Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Danmarks Statistik.
Danmarks Statistiks kvalifikationsregister indeholder uddannelseskvalifikationer fra voksen/åben uddannelse, indvandrenes medbragte uddannelse, diverse autorisationsregistre mv., hvor Danmarks Statistik typisk ikke har registreret de uddannelsesaktiviteter der har ført frem til den given opnået kvalifikation.
Kvalifikationen er dog vigtig i sig selv og indgår bl.a. som et element i vurderingen af en persons højeste fuldførte uddannelse.
Match i 1 tabel: SA_KVALIFIKATION_2013
Skabt af: Styrelsen for It og Læring.
Indsamling af oplysninger om personalets arbejdstid i grundskolen, planlagte undervisningstimetal, personalets køn og alder.
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring.
I systemet registreres elevfravær i grundskolen. Fravær fra undervisningen skal registreres, da et fravær betyder manglende opfyldelse af undervisningspligten. Ved fravær skal forældrene give skolen oplysning om grunden til fraværet, da forældrene skal medvirke til, at barnet opfylder undervisningspligten
Skabt af: Styrelsen for It og Læring.
Indsamling af grundskolekarakterer med henblik på statistiske opgørelser.
Skabt af: Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, Birgit Aust.
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i Undervisningsministeriet (UVM) har ønsket at gennemføre en undersøgelse med afsæt i, at flere lærere i grundskolen rapporterer om vold og trusler fra elever. Afrapporteringen af vold og trusler er gennemført i regi af det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljøs løbende overvågning af arbejdsmiljøet blandt de erhvervsaktive i Danmark. Forekomsten af vold og trusler i arbejdsmiljøet betragtes som en af de negative faktorer, der er af stor betydning for medarbejdernes trivsel og helbred.
Formålet var, at undersøgelsen ved hjælp af dels allerede indhentede data dels nye data - kvantitative såvel som kvalitative, skal tegne et billede af omfang, forekomst og karakteristika af episoder med vold og trusler fra elever rettet mod undervisningspersonalet. Derudover var formålet at belyse mulige forklaringer på udviklingen, samt undersøge hvordan vold og trusler forebygges på skolerne i dag. Undersøgelsen blev gennemført i perioden oktober 2017 – februar 2018, da der var et behov for hurtigt at skaffe viden, der kan understøtte udarbejdelsen af værktøjer og en efterfølgende dialog omkring udfordringen med en stigende grad af vold og trusler i grundskolen. Behovet for at gennemføre analysen på ganske kort tid har betydet, at det er valgt at foretage nogle afgrænsninger i omfanget af undersøgelsesgruppen og i udfoldningen af analysens resultater.
Analysen har taget sit udgangspunkt i følgende tre overordnede temaer: Forekomst af chikane, trusler og vold fra eleverne mod underviserne samt undervisningspersonalets oplevelse af dette fænomen Forekomst af chikane, trusler og vold i særlige grupper og i særlige situationer Indsatser på skolerne til forebyggelse og håndtering af chikane, trusler og vold Til gennemførsel af den kvantitative og kvalitative undersøgelse blev der udviklet henholdsvis: 1. et spørgeskema og 2. tre interviewguides.
Skabt af: Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen.
Systemet er oprettet for at håndtere Kvalitets- og Tilsynsstyrelsens sager og dokumenter
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hillerød Kommune, Køge Kommune, Kalundborg Kommune, Stevns Kommune, Kerteminde Kommune, Nordfyns Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
KMD Elev løser de administrative opgaver, der er omkring elevernes stam- og undervisningsoplysninger, samt de administrative opgaver der er med undervisningspligten, adressekontrol, plejebørn/udenbys børn, skoleregister, aktuelt elevtal, skoleindskrivning, skolebestyrelsesvalg, transport/buskort, søskendeoplysninger, forældreoplysninger, elevernes fravær, handleplan, skolefritidsordning, klasseoprykning, prøveafvikling samt ungdomsskoletilbud.
Skabt af: Undervisningsministeriets Departement.
Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Undervisningsministeriets Departement.
Skabt af: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Skabt af: Børne- og Undervisningsministeriet, Undervisningsministeriet, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Styrelsen for IT og Læring, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Dokument og sagshåndtering
Skabt af: Ministeriet for Børn og Undervisning, Undervisningsministeriet, Ministeriet for Børn, undervisning og ligestilling.
Databasen indeholder Departementets sager og dokumenter om projektet Ny Nordisk Skole
Skabt af: Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen.
Systemet er oprettet for at håndtere sager og dokumenter oprettet af Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen
Skabt af: Sorø Kommune.
Tabulex' programmer benyttes til folkeskolernes og skoleforvaltningens behov. TEA er elevadministrationsystemet, som samler alle relevante data om de enkelte elever fra deres indskrivning til børnehaveklasse, til de går ud med et eksamensbevis i hånden.
Skabt af: Albertslund Kommune, Assens Kommune, Fanø Kommune, Favrskov Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Hillerød Kommune, Horsens Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Kalundborg Kommune, Kerteminde Kommune, Køge Kommune, Nordfyns Kommune, Odder Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Stevns Kommune, Ærø Kommune.
KMD Elev løser de administrative opgaver, der er omkring elevernes stam- og undervisningsoplysninger, samt de administrative opgaver der er med undervisningspligten, adressekontrol, plejebørn/udenbys børn, skoleregister, aktuelt elevtal, skoleindskrivning, skolebestyrelsesvalg, transport/buskort, søskendeoplysninger, forældreoplysninger, elevernes fravær, handleplan, skolefritidsordning, klasseoprykning, prøveafvikling samt ungdomsskoletilbud.
Skabt af: Danmarks Evalueringsinstitut (EVA).
ESDH-system for Danmarks Evalueringsinstitut.
Skabt af: Brøndby Kommune, Albertslund Kommune, Hvidovre Kommune, Rødovre Kommune, Vallensbæk Kommune, Allerød Kommune, Halsnæs Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Lejre Kommune, Vordingborg Kommune, Middelfart Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Nyborg Kommune, Svendborg Kommune, Langeland Kommune, Varde Kommune, Aabenraa Kommune, Fredericia Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Lemvig Kommune, Struer Kommune, Norddjurs Kommune, Ikast-Brande Kommune, Morsø Kommune, Skive Kommune, Viborg Kommune, Brønderslev Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune, Jammerbugt Kommune.
Tabulex' programmer benyttes til folkeskolernes og skoleforvaltningens behov. TEA er elevadministrationsystemet, som samler alle relevante data om de enkelte elever fra deres indskrivning til børnehaveklasse, til de går ud med et eksamensbevis i hånden.
Skabt af: Glostrup Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hillerød Kommune, Køge Kommune, Kalundborg Kommune, Stevns Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nordfyns Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Horsens Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune, Morsø Kommune.
KMD Elev løser de administrative opgaver, der er omkring elevernes stam- og undervisningsoplysninger, samt de administrative opgaver der er med undervisningspligten, adressekontrol, plejebørn/udenbys børn, skoleregister, aktuelt elevtal, skoleindskrivning, skolebestyrelsesvalg, transport/buskort, søskendeoplysninger, forældreoplysninger, elevernes fravær, handleplan, skolefritidsordning, klasseoprykning, prøveafvikling samt ungdomsskoletilbud.
Skabt af: Glostrup Kommune, Herlev Kommune, Høje-Taastrup Kommune, Hillerød Kommune, Køge Kommune, Kalundborg Kommune, Stevns Kommune, Assens Kommune, Kerteminde Kommune, Nordfyn Kommune, Ærø Kommune, Fanø Kommune, Horsens Kommune, Odder Kommune, Samsø Kommune, Skanderborg Kommune, Ringkøbing-Skjern Kommune.
KMD Elev løser de administrative opgaver, der er omkring elevernes stam- og undervisningsoplysninger, samt de administrative opgaver der er med undervisningspligten, adressekontrol, plejebørn/udenbys børn, skoleregister, aktuelt elevtal, skoleindskrivning, skolebestyrelsesvalg, transport/buskort, søskendeoplysninger, forældreoplysninger, elevernes fravær, handleplan, skolefritidsordning, klasseoprykning, prøveafvikling samt ungdomsskoletilbud.
Skabt af: Lejre Gl. Kommune, Bramnæs, Hvalsø, Lejre Ny Kommune.
KMD Sag er et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med at oprette og drive it-systemet (LIF) er at opsamle faktisk lønsumsforbrug og årsværksforbrug for centrale dele af staten til brug for bla. Finanslovsberegning, opkrævning af fleksjob mv.
Skabt af: Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med at oprette og drive it-systemet (LIF) er at opsamle faktisk lønsumsforbrug og årsværksforbrug for centrale dele af staten til brug for bla. Finanslovsberegning, opkrævning af fleksjob mv.
Skabt af: Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med at oprette og drive it-systemet (LIF) er at opsamle faktisk lønsumsforbrug og årsværksforbrug for centrale dele af staten til brug for bla. Finanslovsberegning, opkrævning af fleksjob mv.
Skabt af: Moderniseringsstyrelsen.
Formålet med at oprette og drive it-systemet (LIF) er at opsamle faktisk lønsumsforbrug og årsværksforbrug for centrale dele af staten til brug for bla. Finanslovsberegning, opkrævning af fleksjob mv.
Skabt af: Personalestyrelsen.
Formålet med at oprette og drive it-systemet (LIF) er at opsamle faktisk lønsumsforbrug og årsværksforbrug for centrale dele af staten til brug for bla. Finanslovsberegning, opkrævning af fleksjob mv.
Skabt af: Personalestyrelsen.
Registrering af faktisk lønsums- og årsværksforbrug i de centrale statslige ministerier og styrelser til brug for myndighedsopgaver ifm. opfølgning på udvikling i lønsum og
årsværk i staten, samt talgrundlag for udarbejdelse af Forslag til Finanslov, opkrævning til Fleksjobordningen med mere.
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen.
FORM er en forkortelse for "FOrretningsReferenceModel". Som udgangspunkt er FORM et katalog på overordnet niveau over samtlige opgaver, der udføres i den offentlige sektor: Statens, regionerne og kommunerne. Det betyder, at FORM fx er velegnet til brug i fx analyser og som et overblik på tværs af hele den offentlige sektor.
Ved at de enkelte myndigheder refererer deres egen lokale systematik op mod et fællesoffentligt FORM-nummer, etableres et "fælles sprog/referencepunkt", der giver mulighed for sammenhæng samt mulighed for udveksling af data/oplysninger i en fælles referenceramme.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: Digitaliseringsstyrelsen.
Forretningsreferencemodellen (FORM) er et katalog over det offentliges opgaver, både i forhold til borgere og virksomheder, vedrørende internationale relationer og samfundsforhold, og endelig vedrørende de interne administrative opgaver, der fungerer som et analyse- og struktureringsredskab, der skaber overblik og et fælles sprog på tværs af den offentlige sektor.
Match i 2 tabeller: Hovedomraade, Opgaveomraade
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Jesper Lauridsen, Mikkel Nielsen.
Ungeundersøgelsen - Københavns Vestegn 2012 har til formål at udforme en ungeprofil i Københavns Vestegn, hvor der fokuseres på de unges egne udsagn om generel livsstil, trivsel og risikoadfærd i og uden for skolen.
Skabt af: Social- og Boligstyrelsen, Christoffer Rasch.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser. Undersøgelsen er en opfølgning på samme undersøgelse i 2020.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Skabt af: Socialstyrelsen, Jeanette Birch Lauridsen.
Formålet med undersøgelsen er at få kommunernes perspektiv på oplevede udfordringer og behov i relation til arbejdet med børn, unge og voksne på socialområdet mhp. at kunne udvikle og målrette relevante indsatser.
Match i 1 tabel: Kommuneundersøgelsen_på_børne_og_ungeområdet
Skabt af: Danmarks Statistik.
Formålet med elevregistret er at etablere det registermæssige datagrundlag for den offentlige uddannelsesstatistik. Registret danner grundlag for årlige opgørelser af tilgang, bestand og fuldførte uddannelser. Endvidere er det formålet at etablere et omfattende og dækkende datagrundlag for registerbaseret forskning i uddannelsesmæssige forhold.
Match i 2 tabeller: SA_ELEV1_2011, SA_ELEV2_2011
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Formålet med undersøgelsen er at belyse opvækstvilkårenes betydning for børnenes senere tilværelse.
Skabt af: Statens Serum Institut, Morten Frisch.
At belyse den seksuelle sundhed og samspillet mellem seksualitet og helbred i Danmark
Match i 1 tabel: projekt_sexus_data
Skabt af: Styrelsen for IT og Læring.
At styrke evalueringskulturen i folkeskolen og at have et ensartet værktøj, der kan evaluere elevers faglige kompetencer på tværs af landet.
Skabt af: Astrid Læssø.
Formålet med denne undersøgelse er at afdække danskernes holdning til forebyggelsespolitiske muligheder og tiltag på sundhedsområdet og dermed skabe grundlaget for en mere aktiv og fremadrettet indsats i forhold til forebyggelsesarbejdet i Danmark.
Skabt af: Dines Andersen.
Skabt af: Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af.
Systemets formål er flere.
1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser.
2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed.
3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager.
4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager.
5) Statistisk udtræk
Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: Den Uvildige Konsulent på Handicapområdet.
Systemet er udviklet specielt til støtte for DUKHs særlige opgaver og er tæt sammenvævet med de arbejdsgange og faglige rutiner DUKH benytter sig af. Systemets formål er flere. 1) Hjælpeværktøj i intern visitering af henvendelser. 2) Registrering af henvendelser, DUKHs rådgivning og statistiske data i forhold til retssikkerhed. 3) Registrering af sager og dokumenter i rådgivningssager. 4) Registrering af sager og dokumenter i administrative sager. 5) Statistisk udtræk Tidsregistering af medarbejdernes tidsanvendelse
Skabt af: Synscenter Refsnæs - Skolen.
Tabulex programmer benyttes til folkeskolernes og skoleforvaltningens behov. TEA er elevadministrationsystemet, som samler alle relevante data om de enkelte elever fra deres indskrivning til børnehaveklasse, til de går ud med et eksamensbevis i hånden.
Skabt af: Torben Pilegaard Jensen.
Skabt af: Albertslund Kommune, Allerød Kommune, Brøndby Kommune, Brønderslev Kommune, Fredericia Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Halsnæs Kommune, Herning Kommune, Holstebro Kommune, Hvidovre Kommune, Ikast-Brande Kommune, Jammerbugt Kommune, Langeland Kommune, Lejre Kommune, Lemvig Kommune, Morsø Kommune, Norddjurs Kommune, Nyborg Kommune, Rebild Kommune, Rødovre Kommune, Skive Kommune, Solrød Kommune, Struer Kommune, Svendborg Kommune, Vallensbæk Kommune, Varde Kommune, Vesthimmerlands Kommune, Viborg Kommune, Vordingborg Kommune, Fredensborg Kommune.
TEA Elevadministration er elevadministrationssystemet, som samler alle relevante data om de enkelte elever fra deres indskrivning til børnehaveklasse, til de går ud med et eksamensbevis i hånden.
Skabt af: Kasper Møller Hansen.
Danske Valgundersøgelsen (DNES) er en omfattende høj-kvalitets spørgeskemaundersøgelse baseret på en sandsynlighedsbaseret stikprøve af danske vælgere udtrukket fra CPR-registeret. DNES er det mest anvendte spørgeskemadata i Danmark og den længst løbende undersøgelse. Undersøgelsen har kørt ubrudt siden folketingsvalget i 1971, og denne runde vil etablere den 19. bølge i serien. DNES er den bedste kilde til at forstå dansk vælgeradfærd både i sin samtid og i et længere tidsperspektiv og er den mest anvendte datakilde for både forskere og den bredere offentlighed, såsom journalister og studerende. Undersøgelserne har dokumentet og muliggjort unikke analyser af de store samfundsomvæltninger over et halvt århundrede både i relation til det enkelte folketingsvalg og til den overordnede udvikling over samtlige folketingsvalg siden 1971. Det er en repræsentativ spørgeskemaundersøgelse af den danske vælgerbefolkning.
Match i 1 tabel: FV22_MAIN_8feb2024
Skabt af: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Skabt af: Thyborøn-Harboøre Kommune, Lemvig Kommune.
Formålet er et elektronisk sagsbærende dokumentsystem dvs. journalisering af sagsbærende dokumenter i forhold til sagsbehandling i Lemvig Kommune herunder opstart, behandling og afgørelse.
Skabt af: Viborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Assens Kommune, Vissenbjerg, Glamsbjerg, Hårby, Tommerup, Aarup og Assens kommuner.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Høje Taastrup Kommune.
KMD Sag har haft til formål at danne adviser på aktive sager samt at kunne skrive journalnotater på borgervendte sager.
Skabt af: Ikast Brande Kommune.
ESDH-system til dokumentation af kommunens sagsbehandling vedrørende sager, der ikke er en Ejendomssag eller en Personsag. Der er separate ESDH-systemer til ejendomssager og personsager
Skabt af: Svendborg Kommune, Egebjerg Kommune, Gudme Kommune, Svendborg Kommune.
Formålet med KMD Sag Basis og Journal er at være en fælles platform for behandling af personsager. KMD Sag er derfor et sagsstyringssystem, der anvendes til at skabe overblik over borgerens sager, føre journal og modtage advisering
Skabt af: Rebild Kommune, Støvring Kommune, Skørping Kommune, Nørager Kommune.
SBSYS er Rebild Kommunes primære ESDH-system. Formålet er at have en struktureret håndtering af de af Rebild Kommunes elektroniske sager og dokumenter som ikke håndteres i et af kommunens fagsystemer.
Skabt af: Midtdjurs Kommune, Rønde Kommune, Ebeltoft Kommune, Rosenholm Kommune, Syddjurs Kommune.
Kommunens generelle elektroniske sags og dokumenthåndteringssystem til brug for sagsbehandling
Skabt af: Viborg Kommune.
Systemet har skullet dokumentere kommunens sagsbehandling