sagsområder samt anden ledelsesinformation. Endelig lægger journaliseringen også op til et mere langsigtet formål om at synliggøre en historik i koncernens sager og hermed skabe mere langsigtet information.


Uoplyst
Aflevering 50346
Skabt af: Miljøstyrelsen.

DMA giver adgang til en række oplysninger om visse virksomheder og husdyrbrug: Eksempelvis hvilke miljøgodkendte aktiviteter og anlæg en given virksomhed har, hvem der er miljømyndighed for virksomheden eller husdyrbruget samt hvornår der sidst er foretaget et miljøtilsyn.


Uoplyst
Aflevering 19770
Skabt af: Arbejdstilsynet, Tilsynscenter Øst, Tilsynscenter Syd, Tilsynscenter Nord, Forebyggelsesfonden.

Journal- og forretningssystem for Arbejdsitlsynets tilsyn med sikkerhed og sundhed hos virksomheder, bortset fra tilsyn med sikkerhed ved offshore olie og gasaktiviteter.


Register
Aflevering 19792
Skabt af: Erhvervsstyrelsen, Erhvervs- og Selvskabsstyrelsen, Told- og Skattestyrelsen, Skat, Danmarks Statistik.

Det centrale virksomhedsregister (CVR) CVR er statens stamregister for virksomhedsoplysninger og indeholder oplysninger om alle registrerede virksomheder i Danmark. Erhvervsstyrelsen ejer CVR, og er ansvarlig for registrering heri, samt vedligeholdelse og udvikling af registret.


Register
Aflevering 11167
Skabt af: Danmarks Lærerhøjskole, Danmarks Pædagogiske Universitet, Afd. 01 (Esbjerg), Afd. 02 (Haderslev), Afd. 03 (Odense), Afd. 04 (Skive), Afd. 05 (Vordingborg), Afd. 06 (Aalborg), Afd. 07 (Århus), Afd. 08 (København og 8. afd.), Afd. 00 (København).

Register
Aflevering 3151
Skabt af: Statens Jordbrugsøkonomiske Institut.

Register
Aflevering 3152
Skabt af: Statens Jordbrugsøkonomiske Institut.

Register
Aflevering 3153
Skabt af: Statens Jordbrugsøkonomiske Institut.

Register
Aflevering 3154
Skabt af: Statens Jordbrugsøkonomiske Institut.