Antal søgeresultater 8652
Din søgning har givet 8652 resultater.
Vi viser her de 100 mest relevante.
Du kan præcisere din søgning ved at bruge filtrene i venstre margin.
Skabt af: Bygge- og Boligstyrelsen, By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Socialministerit, Indenrigs- og Socialministeriet, KØBENHAVN KOMMUNE, FREDERIKSBERG KOMMUNE, BALLERUP KOMMUNE, GENTOFTE KOMMUNE, GLADSAXE KOMMUNE, GLOSTRUP KOMMUNE, HVIDOVRE KOMMUNE, HØJE-TAASTRUP KOMMUNE, LYNGBY-TAARBÆK KOMMUNE, RØDOVRE KOMMUNE, SØLLERØD KOMMUNE, TÅRNBY KOMMUNE, VÆRLØSE KOMMUNE, ALLERØD KOMMUNE, BIRKERØD KOMMUNE, FREDERIKSVÆRK KOMMUNE, HELSINGE KOMMUNE, HELSINGØR KOMMUNE, HILLERØD KOMMUNE, HØRSHOLM KOMMUNE, SKÆVINGE KOMMUNE, STENLØSE KOMMUNE, HVALSØ KOMMUNE, KØGE KOMMUNE, ROSKILDE KOMMUNE, HOLBÆK KOMMUNE, HØNG KOMMUNE, KALUNDBORG KOMMUNE, KORSØR KOMMUNE, RINGSTED KOMMUNE, SKÆLSKØR KOMMUNE, SLAGELSE KOMMUNE, SORØ KOMMUNE, FLADSÅ KOMMUNE, HOLMEGAARD KOMMUNE, LANGEBÆK KOMMUNE, MARIBO KOMMUNE, MØN KOMMUNE, NAKSKOV KOMMUNE, NYKØBING F KOMMUNE, NÆSTVED KOMMUNE, RØDBY KOMMUNE, VORDINGBORG KOMMUNE, RØNNE KOMMUNE, GUDME KOMMUNE, MIDDELFART KOMMUNE, NYBORG KOMMUNE, ODENSE KOMMUNE, RUDKØBING KOMMUNE, SVENDBORG KOMMUNE, SYDLANGELAND KOMMUNE, AARUP KOMMUNE, AUGUSTENBORG KOMMUNE, BREDEBRO KOMMUNE, BROAGER KOMMUNE, CHRISTIANSFELD KOMMUNE, GRÅSTEN KOMMUNE, HADERSLEV KOMMUNE, RØDEKRO KOMMUNE, SØNDERBORG KOMMUNE, TØNDER KOMMUNE, VOJENS KOMMUNE, AABENRAA KOMMUNE, BLAABJERG KOMMUNE, BRØRUP KOMMUNE, ESBJERG KOMMUNE, FANØ KOMMUNE, VARDE KOMMUNE, BRÆDSTRUP KOMMUNE, FREDERICIA KOMMUNE, HORSENS KOMMUNE, KOLDING KOMMUNE, VEJLE KOMMUNE, HERNING KOMMUNE, HOLMSLAND KOMMUNE, LEMVIG KOMMUNE, SKJERN KOMMUNE, STRUER KOMMUNE, VIDEBÆK KOMMUNE, VINDERUP KOMMUNE, EBELTOFT KOMMUNE, GJERN KOMMUNE, GRENAA KOMMUNE, MARIAGER KOMMUNE, ODDER KOMMUNE, RANDERS KOMMUNE, SILKEBORG KOMMUNE, SKANDERBORG KOMMUNE, Aarhus KOMMUNE, HVORSLEV KOMMUNE, MØLDRUP KOMMUNE, SKIVE KOMMUNE, THISTED KOMMUNE, VIBORG KOMMUNE, ARDEN KOMMUNE, BROVST KOMMUNE, BRØNDERSLEV KOMMUNE, FJERRITSLEV KOMMUNE, FREDERIKSHAVN KOMMUNE, HADSUND KOMMUNE, HALS KOMMUNE, HIRTSHALS KOMMUNE, HJØRRING KOMMUNE, HOBRO KOMMUNE, LØGSTØR KOMMUNE, LØKKEN-VRÅ KOMMUNE, NIBE KOMMUNE, NØRAGER KOMMUNE, PANDRUP KOMMUNE, SEJLFLOD KOMMUNE, SINDAL KOMMUNE, SKØRPING KOMMUNE, STØVRING KOMMUNE, SÆBY KOMMUNE, AABYBRO KOMMUNE, AALBORG KOMMUNE, AARS KOMMUNE.
Systemerne har til formål at understøtte administration af Privat Byfornyelse og Aftalt Boligforbedring 1998, der er tilskudsordninger til forbedring af boliger. Ordningerne for PBYF1 og PBYF2 er defineret i loven om Privat byfornyelse, udarbejdet af Boligministeriet. Ordningen for ABF98, er defineret i loven om Byfornyelse, udarbejdet af By- og Boligministeriet, BBM.
Ved aflevering i 2024 var 278 sager fortsat levende for PBYF. Ingen bevægelser siden 2010.
38 sager var levende for PBYF2 Ingen bevægelser siden 2010.
18 sager var levende for PBYF3 Ingen bevægelser siden 2004.
Skabt af: Erhvervs- og Boligstyrelsen, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Velfærdsministeriet, Beskæftigelsesministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
BOSSINF BYF 2012 skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte til byfornyelse. Der kan ydes støtte til byfornyelse i ejerandelsboligforeninger og private andelsboligforeninger, herunder støtte til opkøb og nedrivning af tomme erhvervsbygninger i mindre byer og forsamlingshuse. I forbindelse med en byfornyelsesbeslutning indberetter en kommune oplysninger om beslutningens art, angivelse af de berørte ejendomme, ombygningens fysiske omfang samt en angivelse af udgifter i forbindelse med beslutningen.
Skabt af: By- og Boligministeriet.
Match i 3 tabeller: JA8450AN, JA8450BN, JA8450CN
Skabt af: By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, ALBERTSLUND, ARDEN, ASSENS, BALLERUP, BJERRINGBRO, BLAABJERG, BORNHOLM, BRANDE, BREDEBRO, BRÆDSTRUP, BRØNDERSLEV, BØRKOP, DRAGØR, DRONNINGLUND, EGEBJERG, EGVAD, ESBJERG, FANØ, FARUM, FLADSÅ, FREDERICIA, FREDERIKSBERG, FREDERIKSHAVN, FREDERIKSVÆRK, FUGLEBJERG, GEDVED, GENTOFTE, GIVE, GLADSAXE, GLOSTRUP, GRENAA, GRÅSTEN, GUDME, HADERSLEV, HADSTEN, HADSUND, HALS, HELSINGØR, HERLEV, HERNING, HILLERØD, HIRTSHALS, HJØRRING, HOLBÆK, HOLSTEBRO, HORSENS, HVALSØ, HVIDOVRE, HØJE-TAASTRUP, HØRSHOLM, IKAST, JUELSMINDE, KALUNDBORG, KOLDING, KORSØR, KØBENHAVN, KØGE, LANGEBÆK, LANGÅ, LEMVIG, LYNGBY-TAARBÆK, LØGSTØR, LØKKEN-VRÅ, MARIBO, MARSTAL, MIDDELFART, MORSØ, MØLDRUP, MØN, NAKSKOV, NYBORG, NYKØBING F, NÆSTVED, NØRRE-RANGSTRUP, ODDER, ODENSE, PRÆSTØ, PURHUS, RANDERS, RIBE, RINGE, RINGSTED, ROSKILDE, ROUGSØ, RUDKØBING, RØDBY, RØDOVRE, SAKSKØBING, SALLINGSUND, SILKEBORG, SINDAL, SKANDERBORG, SKJERN, SKÆLSKØR, SKÆRBÆK, SKÆVINGE, SLAGELSE, SPØTTRUP, STENLØSE, STEVNS, STRUER, SUSÅ, SVENDBORG, SØLLERØD, THISTED, TREHØJE, TÅRNBY, ULFBORG-VEMB, VARDE, VEJEN, VEJLE, VIDEBÆK, VINDERUP, VORDINGBORG, ØLGOD, ØRBÆK, AABENRAA, AALBORG, Aarhus, ÅRSLEV, AARUP, AASKOV.
Systemet har til formål, at understøtte administration af Aftalt Boligforbedring, anno 1999, ABF99, der er en tilskudsordning til forbedring af boliger. Ordningen for ABF99, er defineret i loven om Byfornyelse, udarbejdet af By- og Boligministeriet, BBM.
Skabt af: By- og Boligministeret, Ervhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Social- og Indenrigsministeriet, Ministeriet for By-, Bolig- og Landdistrikter, Bov Kommune, Fakse Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederikshavn Kommune, Glostrup Kommune, Gram Kommune, Helsingør Kommune, Herning Kommune, Hirtshals Kommune, Hjørring Kommune, Hobro Kommune, Hvalsø Kommune, Hvidovre Kommune, Hørsholm Kommune, Ishøj Kommune, Kolding Kommune, Lemvig Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Løkken-Vrå Kommune, Maribo Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Møn Kommune, Nykøbing-Falster Kommune, Nysted Kommune, Næstved Kommune, Odense Kommune, Ringkøbing Kommune, Rudkøbing Kommune, Rønde Kommune, Sakskøbing Kommune, Skive Kommune, Struer Kommune, Sundeved Kommune, Suså Kommune, Svendborg Kommune, Søllerød Kommune, Sønderborg Kommune, Tjele Kommune, Tranekær Kommune, Trehøje Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Viborg Kommune, Vojens Kommune, Vordingborg Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aalestrup Kommune, Aarhus Kommune.
Bygningsforbedringsudvalg var en låneordning hvor kommunerne kunne nedsætte et bygningsforbedringsudvalg, der disponerede over en del af kommunens vejledende investeringsramme.
Ejeren kunne sætte arbejdet i gang, når der var indberettet lånetilbud på BFU, og efter afslutning skulle der aflægges regnskab. Der kunne ydes supplerende lånetilbud. Formålet med BFU var at styre forbrug af investeringsramme samt udbetaling af statslig refusion til kommunerne.
Kladde, tilsagnsstatus, regnskabsstatus.
Ordningen blev nedlagt i 2003.
Skabt af: By- og Boligministeriet, Erhvervs- og Boligstyrelsen, Socialministeriet, Velfærdsministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet.
BOSSINF-STB skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte primært til nybyggeri af almene boliger i Danmark. Der SKAL indberettes i systemets skemaer A, B og C, når der søges om ydelsesstøtte eller servicearealtilskud. Systemet sikrer fx, at byggeriet overholder lovmæssige bestemmelser for anskaffelsessummer (dvs. at der bygges inden for et maksimumbeløb), at realkreditbelåningen overholder gældende lov, og at der ikke kan foretages overbelåning. Systemet danner grundlag for, at Kongeriget Danmarks Hypotekbank (1998), Finansstyrelsen (1999-2002, Økonomistyrelsen (2003-2010) kan udbetale ydelsesstøtte og servicearealtilskud.
Skabt af: Velfærdsministeriet, Indenrigs- og Socialministeriet, Socialministeriet, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Udlændinge-, Integrations- ogBoligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
BOSSINF-STB skal understøtte sagsbehandlingen i forbindelse med statens støtte primært til nybyggeri af almene boliger i Danmark. Der SKAL indberettes i systemets skemaer A, B og C, når der søges om ydelsesstøtte eller servicearealtilskud. Systemet sikrer fx, at byggeriet overholder lovmæssige bestemmelser for anskaffelsessummer (dvs. at der ikke bygges for dyrt), at realkreditbelåningen overholder gældende lov og at der ikke kan foretages overbelåning. Systemet danner grundlag for, at Udbetaling Danmark kan udbetale ydelsesstøtte og servicearealtilskud.
Skabt af: Faaborg-Midtfyn.
Formålet med it-systemet er et fagsystem, der skal sikre kvalitet og sammenhæng i arbejdet med udsatte børn og unge. Brug af systemet sikrer, at de lovmæssige krav til dokumentation overholdes, og det giver overblik over sagsbehandling og dokumentation på området. Løsningen bygger på den socialfaglige systematik Integrated Children’s System (ICS).
Match i 5 tabeller: Ufu, OrgEnhed, Bfu, Bhu, BfuFaelles
Skabt af: Boligministeriet, Bygge- og Boligstyrelsen, Erhvervs- og Byggestyrelsen, Socialministeriet.
Skabt af: Plantedirektoratet, NaturErhvervstyrelsen, Landbrugs- og Fiskeristyrelsen.
Systemets formål er at understøtte styrelsens administration, kontrol, sagsbehandling og videndeling i forbindelse med kontrol af tilskudsordninger, certificering og andre ordninger på jordbrugsområdet.
Match i 3 tabeller: SKEMATYPE, SKEMADEFINITION, OPRETTETDOKUMENT
Skabt af: Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Systemet bruges til administration af både elektronisk og manuel sagsbehandling vedr. SU-tildeling.
Skabt af: Hvidt, Kristian.
Skabt af: Arbejdsmarkedsstyrelsen, Kommuner, A-kasser, Anden Aktør.
Skabt af: Styrelsen for Vand og Naturforvaltning, Miljøstyrelsen, Naturstyrelsen, Skov- og Naturstyrelsen.
Registrering af bevaringsværdige egekrat. Egekrattene er beliggende i Jylland, og alle kendte bevaringsværdige egekrat i 1989 er omfattet.
Skabt af: Statsskattedirektoratet, Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Skabt af: Aalborg Universitetshospital, Region Nordjylland, Aarhus Universitetshospital, Region Midtjylland, Odense Universitetshospital, Region Syddanmark, Næstved Sygehus, Region Sjælland, Hvidovre Hospital, Region Hovedstaden.
Formålet med databasen er at skabe et landsdækkende datagrundlag til brug for kvalitetssikring og forskning omkring indsatsen for sårbare gravide og deres børn.
Databasen indeholder sundhedsfaglige, psykologfaglige og socialfaglige data om sårbare gravide, deres partnere og børn frem til skolestartsalderen. Databasen er forløbsopdelt i en graviditetsdel og en børnedel.
Match i 2 tabeller: arrayTidlFoedslerLevendeFoedteBasis, arrayTidlFoedslerLevendeFoedteBasis_History
Skabt af: Nationalt Center for Miljø og Energi, Danmarks Miljøundersøgelser.
Formålet er at lagre luftmålinger udført af ENVS, Atair under Aarhus universitet
Skabt af: Socialstyrelsen, Kathrine Ebbe Tertz, Socialstyrelsen, Mette Lingaard, PwC.
På baggrund af det stigende antal voksne medpsykiske udfordringer og kommunernes støt
stigende udgifter på området har Socialstyrelseniværksat et projekt sammen med fire kommunerom at omlægge socialpsykiatrien i retning afrecovery-orienteret rehabilitering. PwCunderstøtter omlægningen og varetager denløbende evaluering af implementering ogresultater.
Recovery og rehabilitering har bl.a. fokus påforebyggelse, helhed og sammenhæng,borgerens nære almene miljø i form af familie ognetværk, sundhed og fritid, uddannelse ogbeskæftigelse samt på borgerens progression ogudvikling. Der er således tale om et skifte itilgangen på området og i samarbejdet medborgeren, der har betydning for både den mådeder arbejdes på myndighedsområdet, itilbuddene såvel som i samarbejdet på tværs ogmed civilsamfundet.
Hensigten med projektet er at udvikle en samletog sammenhængende model for, hvorledes enstrategisk omlægning i en kommunehensigtsmæssigt og effektivt kan gribes an.
Initiativet tager sit udgangspunkt isocialpsykiatrien, men vil med fordel kunnedanne inspiration i kommunerne til udvikling ogomlægning på det samlede voksenområde ogkan også bruges som inspiration i udviklingen afbørneområdet. Flere kommuner i Danmark erved at gentænke deres organiseringer på tværsaf social, sundhed og beskæftigelse for at sikreen mere helhedsorienteret indsats for borgeren.Derved kan initiativet anvendes til fleremålgrupper.
Skabt af: Center for Kultur og Udvikling.
Systemets formål er at understøtte CKUs arbejde og være arkiveringsplatform for CKU
Skabt af: Center for Kultur og Udvikling.
Systemets formål er at understøtte CKUs arbejde og være arkiveringsplatform for CKU
Skabt af: Miljø- og Fødevareklagenævnet, Planklagenævnet, Byfornyelsesnævnene.
Understøttelse af myndighedens opgave vedr. klagesagsbehandling i form af sagshåndtering og – arkivering.
Skabt af: Kulturstyrelsen, Bornholms Museum, Horsens Museum, Holstebro museum, Kroppedal Museum, Københavns Museum, Moesgård Museum, Morslands Historiske Museum, Museet for Thy og Vester Hanherred, Museet for Varde By og Omegn, Museet på Koldinghus, Museet på Sønderskov, Museum Salling, Museum Lolland-Falster, Museum Midtjylland, Folkemuseet i Hillerød, Holbo Herreds Kulturhistoriske Center, Hørsholm Egns Museum, Museum Sydøstdanmark, Næstved Museum, Køge Museum, Museerne Vordingborg, Museum Sønderjylland, Holbæk Museum, Kalundborg Museum, Odsherreds Kulturhistoriske Museum, Sydvestsjællands Museum, Museum Østjylland, Nordjyllands Historiske Museum, Odense Bys Museer, Ringkøbing-Skjern Museum, Roskilde Museum, Museet Færgegården, Silkeborg Kulturhistoriske Museum, Skanderborg Museum, Svendborg Museum, Sydvestjyske Museer, Vikingeskibsmuseet, Langelands Museum, Øhavsmuseet.
Formålet er at danne et nationalt overblik over landets arkæologiske kulturarv. Systemet fungerer primært som et administrativt redskab i forhold til den fysiske planlægning men også som kilde for forskning og til information om forhistorien til befolkningen generelt.
Kulturstyrelsen er i museumslovens § 39 forpligtet til at drive et sådant register
Kulturstyrelsen stiller databasen til rådighed og laver kvalitetskontrol, men det er alene museerne, der er ansvarlige for registreringen.
De statsanerkendte, arkæologisk arbejdende museer, opdaterer databasen hver gang de foretager en arkæologisk undersøgelse.
Desuden fører museerne tilsyn med de ca. 33.000 fredede fortidsminder, og registrerer resultatet i Fund og fortidsminder.
Skabt af: Slots- og Ejendomsstyrelsen, Styrelsen for Slotte og Kulturejendomme, Slots- og Kulturstyrelsen.
Central opbevaring af digitale tegninger af styrelsens ejendomsportefølje
Skabt af: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Signe Illum Pedersen.
Formålet med evalueringen af forsøget er at skabe viden om 1) det pædagogiske personales oplevelse af
forsøget og fagligheden, 2) forsøgsskolernes lokale forudsætninger, rammer og organisering i forhold til at
afprøve teknologiforståelse som fag og faglighed, 3) elevernes udvikling i teknologiforståelse og 4) forsøgsskolernes erfaringer med de to forskellige forsøgsmodeller i forsøget.
Formålet med forsøget har været at skabe viden om og opbygge erfaringer med, hvordan teknologiforståelse eventuelt kan implementeres i folkeskolens obligatoriske undervisning. Konkret har forsøget bestået
af to delforsøg, hvor der er afprøvet to forskellige modeller for arbejdet med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning: Teknologiforståelse som selvstændigt fag og teknologiforståelse integreret i eksisterende fag (dansk, matematik, billedkunst, natur/teknologi, håndværk og design, samfundsfag og
fysik/kemi).
Match i 1 tabel: Bilag_12_Padagogisk_personale_unicode
Skabt af: Socialstyrelsen.
Formålet er af afdække virkningsfulde indsatser for målgruppen og om børnene og de unge på baggrund af de indsatser de modtager bedre kan mestrede udfordringer, som følger af en opvækst i familier med stof- eller alkoholmisbrug og øger barnets/den unger trivsel.
Ligeledes indsamles data for at kunne følge de langsigtede resultater ift., om børnene og de unge får mere stabilitet i skolegang/uddannelse og arbejdsliv, samt om indsatserne på lang sigt er med til at mindske risikoen for, at den unge udvikler egentlige psykiske lidelser eller egne stof- og alkoholproblemer.
Match i 2 tabeller: fidelitet, ydelsesdefinition
Skabt af: Told- og Skattestyrelsen, SKAT.
Skabt af: Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse (GEUS), Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Assens Kommune, Ballerup Kommune, Billund Kommune, Bornholms Regionskommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Dragør Kommune, Egedal Kommune, Esbjerg Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faxe Kommune, Fredensborg Kommune, Fredericia Kommune, Frederiksberg Kommune, Frederikshavn Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Glostrup Kommune, Greve Kommune, Gribskov Kommune, Guldborgsund Kommune, Haderslev Kommune, Halsnæs Kommune, Hedensted Kommune, Helsingør Kommune, Herlev Kommune, Herning Kommune, Hillerød Kommune, Hjørring Kommune, Holbæk Kommune, Holstebro Kommune, Horsens Kommune, Hvidovre Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hørsholm Kommune, Ikast-Brande Kommune, Ishøj Kommune, Jammerbugt Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Kolding Kommune, Københavns Kommune, Køge Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Lolland Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune, Læsø Kommune, Mariagerfjord Kommune, Middelfart Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nordfyns Kommune, Nyborg Kommune, Næstved Kommune, Odder Kommune, Odense Kommune, Odsherred Kommune, Randers Kommune, Rebild Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Rudersdal Kommune, Rødovre Kommune, Samsø Kommune, Silkeborg Kommune, Skanderborg Kommune, Skive Kommune, Slagelse Kommune, Solrød Kommune, Sorø Kommune, Stevns Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Syddjurs Kommune, Sønderborg Kommune, Thisted Kommune, Tønder Kommune, Tårnby Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vejen Kommune, Vejle Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Ærø Kommune, Aabenraa Kommune, Aalborg Kommune, Aarhus Kommune.
GEUS's centrale boringsdatabase. Her lagres oplysninger om grundvands-, miljø- og geotekniske boringer
Match i 5 tabeller: PEJ_PUMPNING, PEJ_SYNKRONPEJLERUNDE, DRV_LUFTPROEVE, PKT_LUFTPROEVE, GVK_LUFTPROEVE
Skabt af: Udenrigsministeriet.
Match i 2 tabeller: CRSSCHEM, COD
Skabt af: Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Jobcentre, Kommuner, A-kasser, Anden aktør.
Det Fælles Datagrundlag (DFDG) understøtter sagsbehandling og styring af beskæftigelsesindsatsen for sagsbehandlingssystemer og borgere. DFDG er et fælles redskab der der udstiller centrale masterdata og forretningsregler for de professionelle aktører - på tværs af stat, kommuner, a-kasser og andre aktører. Udstillingen foregår via webservices.
Kernen i Det Fælles Data Grundlag er data om forsørgelse og indsats på personniveau. DFDG gør det muligt at registrere sagsoplysninger, herunder til- og afmeldinger i forbindelse med ledighed, planlagte og afholdte kontaktsamtaler, fravær og fritagelser, match, tilbud og planer.
Skabt af: Lægeforeningen, Yngre Læger (YL), Praktiserende Læger (PLO), Foreningen af Speciallæger (FAS).
Med Scanjour Captia ønskede Lægeforeningen at etablere et fælles sagsstyrings- og journalsystem for Lægeforeningen og de forhandlingsberettigede foreninger, som hidtil havde arbejdet med fire uafhængige journaler.
Målsætningerne var at opnå:
- en infrastruktur, der understøtter og fremmer videndeling
- uafhængighed af fysisk materiale gennem elektronisk lagring, distribution og behandling af sager
- udbredelse af sagsstyringsværktøjet til alle elektroniske arbejdspladser
- forbedret servicering af medlemmer gennem minimering af flaskehalsproblemer som følge af travlhed, sygdom og ferie/fritid
- adgang til forbedret, intuitiv informationssøgning for den enkelte
Match i 1 tabel: DOCUMENT_SUBMISSION
Skabt af: Danmarks Nationalbank.
Indsamling, bearbejdning, arkivering og offentliggørelse af statistik for danske bank- og realkreditinstitutter. Bank- og realkreditstatistikkerne er månedlige opgørelser af aktiver og passiver i danske banker og realkreditinstitutter.
Match i 1 tabel: Fact_UdlMd
Skabt af: Vejdirektoratet.
Uheldsdatabasen er et fagmodul under det generelle vejadministrationssystemet Vejman.dk. Uheldsdatabasen er det eneste af disse moduler i denne aflevering. Uheldsdatabasen er oprettet for dels at kunne målrette det stedbundne trafiksikkerhedsmæssige arbejde (bl.a. ved at udpege og forbedre sorte pletter og grå strækninger på vejnettet) og dels for at kunne følge udviklingen i uheldstallene.
Skabt af: Vejdirektoratet.
Trafikcenter varetager en meget central rolle dels ved at have overblik over trafikken på statsvejene og på udvalgte kommuneveje, ved at gribe aktivt ind i trafikken, når omstændighederne tilsiger det, og ved at informere om de trafikale forhold. Denne opgave løses året rundt hele døgnet gennem overvågning af vejnettet ved hjælp af systemer, kameraer, spoler og realtidsdata. Det sker også gennem indsamling, bearbejdning og udsendelse af trafikinformation til trafikanterne og eksterne service providers. Trafikcentret indgår også i koordinering af politiets, vejmyndigheders og beredskabers indsats i tilfælde af uheld, skader på veje og udstyr eller mindre hændelser som eksempelvis tabt gods. Endelig sker styring og overvågning af Vejdirektoratets trafikledelsessystemer også fra Trafikcentret. Det primære formål med Trafikcentrets arbejde er i videst mulige omfang at skabe sikkerhed og fremkommelighed på statens veje. Trafikmedarbejdere i Trafikcentret varetager alle ovenstående opgaver via Trafikman2. Stort set al information, overvågning, dokumentation, styring og udsendelse af trafikinformation sker gennem og i dette system, der også har integrationer med en rækker andre IT-systemer.
Skabt af: Arbejdsmarkedsstyrelsen, Jobcentre, Kommuner, A-kasser, Andre aktører.
Arbejdsmarkedsportalen understøtter sagsbehandling og styring af beskæftigelsesindsatsen. Portalen er et fælles redskab for de professionelle aktører - på tværs af stat, kommuner, a-kasser og andre aktører.
Kernen i Arbejdsmarkedsportalen er data om forsørgelse og indsats på personniveau. Portalen gør det muligt at registrere sagsoplysninger, herunder til og afmeldinger i forbindelse med ledighed, planlagte og afholdte kontaktsamtalet, match, tilbud og jobplaner. Desuden er der udviklet et særligt modul til kommunikation mellem A-kasser og Jobcentrene.
Match i 1 tabel: ActivityType
Skabt af: Justitsministeriets Forskningskontor, Maria Libak Pedersen.
Formålet med offerundersøgelsen er at belysebefolknings udsathed for kriminalitet,anmeldelsestilbøjelighed samt bekymring for personligt at blive udsat for kriminalitet og forkriminalitet i samfundet.
Skabt af: Danmarks Biblioteksskole.
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Evalueringen skal belyse, hvorvidt institutionerne medderes særlige beføjelser lever op til formålet om at kunnefastholde de unge i et positivt pædagogisk behandlingsbeløb - dermed formålet med indførelsen afinstitutionstypen.
Endvidere er formålet at opnå viden om denneinstitutionstype, institutionernes målgrupper, indholdet afden pædagogiske behandling på institutionerne samtindsatsens resultater i forhold til de unge samt eventuelleudfordringer.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Er der skabt institutioner med specialiseredepædagogiske behandlingsforløb efter lovens hensigtog for den i loven nævnte målgruppe, og hvadkendetegner denne institutionstype?
B.
Hvad kendetegner målgruppen for denneinstitutionstype, og hvad er de anbringendekommuners overvejelser herom i forhold til valg afinstitutionstype?
C.
Hvordan er de intensive pædagogiskebehandlingsforløb tilrettelagt, herunder personaletskvalifikationer og kompetencer for indsatserne?
D.
Hvilke resultater ses for gruppen af børn og unge,som har været anbragt på delvis lukkededøgninstitutioner, på kort og mellemlangt sigt?
Evalueringen af de fem delvis lukkede døgninstitutionerskal indeholde alle relevante elementer, der er væsentligefor at vurdere, hvilken rolle og betydning institutionstypenudgør som anbringende og behandlende foranstaltning iforhold til unge med svære adfærdsmæssigeproblemstillinger.
Skabt af: Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Luise Mølenberg Begtrup.
Projektets overordnede formål var at undersøge, om undervisning af ledere i Aktiv Gravidpolitik, hvor arbejdet forsøges tilpasset den gravides behov, nedsætter det graviditetsrelaterede fravær.
Delformål
Derudover ønskede vi at undersøge
1) i hvilken grad man ved undervisning af ledere får implementeret Aktiv Gravidpolitik på arbejdspladsen.
2) om en Aktiv Gravidpolitik medfører større tryghed og tilfredshed blandt de gravide medarbejdere, og om effekten er størst blandt medarbejdere, der har meget stående/gående arbejde, hyppige løft, mange nattevagter og lav indflydelse.
3) om indførelse af Aktiv Gravidpolitik på en arbejdsplads er effektiv i forhold til omkostningerne.
På grund af lav responsrate på spørgeskemaer og deraf mindre datamængde end forventet, var vi ikke i stand til at undersøge hele delformål 2.
Match i 1 tabel: survey_gravide_final
Skabt af: Sekretariatet for Telebruger- og klagenævnet, Universitets- og Bygningsstyrelsen, Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. Departementet, Forskning- og Innovationsstyrelsen, IT- og Telestyrelsen.
ESDH indførtes i VTU med en målsætning om, at understøtte en høj grad af videndeling og kvalitet i sagsbehandlingen og styrkelse af samarbejdet på tværs i koncernen, og understøttelse af journaliseringsbehovog sags- og dokumenthåndtering.
Skabt af: Trafikstyrelsen.
Af- og påstigere data anvendes internt og af Transportministeriet departement til rapporter, analyser, departements- og ministerbetjening samt ved besvarelser af diverse forespørgsler fra eksterne interessenter.
Skabt af: Social - og Boligstyrelsen.
Evalueringen af de reviderede magtanvendelsesregler er ét
ud af tre delelementer under Opfølgning af revision af
magtanvendelsesreglerne i aftalegrundlaget for satspuljen
2019. Evalueringens overordnede formål er at skabe viden om
konsekvenserne af lovændringen, herunder i hvilket
omfang de reviderede regler for magtanvendelse er
implementeret, samt om de nye regler opfylder deres
formål.
Evalueringen skal bidrage til at skabe grundlag for en
politisk opfølgning på regelændringerne ved at undersøge:
1) udviklingen i indberetningen af magtanvendelser, 2) i
hvor høj grad de ændrede regler er kendte og bruges af
ledere og medarbejdere, 3) hvilke konsekvenser
regelændringerne har haft for borgere og personale og 4)
erfaringerne med det nyoprettede råd; Rådet for
Tryghedsskabende Velfærdsteknologi (kaldet Rådet).
Match i 6 tabeller: Ledersurvey_2020, Ledersurvey_2021, Ledersurvey_2022, Medarbejdersurvey_2022, Medarbejdersurvey_2020, ...
Skabt af: Transportministeriet.
Fuld dokumentation af myndighedens faglige og administrative virke.
Skabt af: Ankestyrelsen.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: ANBRING1
Skabt af: Trafikstyrelsen, Trafik- og Byggestyrelsen, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Trafikstyrelsen.
Hændelsesdatabase for Jernbane er et egenudviklet fagsystem, der har til formål at understøtte indsamling og statistisk bearbejdning af oplysninger om hændelser på den danske jernbane. Aggregerede statistikker publiceres i årlige sikkerhedsrapporter, og data anvendes desuden som en del af en risikobaseret tilsynsplanlægning.
Match i 2 tabeller: tblCauseOverallspecificList, tblEventconditionOverallspecificList
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Christoffer Rasch.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser. Undersøgelsen er en opfølgning på samme undersøgelse i 2020.
Skabt af: Statens Serum Institut.
Skabt af: Socialstyrelsen, Kenneth Lykke Søresnsen.
Det blev i forbindelse med satspuljeaftalen for 2018-2021 under delaftale 2 ”Mere kvalitet iplejefamilier – en bedre opvækst for det
anbragte barn” besluttet, at plejefamilieområdet havde behov for et løft for at sikre mere kvalitet iplejefamilieanbringelser. Det overordnede formål med initiativet er at sikre, at den støtte, plejefamilierne får, er af høj kvalitet ogdifferentieret i forhold til den konkrete opgave, så barnet eller den unge får den indsats, som barnet eller den unge har behov for, og sammenbrud undgås. Initiativet skal således understøtte, at børn og unge anbringes i de rette plejefamilier, samt sikre, at alle professionelle plejefamilier underlægges de samme kvalitetskrav. Endelig skal initiativet styrke plejefamiliernes kompetencer, så det kan sikre trivsel og positiv udvikling for børnene og deunge (Udmøntning af satspuljen for 2018-2021).
Den samlede delaftale består af ni delinitiativer,og denne evaluering har til hensigt at følge op påimplementeringen af følgende seks ud af de nidelinitiativer1:
• Delinitiativ 1: Indførelse af nyeplejefamilietyper
• Delinitiativ 2: Mere ensartet godkendelse og nyt vidensbaseret grundkursus
• Delinitiativ 3: Tæt støttede opstartsforløb og familieplejekonsulenter
Delinitiativ 5: Afskaffelse af de konkretegodkendelser
• Delinitiativ 6: Ro og stabilitet i anbringelsen
• Delinitiativ 8: Ny model for udgiftsdækning afnetværksplejefamilier.
Evalueringen er baseret på tre datakilder: 1) centrale nøgletal, 2) spørgeskemadata og 3)interviews fra henholdsvis kommuner, socialtilsynog plejefamilier, herunder netværksplejefamilier.De centrale nøgletal består af kvantitativenedslag, der belyser de driftsmæssige aspekter af lovændringen. Spørgeskemaundersøgelserne og interviewene har til formål at belyse aspekter ved implementeringen af lovændringerne samterfaringer hermed, som ikke kan belyses vianøgletal. Dataindsamlingen til evalueringen af”Mere kvalitet i plejefamilier – en bedre opvækstfor det anbragte barn” har fundet sted i 2020, hvormed det forventes, at flere af de rapporterede opgørelser vil være præget a fCOVID-19-situationen.
Skabt af: Miljøstyrelsen.
Match i 1 tabel: BRANCHER
Skabt af: Nyborg Gl. Kommune, Nyborg Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Danmarks Miljøundersøgelser, Aarhus Universitet, DCE - Nationalt Center for Miljø og Energi.
Formålet er at lagre luftmålinger udført af ENVS, Atair under Aarhus universitet.
Skabt af: Miljøstyrelsen.
Match i 1 tabel: BRANCHER
Skabt af: Erhvervs- og Byggestyrelsen, Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Formålet med OPUS er at administrere midler til iværksætterstøtte fra Den Europæiske Socialfond. Den Europæiske Socialfond stiller risikovillig EU-kapital til rådighed for nyskabende projekter på arbejdsmarkedet i EU’s medlemslande. Støtten er inddelt i programmer, som følger EU’s 7-årige budgetperiode. I Danmark er Mål 3-programmet om kompetence, udvikling og flere jobs det største af socialfondsprogrammerne med et budget på 2,8 mia. kr. i budgetperioden 2000-2006.
EBST er forvaltningsmyndighed for Socialfonden i Danmark. Midlerne er fordelt på en central pulje administreret af EBST og regionale puljer administreret af hhv. amterne, Bornholms Regionskommune samt København og Frederiksberg kommuner.
Skabt af: Nævnet til fremme af debat og oplysning om EU, Europanævnet.
Skabt af: AF Nordjylland.
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring.
At styrke evalueringskulturen i folkeskolen og at have et ensartet værktøj, der kan evaluere elevers faglige kompetencer på tværs af landet.
Skabt af: Albertslund Kommune, Assens Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Horsens Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Køge Kommune, Nordfyns Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Stevns Kommune, Ærø Kommune.
KMD Elev løser de administrative opgaver, der er omkring elevernes stam- og undervisningsoplysninger, samt de administrative opgaver der er med undervisningspligten, adressekontrol, plejebørn/udenbys børn, skoleregister, aktuelt elevtal, skoleindskrivning, skolebestyrelsesvalg, transport/buskort, søskendeoplysninger, forældreoplysninger, elevernes fravær, handleplan, skolefritidsordning, klasseoprykning, prøveafvikling samt ungdomsskoletilbud.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Alle kommuner skal foretage indberetninger om anbringelser af børn og unge, når kommunen er handlekommune for barnet. Derved bliver indberetninger om konkrete handlinger, sagsbehandling og afgørelser samlet og formidlet, så det er muligt at få et konkret og virkelighedsnært billede af velfærdsudviklingen i Danmark nu og her.
Match i 1 tabel: STAT_ARKIV_ANB_HAEND_2016
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks Statistik, Told- og Skattestyrelsen, Arbejdstilsynet.
Skabt af: Vejdirektoratet, Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Københavns Amt, Roskilde Amt, Frederiksborg Amt, Vestsjællands Amt, Storstrøms Amt, Bornholms Amt, Fyns Amt, Sønderjyllands Amt, Ribe Amt, Vejle Amt, Ringkøbing Amt, Århus Amt, Viborg Amt, Nordjyllands Amt.
Skabt af: Erhvervsstyrelsen, Erhvervs- og Selvskabsstyrelsen, Told- og Skattestyrelsen, Skat, Danmarks Statistik.
Det centrale virksomhedsregister (CVR)
CVR er statens stamregister for virksomhedsoplysninger og indeholder oplysninger om alle registrerede virksomheder i Danmark.
Erhvervsstyrelsen ejer CVR, og er ansvarlig for registrering heri, samt vedligeholdelse og udvikling af registret.
Skabt af: Fiskeriministeriet, Strukturdirektoratet, Direktoratet for FødevareErhverv.
Skabt af: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Danmarks Statistik, Told- og Skattestyrelsen, Arbejdstilsynet.
Skabt af: CISU - Civilsamfund i Udvikling.
Data fra CISU's fællesdrev bestående af dokumenter og data, som danner grundlag for foreningens ledelse og information om foreningens arbejdsområde samt puljeforvaltning og dertilhørende rammesætninger og sagsbehandling. Systements data danner desuden grundlag for fx CISU's kursusaktivitet, medlemsrettede mødeaktiviteter og anden medlemsservice såsom rådgivnings- og kommunikationsarbejde.
Skabt af: Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Disciplinær- og Klagenævnet for Beskikkede Bygningssagkyndige, Rådet for Socialt Udsatte, Valgnævnet, Valgbarhedsnævnet, LAG-sekretariatet, Erhvervsstyrelsen.
F2 er et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der fungerer som et arbejdsredskab, der anvendes til de fleste funktioner, herunder også uformel brevveksling internt og eksternt, udarbejdelse af udkast, opbevaring af både sagsrelevant og ikke sagsrelevant materiale samt modtagelse og afsendelse af private breve.
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring.
I systemet registreres elevfravær i grundskolen. Fravær fra undervisningen skal registreres, da et fravær betyder manglende opfyldelse af undervisningspligten. Ved fravær skal forældrene give skolen oplysning om grunden til fraværet, da forældrene skal medvirke til, at barnet opfylder undervisningspligten
Skabt af: Kasper Møller Hansen.
Danske Valgundersøgelsen (DNES) er en omfattende høj-kvalitets spørgeskemaundersøgelse baseret på en sandsynlighedsbaseret stikprøve af danske vælgere udtrukket fra CPR-registeret. DNES er det mest anvendte spørgeskemadata i Danmark og den længst løbende undersøgelse. Undersøgelsen har kørt ubrudt siden folketingsvalget i 1971, og denne runde vil etablere den 19. bølge i serien. DNES er den bedste kilde til at forstå dansk vælgeradfærd både i sin samtid og i et længere tidsperspektiv og er den mest anvendte datakilde for både forskere og den bredere offentlighed, såsom journalister og studerende. Undersøgelserne har dokumentet og muliggjort unikke analyser af de store samfundsomvæltninger over et halvt århundrede både i relation til det enkelte folketingsvalg og til den overordnede udvikling over samtlige folketingsvalg siden 1971. Det er en repræsentativ spørgeskemaundersøgelse af den danske vælgerbefolkning.
Match i 1 tabel: FV22_MAIN_8feb2024
Skabt af: Det danske Filminstitut.
Skabt af: Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte.
Skabt af: Københavns Universitet.
Match i 2 tabeller: AKT, STUD_LED
Skabt af: Bygge, Energi og Service - Fælles Stabe, Børne-og Ungdomsafdelingen, Social-og Psykiatri dog ikke adoption/sterilisation/abort, Børne-og Ungdomsafdelingen, Social-og Psykiatri, adoption/sterilisation/abort/Kofoedsminde, Forsikringssekretariatet - Fælles Stabe, IT-afdelingen - Fælles Stabe, Industrimiljø - Teknik -og Miljø, Jord og Grundvand - Teknik -og Miljø, Jordbrugskommissionen - Teknik-og Miljø, Kommunikationsafdelingen - Fælles Stabe, Kontoret for Regional Udvikling - Fælles Stabe, Ledelsessekretariatet - Fælles Stabe., Natur-og Plankontoret - Teknik-og Miljø, Personaleudvikling - Fælles Stabe, Psykiatriafdelingen, Social-og Psykiatri, Regnskabsafdelingen - Fælles Stabe, Sekretariatet - Teknik-og Miljø, Sekretariatet, Social-og Psykiatri, Storstrøms Sygehus Næstved, Sundhed, Sundhedsforvaltningen, Uddannelse- Kultur og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Vandmiljøkontoret - Teknik-og Miljø, Vejkontoret - Teknik-og Miljø, Voksenafdelingen (M), Social-og Psykiatri, Voksenafdelingen (N), Social-og Psykiatri, Økonomisk Sekretariat - Fælles Stabe.
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling.
Skabt af: Socialstyrelsen.
Fremtidens Dagtilbud er et udviklingsprogram, som er blevet udviklet og afprøvet i dagtilbud for 0-6-årige børn i perioden 2014-2016. Udviklingsprogrammet blev igangsat af Børne- og Socialministeriet med det formål at udvikle og afprøve indsatser og redskaber i den pædagogiske praksis, der kan bidrage til at styrke børns trivsel, udvikling og læring. Programmet skal understøtte, at børnene møder passende udfordringer i inkluderende fællesskaber i dagtilbuddene og derigennem bidrage til at mindske betydningen af den negative sociale arv, så alle børn får det bedste springbræt til at klare sig i skolen og senere i livet. Sideløbende med at programmet er blevet afprøvet i dagtilbuddene, er der iværksat følgeforskning, som skal tilvejebringe solid viden om programmets pædagogiske indsatser.
Match i 2 tabeller: kontekst_medarbejder, kontekst_leder
Skabt af: Vejdirektoratet, Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Københavns Amt, Roskilde Amt, Frederiksborg Amt, Vestsjællands Amt, Storstrøms Amt, Bornholms Amt, Fyns Amt, Sønderjyllands Amt, Ribe Amt, Vejle Amt, Ringkøbing Amt, Århus Amt, Viborg Amt, Nordjyllands Amt.
Skabt af: Vejdirektoratet, Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Københavns Amt, Roskilde Amt, Frederiksborg Amt, Vestsjællands Amt, Storstrøms Amt, Bornholms Amt, Fyns Amt, Sønderjyllands Amt, Ribe Amt, Vejle Amt, Ringkøbing Amt, Århus Amt, Viborg Amt, Nordjyllands Amt.
Skabt af: Vejdirektoratet, Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Københavns Amt, Roskilde Amt, Frederiksborg Amt, Vestsjællands Amt, Storstrøms Amt, Bornholms Amt, Fyns Amt, Sønderjyllands Amt, Ribe Amt, Vejle Amt, Ringkøbing Amt, Århus Amt, Viborg Amt, Nordjyllands Amt.
Skabt af: Statens Serum Institut, Sundhedsdatastyrelsen.
Overblik over dødsårsager i befolkning med henblik på forskning, analyse og overvågning.
Match i 1 tabel: DAR_T_DODSAARSAG_2
Skabt af: Udlændinge- og Integrationsministeriet, Statsforvaltningen Hovedstaden, Statsforvaltningen Midtjylland, Statsforvaltningen Nordjylland, Statsforvaltningen Sjælland, Statsforvaltningen Syddanmark, Integrationsministeriet, Udlændingestyrelsen, Justitsministeriet, Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering, Statsforvaltningen, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Udlændinge- og Integrationsministeriet, Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Registering af personer (kontakter) på udlændingeområdet. Oplysningerne anvendes bl.a.i systemerne IBS og Esther H
Skabt af: Socialstyrelsen, Ældreforum.
Systemets formål er at understøtte en effektiv og rationel sagsbehandling og sagsstyring, sikre dokumentation af sagsforløbene samt effektiv kommunikation.
Skabt af: Slots- og Ejendomsstyrelsen.
Match i 1 tabel: INTERESS
Skabt af: Socialstyrelsen, Rambøll.
Det overordnede formål med evaluering af
voksenansvarsloven er at belyse, hvorledes de rammer,
som loven sætter for plejefamilier og personales adgang
til, som led i varetagelsen af den daglige omsorg, at anvende magt og foretage andre indgreb i anbragte børnog unges selvbestemmelsesret samt sikre de anbragtebørn og unges retssikkerhed, anvendes i praksis.
Evalueringen skal således belyse følgendeundersøgelsesspørgsmål:
A.
Har voksenansvarsloven givet de fagprofessionelle ide anbringende kommuner og påanbringelsessteder samt plejefamilier en sådanklarhed over ansvar og handlemuligheder, at dehandler i overensstemmelse med lovens indhold ogintentioner?
B.
Har de fagprofessionelle i de anbringendekommuner og på anbringelsessteder medvoksenansvarsloven fået de nødvendige redskabertil at drage omsorg for og beskytte anbragte børnog unge?
Skabt af: DSB.
Opbevaring og sagsbehandling af alle kundehenvendelser i DSB, fx spørgsmål, klager over kontrolafgift, rejsetidsgaranti, handicapassistance
Match i 4 tabeller: contact, incident, account, email
Skabt af: Troels Krarup, Sociologisk Institut, Københavns Universitet.
Empirisk set har projektet til formål at kortlægge og analysere det civile engagement i bynatur i Danmark. Det overordnede formål med spørgeskemaundersøgelsen - som led i det samlede projekt - er at afdække hvilke divergerende eller overlappende ønsker til fremtidens bynatur trives bredt i den danske (by-)befolkning. Derudover har undersøgelsen til formål at kortlægge, hvilke forskellige typer af engagement (følelsesmæssigt, privat, civilt, holdningsmæssigt, politisk), danske byboere har i lokale grønne områder og hvordan de evt. overlapper og spiller sammen.
Skabt af: Indenrigsministeriet, Forsvarets Personalestyrrelse.
SVSYS anvendes ved afholdelse af session, der i dag hedder Forsvarets Dag. SVSYS anvendes ligeledes til indkaldlse til værnepligt
Skabt af: Matrikeldirektoratet, Kort- og Matrikelstyrelsen, Udstykningskontoret.
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Understøttelse af behov for at kunne følge udviklingen i andelen af lærernes arbejdstid, der blev brugt på elevsamvær og med direkte læringsformål.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Match i 2 tabeller: ARKITEKT, IT
Skabt af: Banedanmark, Service.
Skabt af: Erhvervs og Vækstministeriet, Erhvervsministeriet.
Ensartet og systematisk dokumentering af sagsbehandlingen. Samt forelæggelse af sager for ministeren.
Skabt af: Frivilligrådet.
Dokumentation af hele Frivilligrådets sagsbehandling og administration.
Skabt af: Danmarks Nationalbank.
Udarbejdelse af statistik med opgørelse af Danmarks finansielle transaktioner og mellemværender med udlandet samt Danmarks aktiver og passiver overfor udlandet. Respondenter er primært forsikrings- og pensionsselskaber samt ikke-finansielle virksomheder.
Skabt af: Brøndby Kommune.
Formålet med KMD Sag EDH er styring af kommunens sager og dokumener. Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager.
Skabt af: Socialstyrelsen, Birgitte Færregaard Larsen, Socialstyrelsen, VIVE, Christoffer Scavenius Sonne-Schmidt, VIVE.
Formålet med forskningsprojektet var atundersøge om FFT har den ønskede virkning i
Danmark. Målet med FFT var at forbedrerelationerne i familien og mindske den ungesuhensigtsmæssige adfærd ved dels at styrkerelationerne internt i familien, dels at træne denunge og forældrene i at forebygge og håndterekonflikter.
Skabt af: Lemvig Gl. Kommune, Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Ny Kommune.
Elektronisk sagsstyring- og dokumenthåndtering. Effektiv og konsistent sagsbehandling i kommunen baseret på digital forvaltning og videndeling. Indsamling, registrering, opbevaring, systematisering, overgivelse og sletning. Indscanning af indgående papirpost. Elektronisk fremsøgning af sager og dokumenter til støtte for sagsbehandlingen - elektronisk vedligeholdelse af firma- og personoplysninger med henblik på korrekt adressering af korrespondence - lagring af elektronisk korrespondence med private personer/firmaer og offentlige myndigheder - videndeling på tværs af kommunen i det omfang dette er lovligt i henhold til forvaltningsloven.
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter, Integration, og Sociale Forhold, Udlændinge- og Integrationsministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, Bolig- og Planstyrelsen, Landsbyggefonden, Byggeskadefonden.
BOSSINF-Renovering er et administrativt IT-system, som indeholder oplysninger om de almene renoveringer, som er omfattet af Byggeskadefondens forsikringsdækning af eventuelle byggeskader, som kan opstå i forbindelse med renoveringsarbejderne.
Systemet taget i brug 1/7 2011.
Men i perioden 14. januar 2008 til 31.12.2010 er der 31 projekter.
I perioden 1.1.2011-30.6.2011 er der 34 projekter. Der er kun tale om §91-projekter.
Skabt af: Center for Ligebehandling af Handicappede.
Skabt af: Lægemiddelstyrelsen.
Minerva er udviklet af Lægemiddelstyrelsen med baggrund i Covid-19 krisen. 2. marts 2020 var startskuddet til en agil udviklingsproces til at understøtte behovet for overblik og beslutningsstøttende information i epidemihåndteringen.
Match i 1 tabel: DimDrugFormGruppeOverordnet
Skabt af: Økonomi- og Indenrigsministeriet (I), Social- og Indenrigsministeriet, Økonomi- og Indenrigsministeriet (II), Økonomi- og Indenrigsministeriets Benchmarkingenhed.
Systemet anvendes til intern sagsadministration, varetagelse af ressortområde (ESDH)
Skabt af: Søfartsstyrelsen.